Motortidning tycker till...

Frazze

Kall om handen...
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Hoj på dig själv du...
Jaha, detta var ju en vettig artikel, eller hur? :kocko

12007280125.jpg

Frazze skrev:

Japp, o varför inte ge en massa vapen till skolungdomar?! :confused

Om jag ska vara ärlig så verkar spalten om södra länken mera märklig än den om hojar. Vilken tidning är det?

Måtte dom förbjuda SMCs broms och kurvkurser också, vem vet hur många dödsoffer dom har orsakat. Kanske bäst att ta bort hela körkortsutbildningen, den tycker jag är väldigt provocerande! :rolleyes: :kocko

Det kanske är författarna till Rapport 13 som har bytt jobb och blivit motorjournalister? :huvet :näsblod :va :jisses

Om anordnade hastighetstävlingar på bana kan jämställas med inbrott och misshandel är då roadracing att betrakta som organiserad brottslighet? :lol

Frazze skrev:
Om anordnade hastighetstävlingar på bana kan jämställas med inbrott och misshandel är då roadracing att betrakta som organiserad brottslighet? :lol

Japp! Det finns ju bara två sorters mc-åkare, såna med hd som är kriminella och såna med plastraketer som är både självmordsbenägna och kriminella... :rolleyes:

Frazze skrev:
"KÖPES
Pepitarutig bilhjälm och matchande handskar med perforering.
Trogen Motor prenumerant."
:kocko
Hoztic skrev:
Japp! Det finns ju bara två sorters mc-åkare, såna med hd som är kriminella och såna med plastraketer som är både självmordsbenägna och kriminella... :rolleyes:
Man ligger tydligen dubbeldjligt illa till då :D

Frazze skrev:

Hahaha, jag höll på att garva ihjäl mig av deras värdeläsa språk och vansinniga association mellan MC-körning och bus. Snacka om att generalisera uppåt väggarna! Ska vi inte starta en tråd om galna generaliseringar. Jag kan börja med dom första inläggen:

"MC-förare är kriminella"
"Invandrare står för så gott som alla brott i samhället"
"Män är intelligentare än kvinnor"
"Japanska motorcyklar har dålig kvalitet"

:rolleyes:

Fan vilken jävla idiot! :kocko

Menar han allvar med det så är det fanimej katastrof. Fast vad kan man förvänta sig från en annars så otroligt trångsynt och fördomsfull organisation som motormännen... :död

Dom fick en halvtrevlig insändare av mig. Skicka gärna in 100 till! :D

Edit: Hade inte så mycket tid så skrev den fort;

"Nu får ni fan ta och skärpa er!
angående artikeln "motor gillar inte: farten tjusar -inte tvärt om".
Ni kan ju börja med att sätta er in i ett ämne innan ni skriver något om det. Tror ni man åker ut och sladdar mer efter att ha tagit bilkörkort och kört halkbana eller?
Att köra bana tillåter föraren att testa gränser utan att vara en fara för medtrafikanter. Därmed utvecklas de som förare! Har ni inget vettigt att skriva så ha en tom sida istället!"

Last edited:
...och journalisthögskolan har äckligt höga antagningspoäng. En liten vink om att intelligens inte sitter i betyget? -JA! :hihi

Dioxin skrev:
Haha sicka nötter! Det låter alltid så när man låter en avundsjuk person skriva såna artiklar.
Tror hans/hennes problem är att han/hon aldrig blev älskad av sina föräldrar kanske :kocko

Grow the F**K UP! :fatta!

Hehe, han är säkert sur på alla knuttar som har skitskoj på sina sportmotorpeder och mamma som inte lät honom ta MC-kort! :6surkart

Stackars liten! :hihi

Mail skickat till Tomas Nilson, presschef
tomas.nilson@motormannen.se

Hej.

Jag undrar vad ni tänkte på när ni publicerade "Motor gillar inte. Farten tjusar- inte tvärt om"?
De paralleller ni drar är skrämmande, ni jämnställer motorsport med organiserad brottslighet.
Angående att polisen ska syssla med trafikövervakning istället. Tja, om de står på befogade ställen så är det en bra ide´. Men de står sällan utanför skolor utan smyger runt på de säkraste vägarna vi har, motorvägarna.
Att försöka starta en debatt eller vad ni nu har för syfte med en artikel som är så trångsynt ger bara ett löjets skimmer över er som organisation.

Jag är en av de som heller inte alls är övertygad om att "hastighetstävlingar på bana" hjälper att sänka olycksstatistiken, inget visar på det.

Men det var en fånig notis, den sparkar på hojåkarna.

Poacher skrev:
Jag är en av de som heller inte alls är övertygad om att "hastighetstävlingar på bana" hjälper att sänka olycksstatistiken, inget visar på det.

Men det var en fånig notis, den sparkar på hojåkarna.
Jag kan delvis hålla med, men som du säger. En otroligt korkad notis.

Fånig artikel, men att MC-förare som "lekt rommen av sig" på bana skulle köra lugnare i trafiken, är bara nys. Det blir snarare tvärtom.

Back