Motorn på ryggen?

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Nån som provat att köra hoj med motorn på ryggen?

Jorå, har testat ett par gånger, brukar alltid bli bekymmer med drivningen plus att man brukar få brännskador på ryggen men det får man ta om man vill känna sig speciell ute på vägarna :tummenupp

wiUyuHy.gif

Jag har kört med motorn på ryggen i ett par år nu. Hade problem med överhättning/bristfällig kylning i början men det det löste sig. Just nu ligger motorn och vilar i en ryggsäck från fjällräven. Kom standard med värmeisolering så det var ju en stor fördel.

Förlegat precis som bakhjulsdrift. Man ska ha motorn på magen för att få vikten på det drivande hjulet.

Jag brukar köra med magväska. Inte lika mycket för komfortens skull som den lägre tyngdpunkten.

Jag har moddat en barnvagn som släpar efter hojen som motorn är placerad i! Grymt smidigt i länder som Finland och Syd Korea!

Tänkte att motorn på ryggen borde ju underlätta att whiiila eftersom tyngdpunkten flyttas bakåt. Har dock samma bekymmer som en bit upp, med drivlinan. Ni som kört så några år, hur löste ni det?

Mc motorer och kvinnor framföres bäst på samma plats ... mellan benen. :crash

Hur ser det ut när du har en kvinna mellan dina ben? :fyllisar

Tänkte att motorn på ryggen borde ju underlätta att whiiila eftersom tyngdpunkten flyttas bakåt. Har dock samma bekymmer som en bit upp, med drivlinan. Ni som kört så några år, hur löste ni det?

Ah, då är det ju bara att montera motorn på kutsen och dra kedjan uppåt istället? :D

Ah, då är det ju bara att montera motorn på kutsen och dra kedjan uppåt istället? :D

Jag har monterat ett drev på framhjulet istället. Nu löper kedjan emellan hjulen och motorn är bortplockad. Eftersom framhjulet nu driver bakhjulet istället sparar jag massvis i soppapengar. Dem lägger jag på däck och bandagar istället:tummenupp

Jag kompressormatade mitt rektum till oigenkännlighet, sen köpte jag en gammal påhängsmotor till min cykel. Beltdrive. Bara för att vara motvalls!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park