Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skåne
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Rätt tänkt men inte bra nog.Lawner skrev:2697076Eller så åker man till biltema och köper en bunte glasfibermatta en bur poliester lite härdare och ett par 5 kronor penslar och en rulle ungsfolie. sedan klär man kåporna i folie och efter det så är det bara att plasta därpå.
Kostnade ca 200 kr tidsåtgång ca 1 dag.
3 kåpor á 5-700 = 1500 - 2100 kr.
Fördel billigare och enklare att kompkettera med extra glasfiber när man har vurpat.
Nackdel kladdit, vikten väger kanske dubbelt så mycket som kolfiber. ( jämnar antagligen ut sig om du spottar och klämmer ut sista pissskvätten innan du lämnad depå´n)
Sedan kan man ju tycka att det är lite jobbit att ta av motorkåporna men det görs lämpligen isamband med ett oljebyte.
Lycka till MVH Oskar
Motorkåpor är obegriplit dyra och vi (NGC Racing) har gjort vad vi kan för att få rimliga priser på dem (och inte lyckats fö). Jag har haft flera diskussioner med leverantörerna om saken och bl a föreslagit att man gör dem i glasfiber - eftersom de motiverat de höga priserna med att kolfiber och kevlar är så dyrt. De har dock varit mycket bestämda med att glasfiber inte klarar påfrestningen. De har i princip sagt att "Visst, vi kan göra dem i glasfiber åt er, men de kommer inte att skydda. Det kommer att gå igenom dem direkt och blir då meningslösa"
Jag tror mig veta ungefär när de snicksnackar och när de inte gör det. Och i detta fall tror jag dem. Det är alltså rätt tänkt att göra dem själv men fel tänkt med materialet. Använd kolfiber/kevlar istället. Se till att få ordentlig godstjocklek på de delar av dem som är utsatta och som får ta belastningen (typ nedre kanten, där kåporna slipas vid en vurpa).
