Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Köttdråp

Hade det varit så att Killen ramlat av pga att han väjde för en katt, då hade det genast varit jävligt synd om honom. Nu som tur lyckades han hålla sig på.

De som inte ser de sjuka/roliga att de skickar tre polispatruller pga detta, vill bara hävda sin mogenhet av något slag. Ingen sa att de var kul med en död katt, de var ju överdoseringen av skattepengar som går åt att fånga "köttmördarna" som är absurt. Fan blir jag påkörd här i Stockholm, då kommer Pia polis två dagar senare om man har tur.

Koppel på hund, koppel på katt.:tummenupp

Ja för fan, kör över skiten så slipper det bli fler av dem :tummenupp

Undrar hur det känns när man kör över dem på slangen :va

Last edited:
Last edited:
Inte nog med att man måste vara ständigt vaksam över allt vilt längs vägarna... Nä ha era kattskrällen innanför dörren om ni nu bryr er så mycket om dom och spara istället några MÄNNISKOLIV i trafiken! :gnissla

Undrar hur det skulle vara om alla gick och köpte sig en eller två kattskrällen och släppte ut?! :näsblod

Har man en bil man bryr sig om så har man det i garage precis som sin mc. Du verkar aldrig ha haft djur du verkligen brytt dig om. Sen tror jag du inte riktigt förstår skillnaden mellan t.ex en katt och en hund eller ett barn för då skulle du nog inte skriva så

Bra kört, ännu en mindre katt att oroa sig för :tummenupp

Kattjävlar, med sina äckliga ägare som tror de äger världen. Är man rädd om katten så lås in fanskapet då, låter du en katt springa runt på allmän väg får du räkna med att den blir överkörd.
Tro det eller ej men det finns bilar på vägarna, newsflash eller :D

Hatar för övrigt lösa katter, tassavtryck över hela jävla bilen är inte så roligt som det låter om man har en bil man bryr sig om. :mad:

Fakta:

Citat från polisen.se "
Olycka med tamdjur

Om du skadat eller dödat ett tamdjur är du skyldig att märka ut platsen och snarast kontakta Polisen. Om ditt husdjur har blivit påkört av okänd förare ska du kontakta Polisen på telefon 114 14."

http://www.polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/Djur/

Där har vi svart på vitt vad man ska göra. Hundar och katter har antingen märkning i örat eller halsband. Har de ingen märkning ringer man polisen i alla fall. Antar att det räknas som smitning annars.

Helt absurt, alla citat på min sida är från den här tråden, alla +- på sidan är från den här tråden och diskussionen fortgår????

Är det inte bara läge att släppa det här, inse att DIN katt inte är MITT ansvar och gå vidare!

Du har inte tänkt på att inte släppa ut dem med tanke på att katterna kanske skrämmer barnen?

:rolleyes:

Jag släpper ju inte ut dom, :va sen e dom så jävla lata så dom skulle nog inte palla gå någonstans utan dom skulle lägga sig mitt framför porten antagligen. vill jag skrämma barnen tar jag fram hundarna :arsele

Edit: (Med tanke på att vissa tar denna tråden så seriöst... Släppa ut hundar var ironi.)

Last edited:
Så sant att någon ANNANS husdjur inte är DITT ansvar, men det är DITT ansvar att märka ut plats och anmäla om du kört över någon ANNANS husdjur. Det är inget vi hittar på utan det står i lagen, precis som om du kör på vilt.

Helt absurt, alla citat på min sida är från den här tråden, alla +- på sidan är från den här tråden och diskussionen fortgår????

Är det inte bara läge att släppa det här, inse att DIN katt inte är MITT ansvar och gå vidare!

Dra inte in nån som inte har med saken att göra...

Ja jävlar..det fanns nått som hette stenhård..trodde trådskaparen bara drog till med nått namn som skulle låta lite...hmm vågar inte säga det här, då blir stenhårda säkert jättearg på mig. Men nu såg jag att de finns på riktigt..

Samma här, visst kan det tyckas att innekatter inte riktigt har det roligaste livet jämfört med en utekatt men bor man nära vägar får man faktiskt förstå att det kan hända och det är knappast att folk kör på djur med flit så det är ju inte speciellt mycket att va arg över. Ledsen kan man va för sig själv senare.

Jag visar hellre min kärlek till mina katter (och numera, i storstaden, till mina medmänniskor) med att ha dom säkra inne än släpper ut dem vind för våg, speciellt när det handlar om dyra raskatter som inte bara har ett affektionsvärde utan även ett visst pengavärde. Jag köper knappast en katt för flera tusen för att någon annan ska köra ihjäl den.
Eller så skiter man i att skaffa katter om man inte kan låta dom gå fritt?

Stackars djur att sitta instängda i en sunkig lägenhet..

Fakta:

Citat från polisen.se "
Olycka med tamdjur

Om du skadat eller dödat ett tamdjur är du skyldig att märka ut platsen och snarast kontakta Polisen. Om ditt husdjur har blivit påkört av okänd förare ska du kontakta Polisen på telefon 114 14."

http://www.polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/Djur/

Där har vi svart på vitt vad man ska göra. Hundar och katter har antingen märkning i örat eller halsband. Har de ingen märkning ringer man polisen i alla fall. Antar att det räknas som smitning annars.
hur vet man om det är ett tamdjur??? då halva swe befolkning har fått försig att tröttnar man på sin katt så släpper man ut dom så tar andra hand om dom..??!!?...
sen förökar dom sig i buskarna värren råttor!
så hur vet man om dom e tamdjur???
alla e inte tama.

Jag skulle gissa på att alla katter räknas till "tamdjur" även om de är vilda och utan ägare. Precis som "vilt" är ett samlingsnamn för t.ex. renar, älgar och harar. Rätta mig om jag har fel

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey