Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lite popcorn över denna tråd
Ja för fan, kör över skiten så slipper det bli fler av dem
Undrar hur det känns när man kör över dem på slangen![]()
Bra kört, ännu en mindre katt att oroa sig för
Kattjävlar, med sina äckliga ägare som tror de äger världen. Är man rädd om katten så lås in fanskapet då, låter du en katt springa runt på allmän väg får du räkna med att den blir överkörd.
Tro det eller ej men det finns bilar på vägarna, newsflash eller
Hatar för övrigt lösa katter, tassavtryck över hela jävla bilen är inte så roligt som det låter om man har en bil man bryr sig om.![]()
Vart skrev jag att jag inte skulle stanna? Läs om läs rätt!Är du på riktigt eller?? Om man kör på nåt som ett djur eller vafan som helst så stannar man väl o kollar??? det spelar väl för fan ingen roll om det var ett tamdjur, barn eller vilt djur![]()
Du har inte tänkt på att inte släppa ut dem med tanke på att katterna kanske skrämmer barnen?
![]()
Helt absurt, alla citat på min sida är från den här tråden, alla +- på sidan är från den här tråden och diskussionen fortgår????
Är det inte bara läge att släppa det här, inse att DIN katt inte är MITT ansvar och gå vidare!
Dra inte in nån som inte har med saken att göra...
Eller så skiter man i att skaffa katter om man inte kan låta dom gå fritt?Samma här, visst kan det tyckas att innekatter inte riktigt har det roligaste livet jämfört med en utekatt men bor man nära vägar får man faktiskt förstå att det kan hända och det är knappast att folk kör på djur med flit så det är ju inte speciellt mycket att va arg över. Ledsen kan man va för sig själv senare.
Jag visar hellre min kärlek till mina katter (och numera, i storstaden, till mina medmänniskor) med att ha dom säkra inne än släpper ut dem vind för våg, speciellt när det handlar om dyra raskatter som inte bara har ett affektionsvärde utan även ett visst pengavärde. Jag köper knappast en katt för flera tusen för att någon annan ska köra ihjäl den.
hur vet man om det är ett tamdjur??? då halva swe befolkning har fått försig att tröttnar man på sin katt så släpper man ut dom så tar andra hand om dom..??!!?...Fakta:
Citat från polisen.se "
Olycka med tamdjur
Om du skadat eller dödat ett tamdjur är du skyldig att märka ut platsen och snarast kontakta Polisen. Om ditt husdjur har blivit påkört av okänd förare ska du kontakta Polisen på telefon 114 14."
http://www.polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/Djur/
Där har vi svart på vitt vad man ska göra. Hundar och katter har antingen märkning i örat eller halsband. Har de ingen märkning ringer man polisen i alla fall. Antar att det räknas som smitning annars.
Undrar hur det skulle vara om alla gick och köpte sig en eller två kattskrällen och släppte ut?!![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |