Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Bra kört, ännu en mindre katt att oroa sig för :tummenupp

Kattjävlar, med sina äckliga ägare som tror de äger världen. Är man rädd om katten så lås in fanskapet då, låter du en katt springa runt på allmän väg får du räkna med att den blir överkörd.
Tro det eller ej men det finns bilar på vägarna, newsflash eller :D

Hatar för övrigt lösa katter, tassavtryck över hela jävla bilen är inte så roligt som det låter om man har en bil man bryr sig om. :mad:

ja herregud, klart man har sympati för dig, du har en fin bil som får tassavtryck, måste vara för jävligt! döda katterna!. låter väldigt logiskt.

för vissa anses husdjur som en familjevän, men det är ju alltid någon som är så dum att inte kunna inse detta och inte ha någon förståelse alls, för dem får t.ex. tassavtryck på sina bilar :huvet

tänkte de....
har själv inga egna... men visst...får spel när man ser hur vissa föräldrar låter sina ungar springa hur de vill o skrika o ha sig.. :S Man undrar va de ska bli av dem många gånger

Det enda lösningen är elchockpistol!!!!
Eftersom du tillhör den kategoring på Sporthoj som inte förstår ironi så måste jag väl skriva ut det här... Fast det var ju katter vi diskuterade egentligen.

Visste ni föresten att det har forskats och kommit fram till att många psykfall, aggresiva människor, seriemördare mm ofta har en sak gemensamt...DE GILLAR INTE DJUR! Så gillar man inte djur så ligger man bra till för ovan i alla fall. Själv gillar jag djur så jag klarar mig..till er som inte gör det... LOOSERS! :FU Kanske lika bra att nån avrättar er innan ni gör nått dumt! :tummenupp

Det enda lösningen är elchockpistol!!!!
Eftersom du tillhör den kategoring på Sporthoj som inte förstår ironi så måste jag väl skriva ut det här... Fast det var ju katter vi diskuterade egentligen.

Visste ni föresten att det har forskats och kommit fram till att många psykfall, aggresiva människor, seriemördare mm ofta har en sak gemensamt...DE GILLAR INTE DJUR! Så gillar man inte djur så ligger man bra till för ovan i alla fall. Själv gillar jag djur så jag klarar mig..till er som inte gör det... LOOSERS! :FU Kanske lika bra att nån avrättar er innan ni gör nått dumt! :tummenupp

Nej det är ju rätt logiskt, har man någon form av empatisk störning så kan man inte ta till sig kärleken från ett djur.
De flesta riktigt skruvade människor plågade ju djur som barn..

Nej det är ju rätt logiskt, har man någon form av empatisk störning så kan man inte ta till sig kärleken från ett djur.
De flesta riktigt skruvade människor plågade ju djur som barn..

Följde nån dok. på teve förut som handlade om seriemördare osv. det alla dom hade gemensamt var faktiskt att dom plågade djur som barn.
fullträff.

Ang. katter, så har jag (sambon) 2 st. dom bor inne och trivs fint med det.
skulle aldrig falla mig in att släppa ut dom.

Hade inget emot utekatter tills dom började skita å pissa på min tomt.
Tur att trädgårdsslangen fanns tillhands. :) inte för att den hjälper i längden, men det är ganska roligt.
Sen förstår jag inte riktigt värför man köper katter för om dom ändå bara ska lubba runt ute å störa grannarna.? köper man katt vill man väl ha den hemma, annars försvinner väl lite meningen med den.
Sen TROR jag det är helförbud mot utekatt i vissa kommuner. Järfälla bl.a.

Jag anser att en katt mår bäst av att kunna komma och gå som den vill.
Ordnas förslagsvis med en kattlucka.
Givetvis är ett någotsånär lantligt och enskilt läge en optimal omgivning för en lösgående katt.
Ibland har man otur och får sin kissemisse överkörd, eller på annat vis skadad.
Men det är ändå skönt att veta att de fick ett bra liv så länge det nu varade.

Kul är det inte att få sin katt överkörd. Inte heller är det kul att råka köra på en katt.
Säger jag som fått ett antal katter överkörda och även kört på några katter själv.

Man fäster sig vid sina husdjur, även om det är något vissa här inte verkar förstå.
Men de stämmer väl kanske som någon sa; skruvade människor gillar inte djur, heller.

Last edited:
Var exakt var det.Är i stort behov av ett par nya tofflor...

Tur att hoj åkarna klara sig,tråkigt med katten dock

Last edited:
Jag bor lantligt bredvid en ganska lågtrafikerad väg men på gott och ont en väldigt uppskattad mc-väg! Bra för mig, mindre bra för mina kissar!
Har bara två nära grannar och de gillar katter båda två, så mina katter får gå ut och in som de vill genom kattlucka trots att de är raskatter.
Självklart inser jag att de kan råka bli påkörda nån dag.
Ska dock bygga en kattrastgård med kattlucka in till varmbonat förråd nu i veckan eftersom jag har en avelshanne som inte kan släppas fritt när han blir könsmogen och ska ta emot honor:tummenupp

Känns som rena bordellen :D Funderar på röda lampor.. vad tror ni om det?

sjuk tråd ! har ni inget bättre för er ;) ;) ;)

jag brukar gasa för att hinna köra över kattjävlarna, men dom är så himla snabba ;) ;) ;)

Hahaha, underbart... och bara på sporthoj. Härlig läsning då alla låter fingrarna springa hjärnans ärende, helt utan filter :D

Tråden har tagit upp alltifrån vinklingen av polispådrag pga. överkörd katt, till astma, fula ungar, kattakräk som klöser sönder lacken på bilar, psykopater, allergier och allvar, där allvaret fan tar priset i omedveten komik. :brinnerup

"Överkörda katter är faktiskt inget att skojja om" - Jo tänk för att det är det, precis som det är kul att skojja om svenne banan, judar, hitler, mörkhyade, småbarnsmorsor, IKEA, handikappade, bilförare, hojförare, djur, växter, knark, religion och fan vet allt! :yoparty

Kan inte någon dra något skämt om en söt delfin också, för dessa varelser är det extra synd om, ty de leker med bollar, till skillnad från makrillen....

Man slutar aldrig att fascineras över antalet personer på detta forum som inte ser ett kattliv värt vatten.....trist.

Jag anser att mina katter är värda väldigt mycket, det är därför jag håller dom inne så ingen exempelvis kör ihjäl dem.

Hahaha, underbart... och bara på sporthoj. Härlig läsning då alla låter fingrarna springa hjärnans ärende, helt utan filter :D

Tråden har tagit upp alltifrån vinklingen av polispådrag pga. överkörd katt, till astma, fula ungar, kattakräk som klöser sönder lacken på bilar, psykopater, allergier och allvar, där allvaret fan tar priset i omedveten komik. :brinnerup

"Överkörda katter är faktiskt inget att skojja om" - Jo tänk för att det är det, precis som det är kul att skojja om svenne banan, judar, hitler, mörkhyade, småbarnsmorsor, IKEA, handikappade, bilförare, hojförare, djur, växter, knark, religion och fan vet allt! :yoparty

Kan inte någon dra något skämt om en söt delfin också, för dessa varelser är det extra synd om, ty de leker med bollar, till skillnad från makrillen....

Välkommen till en alldeles typisk, urartad SH-tråd:tummenupp
..tror inte det finns nåt forum som spårar ur så totalt från ämnet jämt :)
Och JA jag vet att jag själv bidragit med det alldeles för många ggr! ;)

Håller med dig. Kan man inte ta ansvar skall man heller inte få något!

Kruxet är att det finns ingen som kan bestämma vem som skall och inte skall få ansvar när det gäller både djur och barn. Så därför finns det människor som har djur (och barn också för den delen) som inte KAN ta det ansvaret som de borde.

Du och jag med lite hjärna (nåja, till viss del i alla fall :D) är ju så kloka att vi VET detta. Vi vore bra korkade om vi, med detta färskt i vårat minne, chansar och i 150km/h kör förbi Stina 12 år som rider på en häst utmed en glest trafikerad 70-väg.

Du och jag VET ju vad som KAN hända varför skulle vi då fortsätta i stället för att sakta ner och i kanske 40km/h i stället rulla förbi??? Man kan ju i så fall undra vem som är mest korkad Stina eller du/jag!!!

// Niklas

sj trycker jag in koplingen när ja paserar hästar + brommsar in så mycket jag kan men sitter där en katt på vägen när jag kommer i 110-150 så kan ja inte påstå att jag hade försökt tokveja.... rakt på! katten eller jag.
där med inte sakt at jag siktar efter katten som sitter vid diket.
sen om ägaren till katten blir ledsen e ju mycket synd men skulle inte lägga energi på det...
håll koll på katten så slipper ni orosmomentet.

biblen läser manvbara vara tredje sida då det står mycket skit i den....

Skulle du inte be om ursäkt om du körde på någons bil/mc heller? Riktigt arrogant isåfall.

Du kanske inte försår det affektionsvärde som ägaren har för sin katt men du borde ju iaf förstå att katten tillhör någon, tillskillnad från en kråka.
kråkan kanske med hade en mamma o pappa!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma