Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
Vilken Bulten-film borde TV4 använda till sitt kommande Bulten reportage?

Kan man skylla bombrepor på avsaknaden av banor? :va

Kan man lasta hojen för man kör för fort? :va

Kan man hata polisen för man får fortkörningsböter? :va

Avsaknad av en bana är bara en lam ursäkt för dåligt omdömme!
Hade det funnits en bana tillgänglig hade det bara låtit... "det är så dyrt i längden" "varför ska jag behöva betala så mycket".
För att det ska finnas underhåll på banan o gärna en ambulans är väl självklart?.. eller vänta nu... det är det nog inte eftersom man väljer o köra satan på allmän väg o riskera sitt och andras liv.

Nä dom som är intresserade av att utöva sin sport/hobby på banor av olika slag dom gör det redan resten är bara för lata för det är faktiskt inte alla som har möjligheten bakom husknuten.
Istället för att gnälla på att tillgängligheten är för dålig så får ni väl lyfta på arslet o flyta dit möjligheterna finns om det känns så viktigt, så fungerar det för övriga sveriges invånare när det gäller utövande och jobbtillgång tex.. eller pynta banan själv.. för det "låter" som att den skulle bli sååå välbesökt så lönsamheten borde väl finnas!?

Sen är det många som sitter o försvarar sitt dåliga agerande, men var ärliga mot er själva o inse att ni handlar fel.. lätt o sitta framför datorn o vara kaxig o säga att man får skylla sig själv om man blir ihjälkörd men kom igen när ni släckt en 3 årings liv!
När man läser trådar om bilar som kört ut framför motorcyklar är det minsann inte "skyll dig själv attityden", tänk om bilförare o lastbilsförare resonerade likadant som ni gör o sket i om det kom en hoj i 200 o bara körde ut.

Bara för skojs skull.. testa att göra en panikinbromsning från 200 på en 100 meter lång raka.........

Det enda som botar idiotkörning är ännu sämre vägunderhåll o det vill iaf inte jag ha.

Sen får du fanimig ta å kamma till dig. Ska du drälla runt å grina så kan du gå undan där ingen ser dig istället för att stå där som en fjortis å söka uppmärksamhet.
Thanks, när en polare omkommit i olycka. Snacka om att strö salt i såren, inte bara i mina utan hos många andra.

Du bidrar verkligen med allt ibland,. Skulle du dra en pm och förklara din ironi eller sätt att tänka vore det cool, men just nu förstår jag inte alls.

:confused:

Nä dom som är intresserade av att utöva sin sport/hobby på banor av olika slag dom gör det redan resten är bara för lata för det är faktiskt inte alla som har möjligheten bakom husknuten.

Nu pratar du i nattmössan min vän.. Jag tog licens 06 och skulle satsa allt på bana då... Men med enkel matematik så kom jag fram till att jag inte skulle få ihop det.

Jag skulle dels behöva bil med dragkrok, släp..eller race-buss. 30 lax att lägga på däck, regndäck mm, däckvärmare, transponder, bensin till och från banor mm... Slår man ut det per sommar så pratar vi flera hundra tusen... :huvet

Skippa skitsnacket.

Skulle vi ha en bana i sthlm så vet jag flera dussintal tokdårar som skulle lägga allt krut där, och inte på gatan.. inkl jag själv.

Jag mfl orkar inte frakta hoj till minst Linköping eller Karlskoga för att känna lite lutning.. Så enkelt är det.

Att vi inte har en riktig bana i sthlm är en skam.

Thanks, när en polare omkommit i olycka. Snacka om att strö salt i såren, inte bara i mina utan hos många andra.

Du bidrar verkligen med allt ibland,. Skulle du dra en pm och förklara din ironi eller sätt att tänka vore det cool, men just nu förstår jag inte alls.

:confused:

Var inte ironisk utan det var mer en :7peta. Du är en person som vill vara i centum och ha en massa uppmärksamhet. Detta var bara ett av sätten att få det. Jag tänker inte beröva dig din sorg eller din rätt att sörja...

Men det var många som sörjde men få som stod och snorade mitt i gatan så folk stannade.

Nu pratar du i nattmössan min vän.. Jag tog licens 06 och skulle satsa allt på bana då... Men med enkel matematik så kom jag fram till att jag inte skulle få ihop det.

Jag skulle dels behöva bil med dragkrok, släp..eller race-buss. 30 lax att lägga på däck, regndäck mm, däckvärmare, transponder, bensin till och från banor mm... Slår man ut det per sommar så pratar vi flera hundra tusen... :huvet

Så om dom byggde en bana i stockholm skulle du ta banhojen på tunnelbanan?
Du skulle köra massor men inte behöva däck, regndäck och transponder?

Det där håller inte....

Och varför är det så många som gasar fullt på rakorna?? det är väl kurvorna som är roliga:va

Svaret på frågan måste givetvis vara: För att komma så fort som möjligt fram till nästa roliga kurva. :näsblod

Klippte bort allt det andra du skrev, men tycker du hade vettiga synpunkter!

Känner inte till sträckan, hur lång den är osv.. Om det inte går att bygga bort "problemet", så finns kanske risken att de boende tar lagen i egna händer.. Ställer ut en ko på vägen, eller liknande..

Jag förespråkar fri fart, samtidigt kan man förstå frustrationen hos äldre/barnfamiljer.. Svår nöt..

Synnerligen skamligt att man skall behöva hålla med bil (som de flesta invånare i Sverige har), släpkärra (som de flesta har tillgång till) och förbrukningsmaterial av basalt slag bara för att utöva en hobby (som alla vet är bland de dyraste).
Nej det skulle finnas räserbana i varje by, där man gratis kunde låna valfritt åkdon och köra så mycket man ville.

Synnerligen skamligt att man skall behöva hålla med bil (som de flesta invånare i Sverige har), släpkärra (som de flesta har tillgång till) och förbrukningsmaterial av basalt slag bara för att utöva en hobby (som alla vet är bland de dyraste).
Nej det skulle finnas räserbana i varje by, där man gratis kunde låna valfritt åkdon och köra så mycket man ville.

Exakt!

Vem skall se till att jag kan åka runt på crossbanor och härja?
Jag är less på att traila runt med egen bil, eget släp och byta sådana dyyyyra däck stup i ett, svettigt är det dessutom, apdrygt!
Vem tar upp notan? ...är nog lika bra att jag ger mig ut på golfbanan härintill och bränner (skämt åsido, tanken är lockande...).

Turligt nog är min geggmoppe lv-reggad, med crossbanan runt hörnet, så jag brötar runt med både regplåt och blinkers. :D :yoparty

En asfaltsbana i närheten vore skitkul - men det löser inte problemet, brist på insikt, respekt och framför allt personlig mognad är vad det handlar om.

Folk kommer åka fort på gatan ändå "vad fan, skall jag behöva betala en tusenlapp för en dag på banan, där det är begränsat med körning, nänää - det kostar gratis på bulten! :yoparty Kommer det en kärring ivägen är det hennes problem."

/J

Stunt & Streetkvällarna

Eftersom ämnet redan har tagits upp. I Stockholm finns möjligheten att komma till Stunt & Streetkvällarna för att köra av sig, stunta eller träna upp sin bromsförmåga.

Även om det inte är en bana där man kan svänga, så är det en plats dit man kan komma för att kunna köra av sig utan risk för att bli av med körkortet.

Om kvällarna hjälper är svårt att veta. Men det kommer mycket folk och många är tacksamma för jobbet vi lägger ner. Jag tror också att vi, genom bromsövningarna, har räddat många i år. Olyckstalen och dödsolyckorna runt Sthlm kanske rentav har minskat?

Samverkansgruppen jobbar hårt för att evenemanget ska få fäste och i framtiden kunna utvecklas till något permanent. Gärna i form av en bana.
Hoppas ni vill hjälpa till!

Skippa skitsnacket.

Skulle vi ha en bana i sthlm så vet jag flera dussintal tokdårar som skulle lägga allt krut där, och inte på gatan.. inkl jag själv.

Jag mfl orkar inte frakta hoj till minst Linköping eller Karlskoga för att känna lite lutning.. Så enkelt är det.

Att vi inte har en riktig bana i sthlm är en skam.

MM ledordet i ditt inlägg är ORKAR...

Vad skulle skilja dig från resterande befolkning? det finns mycket jag vill ha runt min husknut med, bättre äldrevård, bättre skolor mm och det MYCKET HELLRE än en asfaltkringla där jag kan leka 4-5 månader om året!
Ska du nu lägga ut hundratusentals kronor på en säsong får man väl anta att det är någon slags seriös satsning du vill göra, isf finns det säkert ett jobb o lght i karlskoga med om du inte orkar åka som andra gör.

Btw.. dra av din egen nattmössa.. dragkrok till bilen 2500kr, släp runt 10000, 30000 till dina däck mm, däckvärmare o transponder några tusen till... men ett par hundra tusen i soppapengar?????????????? vad är du för slags miljöbov egentligen??

Istället för att muttra på sporthoj om rätten att ha en lekplats så får ni väl prata med kommunpolitikerna, lägga fram några vettiga argument för en bana, ekonomisk vinst etc... att säga att man behöver en för att inte leka på allmän väg håller inte, för helt ärligt hur många kommer fortfarande tycka samma bana är skitrolig efter 150 varv?

Last edited:
Har läst igenom hela tråden och det är rätt skrämmande vilka idiotinlägg vissa gör.

Som du som frågade om killen som grät över sin döda kompis, frågade om han fick sätta på kvinnan som kom fram o pratade med honom.:confused:

De kanske vore en ide att skicka länken till lite tidningar.

Nej jag gör det inte för vi har tillräckligt dåligt rykte.

Nä det var bättre förr här på SH.

Nu vet jag vad som kommer till svar, det är så förutsägbart:D

Sen är det underligt att stockholm inte har nån bana.

Ha de

Jag blir återigen förvånad över hur värdelös läsförståelsen är här på SH.
Vad jag kan se så är det ingen här i tråden som skrivit: "Vi har ingen motorbana i Sthlm så DÄRFÖR kör vi som svin på Bogan"

Däremot skrivs det: "Ja vi kör som svin på Bogan OCH vi skulle vilja ha en bana här där vi kan köra av oss."

Det är en jävla skillnad.

Jag förutsätter att alla som skriver nånting överhuvudtaget i den här tråden ALDRIG och då menar jag ALDRIG har kört motordrivet markbundet fordon i över 110km/h (tåg borträknat), förutom på bana under kontrollerade former med ambulanspersonal och foliehatt på hjälmen.

Nån nämnde ihjälkörning av en 3 åring. Tror du att det kommer kännas bättre om du kör ihjäl 3 åringen i lagliga 70km/h? Fast det är klart, då säger ju länsman att det var lagligt och därmed en olycka så då kan man ju börja skälla på vad fan ungen hade på vägen att göra?

Nån nämnde ihjälkörning av en 3 åring. Tror du att det kommer kännas bättre om du kör ihjäl 3 åringen i lagliga 70km/h?
Jag kan med ganska stor säkerhet säga att det skulle kännas bättre för mig om jag kör 70 km/h och lyckas undvika att köra ihjäl 3-åringen, än om jag kör 170 km/h och inte klarar av att hinna bromsa/väja.

Faktum är vi vill bara utöva våran hobby och så länge det finns för lite banor samt det är långt och dyrt att åka till dem. Så kommer jag
att köra aktivt när det kommer goa fina kurver dock är 50 -30 skyltar heligt + där det är massor av hus så slår jag av på gasen.

Det vore inte den bästa lösningen men bättre än inget alls.
just my 2 cents

Jag blir återigen förvånad över hur värdelös läsförståelsen är här på SH.
Vad jag kan se så är det ingen här i tråden som skrivit: "Vi har ingen motorbana i Sthlm så DÄRFÖR kör vi som svin på Bogan"

Jag skulle iofs påstå att Tinas inlägg klassas som just en sådan kommentar.
Hursomhelst.....detta är sidan 14!! att ni orkar hahaha

Bogan...

...där har det körts hojar sedan sporthojen kom till. redan i början av 80 så vardet en massa gny om att det gick för fort. Skillnaden nu mot då är att attityden hos somliga är att man skiter fullständigt i om det finns mötande eller någon att köra om.

Sen att en bana i storstockholm skulle göra någon nämnvärd skillnad på det sk busåkat, det är ett naivt skitsnack. De som inte orkar eller bryr sig i att lasta sin bil med allt vad det innebär, skulle inte göra det då heller.

De som gnäller värst om att köra bana, men sällan gör det pga av avstånd. Ett tips, flytta närmare en bana.

Sen att det inte finns en bana i stockholm, är mest för att de som gnäller mest i fikarummen och på sidor som just SH, inte tar tag i problemet.Vad sägs om att lägga sin enorma gnäll energi och ta det via politiska beslut.

Jobba på det istället.

Har full sympati för de som bor efter Bogesundsvägen, riv upp asfalten, grusa av ett par 3-4 streckor, en mur på mitten med vändplan på båda sidor, då blir det omöjligt att köra mera där.....skyll sedan på de som inte skött sig.

Skönt att det är kråmslädar det filmat i inlägget där.. haha

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...