Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thanks, när en polare omkommit i olycka. Snacka om att strö salt i såren, inte bara i mina utan hos många andra.Sen får du fanimig ta å kamma till dig. Ska du drälla runt å grina så kan du gå undan där ingen ser dig istället för att stå där som en fjortis å söka uppmärksamhet.
Nä dom som är intresserade av att utöva sin sport/hobby på banor av olika slag dom gör det redan resten är bara för lata för det är faktiskt inte alla som har möjligheten bakom husknuten.
Det är väl ingen som är förvånad?
Thanks, när en polare omkommit i olycka. Snacka om att strö salt i såren, inte bara i mina utan hos många andra.
Du bidrar verkligen med allt ibland,. Skulle du dra en pm och förklara din ironi eller sätt att tänka vore det cool, men just nu förstår jag inte alls.
![]()
Nu pratar du i nattmössan min vän.. Jag tog licens 06 och skulle satsa allt på bana då... Men med enkel matematik så kom jag fram till att jag inte skulle få ihop det.
Jag skulle dels behöva bil med dragkrok, släp..eller race-buss. 30 lax att lägga på däck, regndäck mm, däckvärmare, transponder, bensin till och från banor mm... Slår man ut det per sommar så pratar vi flera hundra tusen...![]()
Och varför är det så många som gasar fullt på rakorna?? det är väl kurvorna som är roliga![]()
Synnerligen skamligt att man skall behöva hålla med bil (som de flesta invånare i Sverige har), släpkärra (som de flesta har tillgång till) och förbrukningsmaterial av basalt slag bara för att utöva en hobby (som alla vet är bland de dyraste).
Nej det skulle finnas räserbana i varje by, där man gratis kunde låna valfritt åkdon och köra så mycket man ville.
Nu pratar du i nattmössan min vän.. Jag tog licens 06 och skulle satsa allt på bana då... Men med enkel matematik så kom jag fram till att jag inte skulle få ihop det.
Jag skulle dels behöva bil med dragkrok, släp..eller race-buss. 30 lax att lägga på däck, regndäck mm, däckvärmare, transponder, bensin till och från banor mm... Slår man ut det per sommar så pratar vi flera hundra tusen...![]()
Skippa skitsnacket.
Skulle vi ha en bana i sthlm så vet jag flera dussintal tokdårar som skulle lägga allt krut där, och inte på gatan.. inkl jag själv.
Jag mfl orkar inte frakta hoj till minst Linköping eller Karlskoga för att känna lite lutning.. Så enkelt är det.
Att vi inte har en riktig bana i sthlm är en skam.
Jag kan med ganska stor säkerhet säga att det skulle kännas bättre för mig om jag kör 70 km/h och lyckas undvika att köra ihjäl 3-åringen, än om jag kör 170 km/h och inte klarar av att hinna bromsa/väja.Nån nämnde ihjälkörning av en 3 åring. Tror du att det kommer kännas bättre om du kör ihjäl 3 åringen i lagliga 70km/h?
Faktum är vi vill bara utöva våran hobby och så länge det finns för lite banor samt det är långt och dyrt att åka till dem. Så kommer jag
att köra aktivt när det kommer goa fina kurver dock är 50 -30 skyltar heligt + där det är massor av hus så slår jag av på gasen.
Det vore inte den bästa lösningen men bättre än inget alls.
just my 2 cents
Jag blir återigen förvånad över hur värdelös läsförståelsen är här på SH.
Vad jag kan se så är det ingen här i tråden som skrivit: "Vi har ingen motorbana i Sthlm så DÄRFÖR kör vi som svin på Bogan"
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |