Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
Det vi hojåkare inte förstår, är att tom lokal befolkning är ledsna för "vår skull".

Känns inte som hon är ledsen för snubben som körde ihjäl sig. Lät mer som hon var ledsen av tanken på att det kunde varit hennes barn som blivit ihjälkörda. Hon skiter nog mest i er. Du försöker nog få din polare till nå´n martyr.

Känns inte som hon är ledsen för snubben som körde ihjäl sig. Lät mer som hon var ledsen av tanken på att det kunde varit hennes barn som blivit ihjälkörda. Hon skiter nog mest i er. Du försöker nog få din polare till nå´n martyr.
Klart han gör! JärnMicke varvar med att starta gasahelvetetrådar, bultenfilmstrådar med partytrådar å snyft-inlägg om hur vi ska köra så försiktigt sååååååå. Dubbelmoral i bästa USA-anda, eller schizofreni, välj själv ;)

Hur kan man se det inslaget igen???

Imponerad över hur folk sitter hemma och tror sig har rätt att köra i 200km/h på alla vägar, och att alla som har nåt emot det är dumma i huvudet. Sist jag kollade va de 50-70-90-110-vägar i sverige, allt annat är ju olagligt, eller?
Självklart kör jag ofta o gärna för fort. Men man får ju välja sina ställen. Och har man kört för fort så kan man ALDRIG säga att man gjorde rätt.

Jag säger bara, riskera gärna ditt egna liv, de är dina efterlevande du får ha samvete mot där, men de finns ju inga ursäkter i världen som håller för att åka förbi en skola i 100km/h på slangen för att de är ballt inför polarna tex.

Håll ner farten bland folk helt enkelt. Och orkar du inte hålla hojjen på din sida, sakta ner. Inte så svårt va?

Fan grabbar det låter bra, kan alla som kör hoj här på sportis
köra extremt lugnt för bi stallarn så är diskutionen över på ett
par dagar (nyhetstorka)

Fan vad folk gnäller på allt och alla, gör något kreativt istället.

Vaxholms borna kanske kan/vill sponsra en bana (om de vet att det skulle minska den aktiva körningen som sker där just nu) (de har ju pengar)än att gnälla i TV , Faktum är vi vill bara utöva våran hobby och så länge det finns för lite banor samt det är långt och dyrt att åka till dem. Så kommer jag
att köra aktivt när det kommer goa fina kurver dock är 50 -30 skyltar heligt + där det är massor av hus så slår jag av på gasen.

Och nu kommer någon skriva att det "Funkar inte bla bla bla" Fine
det skulle iallafall funka fint med mig.
Finns ju tennisplaner och fotbollsplaner hur många som helst varför så lite motorbanor?

Ja ja mitt inlägg är också korkat. Dock kvarstår ju problemet att det körs jävel på många kurviga vägar.

Lösningen blir att de vv bygger 50 st väg-gupp, räfflar upp vägbanan eller låter den förfalla så den blir snorhal på sommaren då tjäran kommer fram. Och inte ett skit kommer göras åt att vi har en hobby som växer med fler o fler SH -hojåkare varje säsong.
Och sen kan sporthojsåakre i stockholm hoppas att det byggs en bana som ligger nära där adrenalinjunkis kan få sin dos nästan varje dag.

Det vore inte den bästa lösningen men bättre än inget alls.
just my 2 cents

Last edited:
Fan vad folk gnäller på allt och alla, gör något kreativt istället.

Vaxholms borna kanske kan/vill sponsra en bana (om de vet att det skulle minska den aktiva körningen som sker där just nu) (de har ju pengar)än att gnälla i TV , Faktum är vi vill bara utöva våran hobby och så länge det finns för lite banor samt det är långt och dyrt att åka till dem. Så kommer jag
att köra aktivt när det kommer goa fina kurver dock är 50 -30 skyltar heligt + där det är massor av hus så slår jag av på gasen.

Trots ändringen av inlägget tycker jag det kvalar in som god tvåa efter CBR Jimmys inlägg tidigare i tråden, avseende "mest korkade inlägg".

Det finns något rejält infantilt och enkelspårigt kring det eviga tjatet om att folk racar på fel ställen på grund av att det saknas motorbanor.
Folk racar på fel ställen i de delar av landet där det saknas motorbanor, visst. Folk racar, upplysningsvis, på fel ställen även i de delar av landet där det finns motorbanor.

Att folk leker Rossi på ställen de inte borde beror inte på att det saknas banor.
Det beror på att även idioter köper motorcyklar.

Det finns något rejält infantilt och enkelspårigt kring det eviga tjatet om att folk racar på fel ställen på grund av att det saknas motorbanor.
Folk racar på fel ställen i de delar av landet där det saknas motorbanor, visst. Folk racar, upplysningsvis, på fel ställen även i de delar av landet där det finns motorbanor.

Att folk leker Rossi på ställen de inte borde beror inte på att det saknas banor.

Skulle tippa på att pålisen är jävligt medvetna om det. Därför lyser de med sin frånvaro på bulten och bogan. För köras gris kommer det göra oavsett, och då är det bättre att ha det där ute än inne i stan, utanför dagis etc.

Det är lätt att se mc-åkare som ett kollektiv och behandla oss därefter, men vi är inte ett kollektiv så behandlingarna fungerar inte. Jag skiter väl i vart resten av Sthlms hojförare kör nånstans, jag åker väl där jag tycker om att åka? Skulle de ställa ut patrull på bulten varenda dag så åker jag väl nån annanstans, och troligen resten av hoj-sthlm oxå. Vad ska man göra? Stänga av attraktiva landsvägar för trafik nationellt?

Skulle det däremot finnas en schysst bana i näreheten med ok öppettider och "allmänhetens åkning" så skulle jag hellre gasa helvet där en ute i trafiken. Det säger ju sig självt.

Last edited:
Debatt om hojar/hastighet på Bogesundsvägen har dykt upp med jämna mellanrum genom åren, både i media och här på SH.

Jag är mest förvånad över att det ännu inte byggts hastighetsdämpande "hinder" vid och kring Ellboda och Bogesunds slott, byggs ju sådana både här och där i ett rasande tempo.

Sedan får vi väl vara glada att VV (ännu?) inte har tagit till sig den Tyska taktiken att förbjuda MC helt eller under vissa tider, i både små städer och på sköna krokvägar.

I tex Swartzwaldområdet (med ünderbara vägar) så hade man redan i början av 90-talet stängt av dom skönaste vägarna där för MC fredag kl. 18.00 - söndag kl. 22.00, hoppas inte den taktiken kommer till Sverige någonsin....

/B

Trots ändringen av inlägget tycker jag det kvalar in som god tvåa efter CBR Jimmys inlägg tidigare i tråden, avseende "mest korkade inlägg".

Vad duktig du är Duckie :tummenupp toppenkreativ :klappar :klappar :klappar

Duckies inlägg kvalar in på mest meningslösa inlägget i tråden GRAttis.

Idioterna är unga killar och tjejer med tävlingslust. De kan man inte trolla bort kära du

Last edited:
Stänga av attraktiva landsvägar för trafik nationellt?
Varför inte? Kan du komma på ett enda hållbart argument för att inte förbjuda motorcykeltrafik på de specifika vägar, dagar och tider då problemen är som störst? Sverige vore inte först med ett sådant drag.
Skulle det däremot finnas en schysst bana i näreheten med ok öppettider och "allmänhetens åkning" så skulle jag hellre gasa helvet där en ute i trafiken. Det säger ju sig självt.
Nej, tyvärr säger inte det sig självt. Visst är det möjligt att just du skulle bli en ängel i trafiken om du fick köra bana då och då, men sannolikt skulle det inte ha någon märkbar inverkan i det stora hela. Hur mycket lugnare tror du gatkörningen är i de delar av landet där det finns banor?

Det ÄR ju fel att det körs för fort på dessa vägar. Problemet är oxå att det inte finns många alternativ mer än att byta hobby (alltså sluta köra sporthoj) och det alternativet lär inte funka för många. Och så länge inte de som kör kommer ändra sig, så kommer det alternativ som kommer från regeringen bli att man hindrar förarna från att kunna köra så fort.

Jag skulle se som ett sätt att fort få till en bättring för vaxholmsborna begära att det sätts upp en typ av mc-säkra och bil-säkra farthinder just runt husen där det är störst problem och mest klagomål.

Om folk bara gasade mindre runt husen så skulle problemet bli mindre stora. Det måste inte gasas överallt.

Idioterna är unga killar och tjejer med tävlingslust.
Nej.
De unga killarna och tjejerna med tävlingslust och omdöme söker sig till klubbar och tävlings-/träningstillfällen. Idioterna utgörs av (bl.a.) de unga killarna och tjejerna med tävlingslust och obefintligt omdöme.
Du kan inte försvara alla som beter sig idiotiskt bara för att de råkar äga en motorcykel.

Varför inte? Kan du komma på ett enda hållbart argument för att inte förbjuda motorcykeltrafik på de specifika vägar, dagar och tider då problemen är som störst? Sverige vore inte först med ett sådant drag.

Nej, tyvärr säger inte det sig självt. Visst är det möjligt att just du skulle bli en ängel i trafiken om du fick köra bana då och då, men sannolikt skulle det inte ha någon märkbar inverkan i det stora hela. Hur mycket lugnare tror du gatkörningen är i de delar av landet där det finns banor?

Hur kan du vara så säker på det om man inte provar??????
För vad jag vet har man inte provat i någon större stad i Sverige med en bana 10-30 km bort och kvällskörning för 200-300 kr varje dag.

Man måste försöka innan man kan säga att det här fungera inte alls.
om 50 av 100 idioter kör på bana istället så har man vunnit mycket tycker jag.

Just my two cents

Jag skulle se som ett sätt att fort få till en bättring för vaxholmsborna begära att det sätts upp en typ av mc-säkra och bil-säkra farthinder just runt husen där det är störst problem och mest klagomål.
Konstruktivt och effektivt, men antagligen helt ohållbart politiskt eftersom det ju i praktiken skulle innebära att vägen sanktioneras som motorbana.
Om folk bara gasade mindre runt husen så skulle problemet bli mindre stora. Det måste inte gasas överallt.
Amen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...