Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
OVÄNTAT! Det är en jävla skitväg och alla nötter samlas där, vart där en gång och höll på att bli klippt av mötande " retta" i min egen fil då denna person skar in i min. Vad hade ni förväntat er?!

Ibland är man glad att man bor i glesbyggd!
Jag har gott om vägar jag kan köra utan att uppröra medmänniskor.

Varför inte köra på bana eller på en vägsträcka där trafiken/bebyggelsen är en bråkdel av den i vaxholm?
Tyvärr är det så att det varken finns en bana eller någon vägsträcka utan trafik/bebyggelse speciellt nära Sthlm så folk tar den enkla utvägen och väljer en sträcka som de har nära till.

Fast själva inslaget var det inget fel på, tyckte inte folk uttalade sig speciellt konstigt, man förstår dem som bor vid vägen men samtidigt förstår jag att det finns folk som gasar på där. Det är en kanonskön väg verkligen.

Last edited:
Tja, tråkigt när vi inte kan hålla igen på dom 2 ställen det bor folk, dvs Ellboda och vid slottet, i övrigt är det ju fritt, jag kör iaf halvfort men håller igen vid nämnda ställen, senast ikväll...:D
Men visst, en bana skulle minska gasandet, och för er som inte är från stan, Bogan är en av dom vägar där det bor MINST människor i Sthlm området!:pannkyss

Fredrik:tummenupp

Dåligt med nyheter i stockholmsområdet bara, detta är glömt i övermorgon.
Ingen i inslaget som var riktigt "cykelhjälmsgalen" och skrek -förbjud helvetesmaskinerna!!!!

Det är väl ingen som är förvånad?
Snälla bidra med något vettigt någon gång.. Starta ett initiativ till vad man kan göra för att förhindra olyckor, ett bra snack i förebyggande syfte. Det vore :tummenupp ist för att älta old shit.

Olyckor kommer ALLTID ske, och är det inte på bogan, så är det bulten elller någon av landets övriga +++++++ km vägar.

Sen spelar vissa olyckor ingen roll kontra ett eventuellt förebyggande snack,. en del olyckor är onödiga, andra skulle gått att förebygga - somliga med skills och otrolig tallang som kanske klarar sig 30 år till dom lägger ner åkat i det tempot, med en smula vardaglig tur att inte vilt eller oljespill kommit ivägen. Man kan öka sina chanser med ett par gratis-knep men aldrig bli säker, åk vägen fram och tillbaks, lär känna vägen, kolla efter grus & spill innan man drar på..men det säkerställer ingen helt, det ökar chanserna, men ingen går säker, någon annan kan ju göra misstaget dessutom.

Hojåkning är precis som lotteri, vissa kör slumpaktiga enkelrader, andra som är mer rutinerade kör system och samma rader varje omgång..säkerställer sig på ett annat sätt, kan vägen, varma däck, koll på grus mm. Sen finns det dom som åkt samma väg och som "kan allt ovanstående" tusentals mil men ändå går bort från oss. Dem går aldrig att "rädda" genom förebyggande snack, eller väl fungerande olyckstråder x 10000, det sker ändå, sålänge motorcyklar finns.

Rip Svarten :gråta

Fast själva inslaget var det inget fel på, tyckte inte folk uttalade sig speciellt konstigt, man förstår dem som bor vid vägen men samtidigt förstår jag att det finns folk som gasar på där. Det är en kanonskön väg verkligen.

Dagen efter Jockes olycka så står jag där och gråter ...en fet il glider förbi, bromsar in..backar tillbaks -ut kommer en tjej runt 35. on frågar vad som hänt, med gråten i sin hals.

Jag berättar om olyckan..

Hon gråter, men säger
H: "vad heter du.."
Iron: .."micke".. ...
H: "micke, vet du, vet du varför jag kör en cheva tahoe?"
Iron: "nej?"
H: "jo, du ser,. detta är såå hemskt" (hon gråter..) "vi upplever detta varje år, det är alltid någon som dör här. Det är så hemskt, jag är så rädd, jag är rädd för mina barn, dom kan inte gå hem till sina kopisar utan att vi skjutsar. Och när vi skjutar så måste vi ha en stor bil ifall någon motorcyklist kommer på fel sida. Det ä så hemskt, men vi bor här.."
Iron: "jag vet inte vad jag ska säga, men jag tänker ofta på er som bor i närheten, håller igen där det är befolkat"
H: gråter... "det är så hemskt, måste det vara såhär? Måste jag behöva ha en sånhär stor bil bara för att rädda mina barn mot en eventuell frontalkrock - dom får alltid sitta bak medan jag kör. Det är hemskt, det är så onödigt det finns så mycket annat att glädjas åt"

Hon körde en Cheva Tahoe för att skydda sin familj, hon bor där.. Jag kan inte annat tycka än att hon har rätt, hon var så utomstående, me ändå så ledsen. Det var delvis en fin gest av henne att visa medkänsla, det var pedagogiskt korrekt. Med all rätt, hon bor där, och hennes barn vistas intill Bogesund med omnejd. Jag skulle också köpa en stor familjebil om jag bodde där.

Det vi hojåkare inte förstår, är att tom lokal befolkning är ledsna för "vår skull". Dom irriterar sig inte i första hand pg oväsen, dom tar också mkt illa vid sig att folk dör eller skadas, Vi ignorerar detta för mycket.

Vi fiskar för lite, vi fjällvandrar för lite, vi promenerar för lite. Vi har så mkt mer glädje än hojåkning att tänka på, tänk på familj & släktingar när ni kör. håll igen aningen lite till, ge er själv en finare marginal.

:pannkyss

Är väl knappast någon nyhet att folk kör som fan på Bogesundsvägen. Redan när jag tog bilkort -92 så hade Bogesundsvägen använts i många år som "bana" De boende klagade redan då framåt slutet på somrarna men när hösten kom så glömdes allt bort och så började det om på våren igen.

Skulle det bli fartgupp eller likande så kommer "problemet" inte försvinna, det kommer bara att flyttas någonstans.

En bana lite närmare än Gelleråsen eller Linköping skulle hjälpa en del men knappast allt, det finns de som tycker det är mycket roligare att bränna runt på vanliga vägar. Sen kommer det såna där bra inlägg från folk som inte ens bor i närheten av Sthlm som berättar för oss hur "smarta" vi är som kör som vi gör.

Jag tror inte det körs värre runt Sthlm än något annat ställe i Sverige, här finns det bara fler hojåkare på mindre yta vilket gör att det märks mer.

Visst har det klagats förr. Jag har bott där ute i 10 år och "alla" är sura över att det körs så fantastiskt djävla fort där ute. Nu har de blidbevis, kändisar och media med sig på ett sätt de aldrig haft förut. Dessutom så är jag säker på att det kommer att att komma reaktioner från de som bor på Bulten nu också som kommer försöka rida på samma våg.

Att detta skulle hända visste ju alla här redan. Det är väl mer en fråga om när. Personligen trodde jag att det skulle hända när någon blev ihjälkörd "som tur var" hände det innan.

Hur som helst så är det trist att de™ som har liten kuk och tävlar med varandra längs bogan förstör för oss andra som kör fort, men inte vårdslöst, och som saktar in vid bebyggelse.

De flesta vaxholms och bogesundfolk har inget mot motorcyklar (tvärt om) och skulle knappast bry sig om folk körde 120 på deras 70 väg. Skulle folk dagligen, vid alla tider på dygnet, köra 200 utanför mitt hus där mina barn lekte skulle jag också bli upprörd.

Dagen efter Jockes olycka så står jag där och gråter

Att det är synd om folket som bor runt "banorna", oavsett var i landet de är, behövs knappast diskuteras. De som inte tycker det är kompletta idioter. (9av10?)

Sen får du fanimig ta å kamma till dig. Ska du drälla runt å grina så kan du gå undan där ingen ser dig istället för att stå där som en fjortis å söka uppmärksamhet.

på 80 talet fans det en tyst uppgörese att inte köra fort förbi stallet men
det det höll ju inte .fan dog ni eller . det är bara att börja om .
KÖR LUGT FÖR BI !!! tänk er själva .200 km/ och 102db

Jag tycker faktiskt det verkar ha gått lite väl långt med denna väg och hoppas att man kommer bygga fartgupp. Ska ju inte vara så att vanliga människor ska få lida för att mc åkarna inte har någon bana. Helt uppenbart kör ju folk 2x sin förmåga i vissa fall. Fattar inte hur man tänker när man bara för att få gasa av sig riskerar andras liv på detta viset. Har det inte dött nog många där? Hoppas det blir något positivt av detta och politikerna förstår att mer banor behövs.

/Danne

Håller med dig till 100%!!!!!

Dom boende har rätt, hojåkarna har fel
Så enkelt är det, sen får man väl tycka vad man vill om det.

VAD folk är empatilösa, är ju bättre du kniper k..t istället anser jag!Tror inte du såg allt i reportaget?? VAD skulle du tycka om "Kändiseliten" skulle köra racerfart med sina bilar i och runt ikring Åkersberga? Empati, empati.. empati..måste folk kräkas över andra så fort de har en vettig åsikt?

Salming förklarade problemet, han hade inget mot hojåkare eller om de kör i 200 och kör ihjäl sig på den vägen,....Problemet är att folk riskeras sina liv för att gå över vägen ens, cyklister på vägen , föräldrar ute med barnvagnar etc etc. Detta håller jag FULLKOMLIGT med salming, han har ju helt rätt, den som påstår annat, och skall inte köpa hans kallingar och att han har pengar och kan bygga motorbana, och allt möjligt annat tjafs, är ju bara patetiska. Detta ÄR fördjävligt mot dem som bor där! Så här blir det när folk "gasar" på fel ställen och glömmer hjärnan hemma.
:Bugar
Vägarna är till för alla, enda sättet att undvika drastiska metoder mot just oss är att vi alla samarbetar. Jag åker vare sig bulten eller boge just för att det har gått sån hysteri i att busköra över sin förmåga där. Jag vill inte möta nån som inte kan hålla sig på sin väghalva, oavsett om det är en retta, volvo 240 eller grusbil! :fakta
Igår körde jag 20 mil bortåt Gnesta till, tokkrokiga vägar som inbjöd till knäskrap lite här å var. Men jag mötte inte en enda sporthoj! Såg bara 4 glidare, totalt, på alla dom milen! Är det för att det bara är bulten man kan köra på med skrevraket, eller för att alla stog å glänste ikapp med knäpuckarna vid skogskyrkogården? :va

Last edited:
Tycker Börje kan hjälpa till att finansera en racebana i stockholm han lär ju ha råd annars kan han bara knipa k..t och jag lär ju inte köpa hans kallingar längre!

Så bara för att Salming har råd så ska han bygga en racebana åt er insnöade sthlm-bor för att våga bo där han bor? Är du helt jävla dum i huvet? Ska Ibrahim och hans kompisar gruppvåldta din flickvän för att det inte finns nå´n annan i närheten? Då får du väl fixa en tjej åt dem! Så jävla trög i skallen...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph