Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl Björn Borg ni tänker på??![]()
![]()
![]()
Tyvärr är det så att det varken finns en bana eller någon vägsträcka utan trafik/bebyggelse speciellt nära Sthlm så folk tar den enkla utvägen och väljer en sträcka som de har nära till.Varför inte köra på bana eller på en vägsträcka där trafiken/bebyggelsen är en bråkdel av den i vaxholm?
Undra när tv4 kommer till bulten=)
Snälla bidra med något vettigt någon gång.. Starta ett initiativ till vad man kan göra för att förhindra olyckor, ett bra snack i förebyggande syfte. Det voreDet är väl ingen som är förvånad?
Fast själva inslaget var det inget fel på, tyckte inte folk uttalade sig speciellt konstigt, man förstår dem som bor vid vägen men samtidigt förstår jag att det finns folk som gasar på där. Det är en kanonskön väg verkligen.
Är väl knappast någon nyhet att folk kör som fan på Bogesundsvägen. Redan när jag tog bilkort -92 så hade Bogesundsvägen använts i många år som "bana" De boende klagade redan då framåt slutet på somrarna men när hösten kom så glömdes allt bort och så började det om på våren igen.
Skulle det bli fartgupp eller likande så kommer "problemet" inte försvinna, det kommer bara att flyttas någonstans.
En bana lite närmare än Gelleråsen eller Linköping skulle hjälpa en del men knappast allt, det finns de som tycker det är mycket roligare att bränna runt på vanliga vägar. Sen kommer det såna där bra inlägg från folk som inte ens bor i närheten av Sthlm som berättar för oss hur "smarta" vi är som kör som vi gör.
Jag tror inte det körs värre runt Sthlm än något annat ställe i Sverige, här finns det bara fler hojåkare på mindre yta vilket gör att det märks mer.
Dagen efter Jockes olycka så står jag där och gråter
Jag tycker faktiskt det verkar ha gått lite väl långt med denna väg och hoppas att man kommer bygga fartgupp. Ska ju inte vara så att vanliga människor ska få lida för att mc åkarna inte har någon bana. Helt uppenbart kör ju folk 2x sin förmåga i vissa fall. Fattar inte hur man tänker när man bara för att få gasa av sig riskerar andras liv på detta viset. Har det inte dött nog många där? Hoppas det blir något positivt av detta och politikerna förstår att mer banor behövs.
/Danne
VAD folk är empatilösa, är ju bättre du kniper k..t istället anser jag!Tror inte du såg allt i reportaget?? VAD skulle du tycka om "Kändiseliten" skulle köra racerfart med sina bilar i och runt ikring Åkersberga? Empati, empati.. empati..måste folk kräkas över andra så fort de har en vettig åsikt?
Salming förklarade problemet, han hade inget mot hojåkare eller om de kör i 200 och kör ihjäl sig på den vägen,....Problemet är att folk riskeras sina liv för att gå över vägen ens, cyklister på vägen , föräldrar ute med barnvagnar etc etc. Detta håller jag FULLKOMLIGT med salming, han har ju helt rätt, den som påstår annat, och skall inte köpa hans kallingar och att han har pengar och kan bygga motorbana, och allt möjligt annat tjafs, är ju bara patetiska. Detta ÄR fördjävligt mot dem som bor där! Så här blir det när folk "gasar" på fel ställen och glömmer hjärnan hemma.
Tycker Börje kan hjälpa till att finansera en racebana i stockholm han lär ju ha råd annars kan han bara knipa k..t och jag lär ju inte köpa hans kallingar längre!
Tycker Börje kan hjälpa till att finansera en racebana i stockholm han lär ju ha råd annars kan han bara knipa k..t och jag lär ju inte köpa hans kallingar längre!
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |