MotoGP Silly Season/rykten/etc

Är det bestämt vad vr46 och de andra "icke-fabriks"-teamen har för motorer till nästa år?
Eller hänger det på vilka förare dom signar? Ai Ogura till Yamahappy låter ju bra för Yamaha men lite tveksamt för Ogura i dagsläget...
#nollkoll

Att Yamaha har stora problem med sin hoj är inget nytt, men verkar än värre än vad iaf jag förväntat mig. Dels är hojen 10 kg över viktgränsen (!), vilket låter som ett jättehandikapp på denna nivån och dels verkar inte heller prylarna hålla ihop? Jack Miller är som vanligt lite för frispråkig och avslöjar också att fästet till bakbromsen har fallerat fyra ggr nu?!

Hoppsan!
Både lite konstigt och lite förståeligt.
Konstigt att vilja lämna ett toppmärke, förståeligt rent nostalgiskt.
Marc Marquez har börjat tänka på att allt har sin tid # och nu dags börja tänka på PENSIONEN.
Vem betalar MEST ! :)
Och ju fler som visar intresse dessto bättre kontrakt är möjligt.
# Marc Marquez är inte ens längre bästa Ducatiförare, det är Fabio Di Giannantonio.
Ålder och skador från ett liv som motorcykelgladiator tar ut sin rätt.

Last edited:
Marc Marquez har börjat tänka på att allt har sin tid # och nu dags börja tänka på PENSIONEN.
Vem betalar MEST ! :)
Och ju fler som visar intresse dessto bättre kontrakt är möjligt.
# Marc Marquez är inte ens längre bästa Ducatiförare, det är Fabio Di Giannantonio.
Ålder och skador från ett liv som motorcykelgladiator tar ut sin rätt.
Ja, om inte annat så är han en riktig motorcykelgladiator och det kostar.
Men jag tror nog att han gärna sitter på bra material så han ka ta ett mästerskap till. 😉

Ja, om inte annat så är han en riktig motorcykelgladiator och det kostar.
Men jag tror nog att han gärna sitter på bra material så han ka ta ett mästerskap till. 😉
Om det inte vore för Ungdomarna. :7peta
Är Marc M. inte bästa Ducatiförare efter Valencia 29:e November 2026 så är det nog kört. :hjarta

Last edited:
Om det inte vore för Ungdomarna. :7peta
Är Marc M. inte bästa Ducatiförare efter Valencia 29:e November 2026 så är det nog kört. :hjarta
Ja, många bra förare som skulle slåss om titeln på rätt material. :)
Men jag tror, lite partisk som jag är ;), att Marc (iaf en frisk) fortfarande kan mäta sig med de bästa OM han sitter på topp-material.

Moto3 blir Yamaha-cup, ungefär, 2028-2033. (Jösses, snart 30-talet!:3freak)

"MotoGP and Yamaha Motor Co., Ltd. today announced a new long-term project that will see Yamaha become the exclusive motorcycle supplier for the FIM Moto3™ World Championship from 2028 to 2033."

"Yamaha has been chosen by Dorna as the exclusive manufacturer for the Moto3 grid starting in 2028, coinciding with the introduction of new 700cc engines, Motorsport.com has learned."

"At present, Moto3 bikes use 250cc single-cylinder engines supplied by KTM or Honda, capped at €60,000 for six units under current regulations. Chassis are limited to €85,000. Those figures are considered excessive, and the simplified technical concept behind the new bikes is expected to reduce costs substantially."

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back