MotoGP Silly Season/rykten/etc

Såg det klippet. Trevlig banplan men oavsett hur trevlig den är kommer det vara banan som knuffade bort Philips Island från kalendern.
Verkar vara kompakt lokalt motstånd mot banan i Adelaide, 43000 namnunderskrifter på kort tid tydligen. Mycket för att man kommer behöva fälla hundratals träd i parken där banan ligger.

Vad är det du gillar med bansträckningen? Tycker inte att raksträcka-nittiograder kurva-raksträcka-principen känns jättespännande?

Verkar vara kompakt lokalt motstånd mot banan i Adelaide, 43000 namnunderskrifter på kort tid tydligen. Mycket för att man kommer behöva fälla hundratals träd i parken där banan ligger.

Vad är det du gillar med bansträckningen? Tycker inte att raksträcka-nittiograder kurva-raksträcka-principen känns jättespännande?
Gilla vet jag inte om jag kan säga innan jag faktiskt sett ett race där. Spontant känns den inspirerad av Assen, och det är ju en trevlig bana att se race på tycker jag.

Konceptet för Adelaide känns som en kopia på Melbournes F1-bana. Jag följer inte F1 men har gått ett varv på den banan som ligger inne i en park i södra Melbourne. Kul med den typen av tillgänglighet då det är enstaka fall. Hade alla banorna varit efter den formen hade det såklart blivit tråkigt.
Förmodligen ser de större ekonomisk avkastning att ha Adelaide än vad PI ger.

Personligen ser jag hellre att PI är kvar än att Adelaide byggs.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg