MotoGP - Silly season 2014.

På Eicma för 2 minuter sen...
startnummer 14 i fronten.

1375084_10151679582545776_1257100264_n.jpg

Last edited:
Var det inte snack/rykte (om det ens han att bli ett rykte) med H-D till MGP för en 5-6 år sedan vilket man inte har hört mkt av sedan!!??

Eller så blir det bara det nya CRT.

Aprilia har ju redan en satsning i CRT som de tänkte fortsätta med i Open nästa år, förutsatt att det finns något team kvar som vill ha deras maskin. Det är en del av deras strategi inför att komma in med regelerätt fabriksteam, så nog verkar de iaf ha vägen klar för sig. Enda anledningen till att de berättade om planen för 2016 nu var ju för att de team som kör på deras maskin bytt till annat, utom en så de ville att alla skulle få reda på att de är hängivna målet att ställa upp med en ordentlig hoj 2016...
Hur det sedan *blir* är ju en öppen fråga, men jag hoppas att de kan prestera vinnarmaterial, de och Suzuki. Samt att Ducati får ordning på sitt skrälle i samma veva, så att det kan bli lite mer intressant att titta på hela cirkusen. Fler potentiella vinnarhojar innebär ju fler som ligger i toppen och bråkar, inte som de tär nu med ett ganska enahanda utbyte av platser på toppen mellan honda och yamaha.

Kan någon förklara för mig varför Suzuki fortsätter att satsa på nr 14?! Borde de inte kunna anlita en bättre förare?

\Masonit

Kan någon förklara för mig varför Suzuki fortsätter att satsa på nr 14?! Borde de inte kunna anlita en bättre förare?

\Masonit
Bäste testföraren/den med mest rutin och fart som inte är bunden till kontrakt?

Finns ju en viss australienare som borde kunna vara ganska lockande med? Fasthan kanske har någon anställning hos honda som testförare...

Bunden till kontrakt? Det gäller ju att se till å binda rätt förare. Inte stå å vänta på det som blir över.

Kan man byta till Ducati så kan man byta till Suzuki...

\Masonit

http://www.crash.net/motogp/news/197899/1/honda_presents_2014_production_racer.html

Hondas produktionsräser är 0,3s långsammare än RC213V på samma däck, 0,17s långsammare på de mjukare däcken som bara Open får köra med.
När CS kör dem... Hade varit lite intressant att se hur de tiderna står sig mot kval/race i tävlingen. Hade ju onekligen varit bra för spänningen i race om de faktiskt har en chans att vara med i toppen, men jag tvivlar lite...

När CS kör dem... Hade varit lite intressant att se hur de tiderna står sig mot kval/race i tävlingen. Hade ju onekligen varit bra för spänningen i race om de faktiskt har en chans att vara med i toppen, men jag tvivlar lite...

Vi får se på måndag när de kör med de andra, framförallt med Yamahas variant med M1-motor. Då är det ju iofs med olika förare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman