MotoGP - Red Bull USA GP

Lovar att aldrig stava med K igen :)

sluta vara så bitter...... :D
Släpp depåstödet nu och kom in i matchen :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

Vi pratar inte om Stoners kvalitér på banan, han är en av de bästa genom tiderna men åtskilliga racevinster och en VM-titel. Det är den lille 9-årige grin-Pellen som öppnar truten i tid och otid mellan körningarna som många har tröttnat på.

Hoppas Stoner håller på flera år till och mognar!

Last edited:
Lovar att aldrig stava med K igen :)

Släpp depåstödet nu och kom in i matchen :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

Vi pratar inte om Stoners kvalitér på banan, han är en av de bästa genom tiderna men åtskilliga racevinster och en VM-titel. Det är den lille 9-årige grin-Pellen som öppnar truten i tid och otid mellan körningarna som många har tröttnat på.

Det är nog inget snack om att Stoner gnäller, men man får också tänka på hans situation i teamet. Han är överlägset snabbaste förare på Ducati. Jag tycker han har rätt att begära en del av sitt team utan att det ska betyda att han gnäller. Det jag tycker han sköter dåligt är när han börja med personangrepp, olika bortförklaringar att han blivit hindrad mm. vilket händer allt för ofta.

Jag tror det kan vara nyttigt för Stoner att komma till Honda. Där kommer han med stor sannolikhet inte vara överlägset bäst. Förhoppningsvis kommer han visa en mer mognad, lite mer ödmjuk och respektfullhet mot sitt team och övriga förare.

Jag tror Stoner kommer bli ännu surare och grinigare om/när han inte kommer vara snabbare än Pedrosa.
Ska bli riktigt kul att se dem på samma materiel.
Det ser ju dessutom ut som Pedrosa fått riktigt bra fart på Hondan nu, lite sent på säsongen och synd på vurpan i helgen.

Det är nog inget snack om att Stoner gnäller, men man får också tänka på hans situation i teamet. Han är överlägset snabbaste förare på Ducati.
Stoner har 14 poäng mer än Hayden och har tagit sig i mål före Hayden vid 5 tillfällen. Hayden i sin tur har varit före Stoner i mål 4 gånger.

Hur får du det till att han är "överlägset snabbaste förare på Ducati"?
Jag tror Stoner kommer bli ännu surare och grinigare om/när han inte kommer vara snabbare än Pedrosa.
Ska bli riktigt kul att se dem på samma materiel.
Ja, det ska bli riktigt spännande :)

Stoner har 14 poäng mer än Hayden och har tagit sig i mål före Hayden vid 5 tillfällen. Hayden i sin tur har varit före Stoner i mål 4 gånger.

Detta var ett skämt eller... Hayden är inte så het att man tänker... ja Hayden vinner nog.... men Stoner är av den kalibern att han vurpat ifrån ledning så många gånger att hab borde ha ett löneavdrag :D

Och de fyra gångerna hayden har varit före stoner har händelsevis inte stoner kraschat? :gnissla:rolleyes:

Stoner är snabbast, när allt stämmer. Stämmer det inte måste man ju få klaga lite. Han kan ju inte sitta där och ljuga.

Ok då, överlägset är ett starkt ord. :glömdet

Jag gillar Hayden som förare och han kanske är en bättre förare på Honda eller Yamaha, vad vet jag. Men att han är nära Stoners kaliber på Duccen: Nä det tycker jag inte... inte ännu iaf.

Man måste ju säga till Stoners försvar att problemet de hade med "bristande förtroende för framgaffeln" på GP10,an drabbade Stoner hårdare än Hayden. Hayden klagade också på framgaffeln men Stoner kraschade 3 av de 4 första racen och jag kan förstå att man tappar självförtroendet efter det. Först efter de bytt till GP9,ans gaffel kunde han sakta börja visa resultat, eller hur?

Stoner är snabbast, när allt stämmer. Stämmer det inte måste man ju få klaga lite. Han kan ju inte sitta där och ljuga.
När allt stämmer=Lorenzo vurpar bort sig?
Nu har ju Stoner fått spö i nio race av nio möjliga hittills den här säsongen och det är alltså någon annans fel varje gång.

Haha det förklarar varför du är så långsam på banan.
Det är du som ska leverera och inte hojen..:såjaponken

Typiskt dig att fälla en sådan kommentar :D
Nu sa jag "om jag tävlade" vilket jag inte gör. Att jag är långsam beror på att jag inte är bättre än vad jag är, vilket i sin tur beror på att jag är banrockie som besökte en bana för första gången med hoj förra året :tungan Dessutom kan jag lätt skylla på materialet att du är snabbare än mig. Du har ju bara en si sådär 45hk mer än mig :tungan Och hur många år hade du kört bana nu sa du... :D

Snacka om vinklat svar :D Hayden har varit före Stoner i mål en gång (Jerez) De andra 3 gångerna du pratar om kraschade som bekant Stoner. Men som sagt det beror ju lite på hur man väljer att vinkla det.

Men snälla S&S3M stilla min nyfikenhet. Hur stor tror du att poängskillnaden kommer till att vara mellan Stoner & Hayden vid den här säsongens slut och till vems fördel. Det blir ju lite svårt att skylla på materialet i denna jämförelse. Och det gäller ju på båda hållen.

Last edited:
När allt stämmer=Lorenzo vurpar bort sig?
Nu har ju Stoner fått spö i nio race av nio möjliga hittills den här säsongen och det är alltså någon annans fel varje gång.

Kan vara så eller inte:D men jag undrar varför dom inte låter dig köra... så kan du ju alltid säga jag gav allt, hojen var perfekt men jag blev svartflaggad för att jag var för långsam och suger..... eller så låter vi en gudabegåvad förare som stoner köra:D

Jörgen känns som en blek Rossi-kopia när det gäller showandet.
Inte hans fel då, som vanligt :rolleyes:

Undrar vad stenis ska säga för att du inte ska reta dej på honom. Jag tycker han verkade glad o bara förklarade vad som hände.

Håller med om Lorenzo.

.................................................................................................... Det är den lille 9-årige grin-Pellen som öppnar truten i tid och otid mellan körningarna som många har tröttnat på.

Jag måste ha missat allt det där gnällandet. Tycker han verkar ok. Men jag har ju inte läst allt heller.

Last edited:
Min tolkning av Stoners uttalande senaste tiden är att han är väldigt frustrerad och för att flytta fokus från sin egen prestation hade han åsikter om allt mellan himmel och jord efter de första 4-5 racen. Banorna var för säkra, de andra förarna hade ingen respekt osv.

Nu har det gått lite bättre, men inte superbra, och då är det GP10:an som begränsar honom. Ansvaret för att greppet fram inte är som han vill att det ska vara ligger på Ducati. Att han får Ducati att framstå som inkompetenta verkar han inte bry sig så mycket om (tveksamt om han kommer att vara lika frispråkig hos Honda...).

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!