MotoGP - Red Bull USA GP

Min tolkning av Stoners uttalande senaste tiden är att han är väldigt frustrerad och för att flytta fokus från sin egen prestation hade han åsikter om allt mellan himmel och jord efter de första 4-5 racen. Banorna var för säkra, de andra förarna hade ingen respekt osv.
Min tolkning är att han är 100% ärlig. Det går helt enkelt inte att köra fortare på Duccen än han gör för tillfället. Svårt att säga emot honom då ingen annan på samma material är i närheten. Kom nu inte dragande med Haydens fyra fjärdeplatser, han har inte varit i närheten av Stoner sedan 09 gaffeln åkte på GP10:an.

"Yes. I mean we've tried everything this year. We've gone up and down, left and right with the bike, we can more or less do the same lap time with any setting, any solutions to do with the bike, and unfortunately, we just can't get any more than that, you know.

Personally, I think I'm riding as good as I've ever ridden, I'm as fit and as strong as I've ever been, feeling good. For me to come in at the end of the race and actually be pretty happy, pretty satisfied with the job I've done, that's all I can do. You know, I don't know what else we can do at the moment, we're trying a lot of things, everybody's working hard at Ducati, everybody's working hard in the team, and I myself am working as hard as I can, and we can't seem to get much more than where we are. So we're just going to have to see if we can come up with more of a solution, and make the bike a little easier to ride. But yeah, we've got a long way to go for that.

Min tolkning är att han är 100% ärlig. Det går helt enkelt inte att köra fortare på Duccen än han gör för tillfället. Svårt att säga emot honom då ingen annan på samma material är i närheten. Kom nu inte dragande med Haydens fyra fjärdeplatser, han har inte varit i närheten av Stoner sedan 09 gaffeln åkte på GP10:an.
Jag kanske är lite otydlig men det är inte Stoners prestation jag har åsikter om. Det är hans snack mellan racen jag har lite svårt för.

Ska bli kul att se vad Rossi kan göra med "skräpet" nästa år :)

Den här "stoner är så gnällig och skyller ifrån sig" debatten är så jävla sverige att man kräks. Luthers lärljungar håller fortet.

Killen är en extrem tävlingsmänniska och då gnälls det på allt och lite till. Det hör till världseliten att ha personlighet och karaktär.
Skulle vara kul med mer sånt.
Jag saknar Simoncellis och Bautistas holmgångar både på och utanför banan. såååå underhållande när båda står på podiet och hatar varandra.
Jag saknar förare som ajaj min armbåge-Sete, Alkis-hopper, Tackla rossi av banan-Max, Do or die-checa, osv osv

Sporten behöver alla former av karaktärer (för att alla internet nördar ska ha något att prata om) för att det ska bli engagerande. Det är ju inte bara racet som intresserar, eller....?

Mvh

Jag kanske är lite otydlig men det är inte Stoners prestation jag har åsikter om. Det är hans snack mellan racen jag har lite svårt för.

Ska bli kul att se vad Rossi kan göra med "skräpet" nästa år :)

ja skräpet var ruggit nära att ta pole.... så det kan nog roligt om man gillar rossi...... men jag tillhör inte dom.

ja skräpet var ruggit nära att ta pole.... så det kan nog roligt om man gillar rossi...... men jag tillhör inte dom.
Även om jag är ett Stoner-fan så har jag svårt att se hur man inte kan gilla Rossi. Han är världens genom tiderna främste MC-förare och har egenskaper ingen annan har. Hur kan man inte gilla honom (även om man inte håller på honom)?

Valentino Rossi på presskonferensen efter racet:

Q: At one stage you were over two and a half seconds behind Dovizioso, and as we've seen in the past, it is difficult to close down the gap. There was a lot of laps left, but were you always confident that it would be quite easy to catch up with him?

VR: No. At the beginning I was already with Dovi, together, but he got away, because he was faster than me. In that moment, I don't have enough confidence with the front, especially, to go with him. When lap by lap I improve my feeling. When the fuel goes down, I have less pressure on the front, I am able to ride in a better way, and when I start to do 1'22 low, and I see I can catch him, which was extra motivation.

Så talar en mästare! Erkänner att han inte hängde med, att det var han som inte hade förtroendet osv. Inte ett knyst om att det var fel på hojen eller däcken!

Jag saknar förare som ajaj min armbåge-Sete, Alkis-hopper, Tackla rossi av banan-Max, Do or die-checa, osv osv
Är man inte så intresserad av det sportsliga resultaten förstår jag att dessa herrar saknas.

Last edited:

... In that moment, I don't have enough confidence with the front, especially, to go with him. When lap by lap I improve my feeling. When the fuel goes down, I have less pressure on the front, ...

Indirekt är det materialet han klagar på här. Sen att han uttalar sig väldigt diplomatiskt är någonting helt annat.

Q: At one stage you were over two and a half seconds behind Dovizioso, and as we've seen in the past, it is difficult to close down the gap. There was a lot of laps left, but were you always confident that it would be quite easy to catch up with him?

VR: No. At the beginning I was already with Dovi, together, but he got away, because he was faster than me. In that moment, I don't have enough confidence with the front, especially, to go with him. When lap by lap I improve my feeling. When the fuel goes down, I have less pressure on the front, I am able to ride in a better way, and when I start to do 1'22 low, and I see I can catch him, which was extra motivation.

Så talar en mästare! Erkänner att han inte hängde med, att det var han som inte hade förtroendet osv. Inte ett knyst om att det var fel på hojen eller däcken!

Är man inte så intresserad av det sportsliga resultaten förstår jag att dessa herrar saknas.

"I don't have enough confidence with the front" du läser ju som djä..... läser bibeln:D

Får jag vara med i sandlådan.:)

Lorenzo är proffsigast han klagar minst.
Pedrosa som kastade sig beacause he have a issue with the front tire grip är minst proffsigast.

Asså varför säger alla att dom gnäller!?

ju mera detaljerat svar peddo och stoner ger som svar till journalisterna ju mera "gnäller" och bortförklarar dom sig enligt många här. Tycker det är 0% gnäll på minst 95% ut av alla svar dom ger till oss fans. Jag pesonligen gillar starkt peddo och stoner's svar nästan mest för där får man svar på vad som gick och är fel. Det får man inte alltid när andra är mera diplomatiska och svarar tråkiga skitsvar som man hört om och om igen. Efter Stoners svar på frågor om däck och om GP10an så förstår man mycket mer nu efter havla säsongen om hans körning. Samma med peddo, man kan ju till och med se deras information i svaren när dom kör stämmer överens med deras prestationer i racen.

aja nuff said :)

//Cel

Last edited:
Efter Stoners svar på frågor om däck och om GP10an så förstår man mycket mer nu efter havla säsongen om hans körning.
Och vad är det man förstår mer än att felet är däcken och hojen?

Citat från Hayden i går angående Stoners kritik mot GP10:an och Bridgestone-däcken:

I know Casey, he's a good rider. He don't leave much out there. So I'm sure if he thinks the bike needs to improve, I hope we can improve it. But I think we have a good enough package to be winning races.

Med andra ord, det går bra att vinna med hojen, det är vi och teamet som måste bli bättre.

Får jag vara med i sandlådan.:)

Lorenzo är proffsigast han klagar minst.
Pedrosa som kastade sig beacause he have a issue with the front tire grip är minst proffsigast.

Anledningen till att Pedrosa och Lorenzo klagar minst är för att de är kass på engelska, de kan inte beskriva felet så de helt enkelt skiter i det.. :)

Intressant tråd detta.

förarna "gnäller" hitodit på matrial osv, vad ska dom säga vid en presskonferans?? dåligt väder, solen i ögonen , jag gillar glass osv?

Detta är ju proffs uti fingerspetsarna med vinnarskallar stora som kingkongs bollar, klart dom måste ha nån sorts förklaring på varför det inte går som dom vill vid en konferans.

Vi måste ju få nåt att läsa, ska dom bara sitta där o glo?
Utan oss (läs FANS) som älskar denna sport så kan dom ju lägga ner.

Sen e ROSSI bara bäst, kommer 3:a med brutet ben, jovars:yoparty

Aha
Det är därför japanska förare aldrig klagar heller ?
Nope, de där har helt andra orsaker.

/ En som jobbar nära japanskt management

Och vad är det man förstår mer än att felet är däcken och hojen?

Citat från Hayden i går angående Stoners kritik mot GP10:an och Bridgestone-däcken:

I know Casey, he's a good rider. He don't leave much out there. So I'm sure if he thinks the bike needs to improve, I hope we can improve it. But I think we have a good enough package to be winning races.

Med andra ord, det går bra att vinna med hojen, det är vi och teamet som måste bli bättre.
Öhhhhhhhhh, det kan inte ha att göra med att det just nu är teambytardagar och Hayden är / skall / bör vara riktigt shakey över vilket team som skulle vilja signa honom för 2011? Att då säga nåt ärligt om Ducatis förmåga att just nu leverera 100% konkurrenskraftigt material vore att skriva under ett "bye bye" kontrakt.

Om nu materialet är "good enough package to be winning races" varför gör då inte Hayden det? :va Han verkar ju ha stenkoll?

Varför är han då 11,1 sekunder bakom Stoner i mål (jag snackar alltså inte placeringar, visst ,det var bara två men det var å andra sidan bara 12 som kom i mål och ska vi vara ärliga så bör knappast bror Hayden räknas in)

Last edited:
Hayden är / skall / bör vara riktigt shakey över vilket team som skulle vilja signa honom för 2011?

MGP halvlek 2010!

1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 210p
2 Dani PEDROSA Honda SPA 138p
3 Andrea DOVIZIOSO Honda ITA 115p
4 Casey STONER Ducati AUS 103p
5 Valentino ROSSI Yamaha ITA 90p
6 Nicky HAYDEN Ducati USA 89p
7 Ben SPIES Yamaha USA 77p
8 Randy DE PUNIET Honda FRA 69p
9 Marco MELANDRI Honda ITA 53p
10 Marco SIMONCELLI Honda ITA 49p
11 Colin EDWARDS Yamaha USA 48p
12 Hector BARBERA Ducati SPA 41p
13 Loris CAPIROSSI Suzuki ITA 36p
14 Mika KALLIO Ducati FIN 31p
15 Aleix ESPARGARO Ducati SPA 28p
16 Alvaro BAUTISTA Suzuki SPA 25p
17 Hiroshi AOYAMA Honda JPN 18p
18 Alex DE ANGELIS Honda RSM 8p
19 Roger Lee HAYDEN Honda USA 5p
20 Kousuke AKIYOSHI Honda JPN 4p
21 Wataru YOSHIKAWA Yamaha JPN 1p

Självklart inte perfekt av Nicky, den återstående halvan av MGP 2010 är avgörande!

Fast att i dagsläget skriva att Nicky är, skall & bör vara riktigt shakey känns som liiiite för stort pådrag.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år