MotoGP - Red Bull USA GP

Inte för en genuin Hayden-hatare.
Jag hatar inte Nicky Hayden men ärligt, hans kontraktsförlängning till i år kändes som om det var mer på grund av att alla andra signade med sina nuvarande team. Lorenzo, Pedrosa osv.

Nu har han kört 1½ år och jag tycker fortfarande inte han presterar det man skulle kunna önska. Han ligger faktiskt sist av de som sitter på fabriksmaterial (räknar inte Suzuki då deras satsning mest ser ut som ett skämt).

Känns dessutom som om han mer kämpar för att hålla Spies och RdP bakom sig än att ta sig upp och slåss med de fem ovanför.

Nu har han kört 1½ år och jag tycker fortfarande inte han presterar det man skulle kunna önska. Han ligger faktiskt sist av de som sitter på fabriksmaterial (räknar inte Suzuki då deras satsning mest ser ut som ett skämt).
Nicky tillhör the best of the rest, de fyra utomjordingarna är det ju ingen som rått på de senaste åren.

Efter det tyska GP:et skrev någon att Simoncelli sitter på en exakt likadan hoj som Dovi och Pedrosa. Så sämst av dem som sitter på fabriksmaterial? Nej!

Nicky tillhör the best of the rest, de fyra utomjordingarna är det ju ingen som rått på de senaste åren.

Efter det tyska GP:et skrev någon att Simoncelli sitter på en exakt likadan hoj som Dovi och Pedrosa. Så sämst av dem som sitter på fabriksmaterial? Nej!

Lite skillnad på en Rookie och Haydens 8? säsonger.

Den ene är ju dessutom skolad på traktorer och den andre på knivskarpa prototypchassin. Simon i källaren borde åka åttor runt Hayden ;)
Det kommer han att göra, var så säker.
Om nån minns Stoners rookiesäsong på LCR Hondan så var det ju ingen som tyckte det var kul att han kraschade ut sig i 7 av rejsen och slutade på 8:e plats i totalen. Alla hyllade Pedrosa som slutade femma med två vinster och två andraplatser, "den nya Rossi" sa flera här då, Stoner var bara "kraschkungen". Hur det hela slutade vet vi.

Jag tror vi kommer att få se gnistor flyga kring Sic när han lärt sig hantera MotoGP hojens alla finesser. Han har attityd så det räcker och blir över.

Last edited:
Alla hyllade Pedrosa som slutade femma med två vinster och två andraplatser, "den nya Rossi" sa flera här då.

:notme

Han har attityd så det räcker och blir över.

Jag är skeptisk

Den ene är ju dessutom skolad på traktorer och den andre på knivskarpa prototypchassin. Simon i källaren borde åka åttor runt Hayden ;)

Hoppfullt!

DNF:
Aleix Espargaro ESP Pramac Racing
Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 998m 0s
Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar
Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP

Last edited:
Jag hatar inte Nicky Hayden men ärligt, hans kontraktsförlängning till i år kändes som om det var mer på grund av att alla andra signade med sina nuvarande team. Lorenzo, Pedrosa osv.

Känns dessutom som om han mer kämpar för att hålla Spies och RdP bakom sig än att ta sig upp och slåss med de fem ovanför.
På Ducati 800 så blev självaste Capirex sjua och året efter kom Melandri på sjuttonde plats. Sexa är inte toppenresultat, men godkänt på den maskinen. Har svårt att se att någon annan i fältet (förutom the big four) skulle prestera märkbart bättre.
Bara Spies av de bakom Hayden har nått pallen i år.

Back