MotoGP - Red Bull USA GP

BTW: Både Stoner och Hayden har plockat ut 4 av de 6 motorer de får använda. Samma sak med Lorenzo medan Rossi, av förklarliga skäl, bara tagit ut 3 st. Bautista har använt 5 st och Capirex 4. Dovi och Pedrosa ligger enligt plan på 3 st efter 9 racehelger. Melandri har tagit ut 4 st.

Skulle va rätt kul om hela startfältet fick starta från depå sista racet. Måste finnas bättre sätt att hålla nere kostnader. :huvet

Han låste framhjulet så han backade av ett varv. Sen drog han på igen och låste igen. Backade av lite och gick på och låste igen. Typ. Sen försökte han öka halvvägs in i racet men låste igen och då var det dags att toura hem andraplatsen. Han körde racets snabbaste varv ganska tidigt i racet.

Så där kan man ju inte köra, låter ohälsosamt! Dax att damma av gp9:an !!??

Last edited:
:D:D:D hur sjukt bitter får man vara :D:D:D men om man tar bort stoner så blir säkert motogp mycket bättre :tummenupp:D:D:D:D
Jag gillar Stoner på banan (om man bortser ifrån hans divafasoner under kval när det ska sparkas och viftas mot allt som ens i närheten av honom).

Det är hans förbannade gnäll mellan passen och tävlingarna jag har svårt för. Den dag han säger att hojen var perfekt och att han körde så fort han kunde men att det inte riktigt räckte ska jag omvärdera min åsikt.

Skulle va rätt kul om hela startfältet fick starta från depå sista racet. Måste finnas bättre sätt att hålla nere kostnader. :huvet
Ja, det hade varit minst sagt komiskt :)

Last edited:
Den dag han säger att hojen var perfekt och att han körde så fort han kunde men att det inte riktigt räckte ska jag omvärdera min åsikt.

That´ll be the day. Håller med.

För så hade ni inte själva gjort? Hävdar Ni det så är Ni större människor än mig i alla fall. För ingen av Er har väl någonsin stått på en bandag och hävdat att någon polare kört snabbare än er på grund av mer effekt / bättre däck o.s.v. Materialet är en stor del av den här sporten. Eller förnekar Ni det :va Klart som fan att man hade skyllt på materialet om man tar i så att man spricker och det ändå inte räcker till. Då hade jag också skyllt på materialet. Vill nog hävda att det är rätt mänskligt faktiskt. I vanliga fall brukar det låta "we gave it all but...".
Då Stoner är på väg ifrån Ducati kan han ju kosta på sig att skylla lite mer på materialet än vanligt.

Konstigt... Nope. Mänskligt... jepp :tummenupp

För så hade ni inte själva gjort? Hävdar Ni det så är Ni större människor än mig i alla fall. För ingen av Er har väl någonsin stått på en bandag och hävdat att någon polare kört snabbare än er på grund av mer effekt / bättre däck o.s.v. Materialet är en stor del av den här sporten. Eller förnekar Ni det :va Klart som fan att man hade skyllt på materialet om man tar i så att man spricker och det ändå inte räcker till. Då hade jag också skyllt på materialet. Vill nog hävda att det är rätt mänskligt faktiskt. I vanliga fall brukar det låta "we gave it all but...".
Då Stoner är på väg ifrån Ducati kan han ju kosta på sig att skylla lite mer på materialet än vanligt.

Jag vet att det alltid är mitt eget fel om jag kraschar eller inte kör snabbare så det är lugnt. :D

Skillnaden är att de flesta andra förare som Rossi, Lorenzo, Pedrosa etc har sagt att de helt enkelt inte kunde köra fortare idag, hojen var bra men XXX var snabbare än mig idag. Inga undanflykter utan konstaterande av fakta. Stoner har alltid teorier som är utanför hans egen insats, däcken, framändan, balansen etc.

Jag vet att det alltid är mitt eget fel om jag kraschar eller inte kör snabbare så det är lugnt. :D

Skillnaden är att de flesta andra förare som Rossi, Lorenzo, Pedrosa etc har sagt att de helt enkelt inte kunde köra fortare idag, hojen var bra men XXX var snabbare än mig idag. Inga undanflykter utan konstaterande av fakta. Stoner har alltid teorier som är utanför hans egen insats, däcken, framändan, balansen etc.

Och detta gör honom vad? Just det. Mänsklig, en individ som inte gör som alla andra. Killen är ju grym på att köra hoj vilket är hans jobb. Han tillhör den absoluta toppen av eliten :) Att skylla på materialet är troligen hans sätt att behålla självförtroendet vilket förmodligen behövs på den nivån.

Ödmjukhet är ordet. Dessutom är det inte alltid jättesmart att snacka skit om sin arbetsgivare vilket det kan tolkas som om man bara klagar på materialet.
I Sverige kan du t.o.m. bli avskedad för sånt.

Och detta gör honom vad? Just det. Mänsklig, en individ som inte gör som alla andra. Killen är ju grym på att köra hoj vilket är hans jobb. Han tillhör den absoluta toppen av eliten :) Att skylla på materialet är troligen hans sätt att behålla självförtroendet vilket förmodligen behövs på den nivån.
Nej, det behövs inte på den här nivån vilket Gustav så tydligt belyser i sitt inlägg ovan. Lorenzo, Pedrosa, Rossi mfl kan utan problem säga att de gav allt men att de helt enkelt inte riktigt räckte till. Stoner däremot skyller alltid på något annat än sig själv.

EDIT: Lovikavante...

Last edited:
Nej, det behövs inte på den här nivån vilket Gustav så tydligt belyser i sitt inlägg ovan. Lorenzo, Stoner, Rossi mfl kan utan problem säga att de gav allt men att de helt enkelt inte riktigt räckte till. Stoner däremot skyller alltid på något annat än sig själv.
Stoner och Stoner? :)

Visst är det en egenskap som en del människor har men dock inte alla. Stoner ÄR den gnälligaste föraren, det räcker att se en del race och läsa en del intervjuer.
Visst kan man se det som ärligt men ibland så måste man kunna se sig besegrad och erkänna att man inte räckte till själv. Det tror jag är mer utvecklande i det långa loppet istället för att alltid skylla på andra faktorer.

Last edited:
Nej, det behövs inte på den här nivån vilket Gustav så tydligt belyser i sitt inlägg ovan. Lorenzo, Stoner, Rossi mfl kan utan problem säga att de gav allt men att de helt enkelt inte riktigt räckte till. Stoner däremot skyller alltid på något annat än sig själv.

Visst är det en egenskap som en del människor har men dock inte alla. Stoner ÄR den gnälligaste föraren, det räcker att se en del race och läsa en del intervjuer.
Visst kan man se det som ärligt men ibland så måste man kunna se sig besegrad och erkänna att man inte räckte till själv. Det tror jag är mer utvecklande i det långa loppet istället för att alltid skylla på andra faktorer.

Jag hade gjort som Stoner. Jag hade stått där på startlinjen och intalat mig själv att jag är snabbare än de andra killarna, måtte nu bara hojen leverera också så tar jag hem detta :banana
Men det är ju bara jag det. Kanske är det därför jag gillar Stoner också :D

Jag hade gjort som Stoner. Jag hade stått där på startlinjen och intalat mig själv att jag är snabbare än de andra killarna, måtte nu bara hojen leverera också så tar jag hem detta :banana
Men det är ju bara jag det. Kanske är det därför jag gillar Stoner också :D
Tycker du missar en viktig sak här och det är att Stoner har betalt inte bara för att köra race, han ska även med sin fart och kunnande ta fram ett paket som är vinnande på söndagen. Visst kan en del saker bero på faktorer som han inte kan påverka men trots allt har flera andra den här säsongen jobbat fram vinnande ekipage.

Men då får du gärna föklara för mig varför ingen annan kan köra fort på Ducatin.............. så länge han är snabbaste ducce åkare med marginal så kan det ju vara så att han är snabbast men sitter på sämmre material... dj.... trött på alla soffpiloter som gnäller på skitsnabba förare ev. världens för stunden snabbaste.... för så länge vi inte vet vilken hoj som är snabbast( skulle inte vara förvånad om det är hondan) men det får vi aldrig veta så är det inte säkert att snabbaste föraren vinner racen.... nej fler bittra förare på pallen det borde vara sparken direkt att som Rossi vara nöjd med en andra plats... fy f.. vilken dålig inställning :D:D:D

Last edited:
Men då får du gärna föklara för mig varför ingen annan kan köra fort på Ducatin.............. så länge han är snabbaste ducce åkare med marginal så kan det ju vara så att han är snabbast men sitter på sämmre material... dj.... trött på alla soffpiloter som gnäller på skitsnabba förare ev. världens för stunden snabbaste.... för så länge vi inte vet vilken hoj som är snabbast( skulle inte vara förvånad om det är hondan) men det får vi aldrig veta så är det inte säkert att snabbaste föraren vinner racen.... nej fler bittra förare på pallen det borde vara sparken direkt att som Rossi vara nöjd med en andra plats... fy f.. vilken dålig inställning :D:D:D
Det spelar ju ingen roll om han har den bästa hojen - 2007 - eller en lite mindre bra hoj - nu tex. Han gnäller hela tiden. På andra förare, däck, framgaffel, fans som vill ha hans autograf, banor, pressen etc etc.

Han är snabb som fan men har lika gnällig som han är snabb. Det är tröttsamt - tycker jag.

för så länge vi inte vet vilken hoj som är snabbast( skulle inte vara förvånad om det är hondan) men det får vi aldrig veta så är det inte säkert att snabbaste föraren vinner racen....
Så Stoner var egentligen inte snabbaste förare 2007,är det vad du försöker säga?

Så Stoner var egentligen inte snabbaste förare 2007,är det vad du försöker säga?

mycket möjligt att han inte var snabbast 2007 men är det nu eller inte:va:D:D:D.... Nej fler gnälliga snabba förare och mindre gnälliga forums inlägg oj vad mycket roligare det skulle vara :tummenupp:D:D:D

mycket möjligt att han inte var snabbast 2007 men är det nu eller inte:va:D:D:D.... Nej fler gnälliga snabba förare och mindre gnälliga forums inlägg oj vad mycket roligare det skulle vara :tummenupp:D:D:D
Och massor av smileys så blir det ännu roligare...

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan