MotoGP - Red Bull USA GP

Tur att beläggningen på Laguna Seca är som en crossbana så det händer NÅGONTING alls på banan. Annars hade 17 förare åkt runt banan med samma avstånd till varandra i hela racet. Nu fick ju några göra ett "bra" race och plocka lite placeringar pga. folk damp i backen.

Nej nu måste dom göra nåt med MotoGP, och det är snabbt, innan intresset helt dör ut.... 12 förare i mål, och EN intressant fight på ett helt race när Rossi kör ifatt och om Dovi (förutom starten då folk faktiskt körde om varandra nån gång).... Pinsamt!

Nu är det ju faktiskt fler omkörningar i F1 än i MotoGP...
Detta ständiga tjat om omkörningar. Såg du racet? Jag räknade till åtminstone 15 omkörningar. Är omkörningar det enda som definerar bra motorsport?

Tycker själv det är rätt töntigt av honom, jag menar , Det där har Rossi redan gjort! varför göra likadant?

Vissa bryr sig mer om vad han presterar i tävlingen.

Jag tror detta var lika avgörande som Rossis vinst över Stoner 08.

Tyder i mina öron mer på "okunnig" personal än just däckens beskaffenhet!

Han syftar nog ute på banan, knappast att personalen glömmer däckvärmarna! När han kraschade hade han bara kört lugnt ett tag för att leta en lucka och då kallnade däcket tillräckligt för att tappa mycket grepp.

Tycker själv det är rätt töntigt av honom, jag menar , Det där har Rossi redan gjort! varför göra likadant?

Här smälter du in fint för du delar samma inställning som många andra i racingforumet. Att någon har gjort det tidigare spelar väll ingen roll. Att Lorenzo bjuder på lite show är ju bara kul. 15 Dani Pedrosa kopior är ju knappast drömmen. Men då hade det ju istället gnällts om att man hellre ser färg torka osv..

\Masonit

Ferrari fick böta $100.000 redan i går för att de skötte sina förbjudna stallorder som ett gäng småtjejer. Rally ska vi inte ens prata om.
Idiotiska regler ger idiotiskt beteende.
Självklart skulle detta aaaaaaaaaaaaldrig hända i RR om en förare behöver en vinst för att bli världsmästare. :rolleyes:

Tyder i mina öron mer på "okunnig" personal än just däckens beskaffenhet!
Ja, de glömde säkert slå på strömmen till däckvärmarna. :rolleyes:

Här smälter du in fint för du delar samma inställning som många andra i racingforumet. Att någon har gjort det tidigare spelar väll ingen roll. Att Lorenzo bjuder på lite show är ju bara kul. 15 Dani Pedrosa kopior är ju knappast drömmen. Men då hade det ju istället gnällts om att man hellre ser färg torka osv..

\Masonit
Han presterar på banan, varför bete sig som en retard efter racet?

Last edited:
Självklart skulle detta aaaaaaaaaaaaldrig hända i RR om en förare behöver en vinst för att bli världsmästare. :rolleyes:

Ja, de glömde säkert slå på strömmen till däckvärmarna. :rolleyes:

Han presterar på banan, varför bete sig som en retard efter racet?

Hände för några år sen i WSS.
Dock ej pga stallorder.

Har Rossi simulerat månlandning? Var det i så fall före eller efter Lorenzo gjorde det förra gången?

Ska vara specifik, Rossi har redan gjort sådana shower, varför kopiera MÄSTAREN?? var orginell, jag kan oxå kopiera nån annan, e jag lika ball då?? eh, nope!

\Masonit

Har inget emot spex, men blir bara larvigt att göra som nån annan redan gjort, är ju min egen åsikt.

Last edited:
Det skulle det säkert kunna göra, men jag tror de bestämmer sånt i förväg och inte mitt under racet som klantarslena i Ferrari.
Lite som att det skulle stå "LET LOR PASS" på Rossis depåskylt :rolleyes:

(Att F1-förarna beter sig som små griniga pojkar i sandlådan när de inte får som de vill gör ju inte saken bättre. Ett gäng kärringar är vad de är nuförtiden!)

Han syftar nog ute på banan, knappast att personalen glömmer däckvärmarna! När han kraschade hade han bara kört lugnt ett tag för att leta en lucka och då kallnade däcket tillräckligt för att tappa mycket grepp.

Hm! Du tänker så

:fattartil

Lite som att det skulle stå "LET LOR PASS" på Rossis depåskylt :rolleyes:

Öh!

Last edited:
Det var jäkligt kul när dom började spela den italienska nationalsången istället för den spanska när dom stod på podiet. Lorenzo såg inte glad ut medan Rossi garvade haha

Begreppet handkapp är "fel" term sedan många år...
Ja, det är verkligen fel ;)

BTW: Både Stoner och Hayden har plockat ut 4 av de 6 motorer de får använda. Samma sak med Lorenzo medan Rossi, av förklarliga skäl, bara tagit ut 3 st. Bautista har använt 5 st och Capirex 4. Dovi och Pedrosa ligger enligt plan på 3 st efter 9 racehelger. Melandri har tagit ut 4 st.

Last edited:
Var väl inga fel på det racet? :va Det enda problemet är väl att det är för stor skillnad mellan the aliens och de vanliga dödliga, och att det är för få hojar därute för att bli tighta race.
Moto2 är ju förjäkla kul att kika på, även om det verkar finnas ett par aliens där med, så är det alltid intressant, just för att det är fler hojar på banan.

Lorenzo behöver gå ett par, tre charmkurser, träigare jEfel blir svårt att hitta i depån, han lär vara en klon av Sebastien Loeb.. :fakta

Rossi är ju helt osann, han är verkligen stenhård. :yoparty Dovi är ju inte alls överdrivet oduglig...ändå hade Rossi inga problem att norpa pallplatsen från honom.

2011 kommer bli intressant helt klart, det kommer shoppas röda kläder med nummer 46 på. :D The GOAT på sexigaste hojen.

Var väl inga fel på det racet? :va Det enda problemet är väl att det är för stor skillnad mellan the aliens och de vanliga dödliga, och att det är för få hojar därute för att bli tighta race.
Moto2 är ju förjäkla kul att kika på, även om det verkar finnas ett par aliens där med, så är det alltid intressant, just för att det är fler hojar på banan.

Lorenzo behöver gå ett par, tre charmkurser, träigare jEfel blir svårt att hitta i depån, han lär vara en klon av Sebastien Loeb.. :fakta

Rossi är ju helt osann, han är verkligen stenhård. :yoparty Dovi är ju inte alls överdrivet oduglig...ändå hade Rossi inga problem att norpa pallplatsen från honom.

2011 kommer bli intressant helt klart, det kommer shoppas röda kläder med nummer 46 på. :D The GOAT på sexigaste hojen.
Själv håller jag stenhårt på Arai.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...