Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JKay skrev:2177313Med tanke på att Pedrosa tog Pole iår igen så tror JAG att han kommer att knipa vinsten imorgon (igen!).
Sen om Hayden klarar (lyckas) med att swischa om Dani återstår att se.
Mitt hopp står till Pedrosa denna säsong!![]()
Jörgen #31 skrev:2177329Enda gången gången Hayden kommer "slå" Dani...är när Dani gör ett misstag. Har väldigt svårt att tro att han kommer kunna köra ikapp, om och ifrån unge Herr Pedrosa
/Jörgen
JKay skrev:2177416Jo det är kanske sant..men Dani är fortfarande en rookie. Även om rutinen från 250 hänger med upp i denna klasssen.
Så här säger Toby Moody:Jörgen #31 skrev:2177431Dani har en vinnarskalle vi inte sett sedan Daijiro Kato gick ur tiden..
/Jörgen
Frågan är hur mycket som beror på Hopper och hur mycket som beror på däcken/hojen när han åkt bakåt.Gustav O skrev:Kina var ju ett fall framåt eftersom han inte föll bakåt som en sten som han gjort de senaste åren. det som talar emot honom är ju att han inte var så vass med racedäck, om jag minns rätt.
Tror bara det beror på bromspunkten i det här fallet.Scott Sexpump skrev:2177286Långt ifrån bara bromspunkter.
sandstream skrev:2177521Tror bara det beror på bromspunkten i det här fallet.
Pedrosa FP1: 264
Pedrosa FP2: 272
Pedrosa Kval: 271
Hopper FP1: 288
Hopper FP2: 288
Hopper Kval: 292
Stoner som kör "samma" hoj som Pedrosa:
Stoner FP1: 299
Stoner Kval: 296
Mätpunkten sitter i slutet på rakan. Pedrosa börjar bromsa innan punkten medans stoner börjar bromsa efter punkten.Scott Sexpump skrev:2177567Så du menar att t.ex. pedrosa, som enligt dina data här nedan, kör snabbare, bromsar före stoner? högre hastighet måste väl ändå kombineras med en liiiite tidigare bromsning? Hjälp mig här nu.![]()
newstead skrev:2177576Mätpunkten sitter i slutet på rakan. Pedrosa börjar bromsa innan punkten medans stoner börjar bromsa efter punkten.
Dom kanske inte borde mäta på en specifik punkt utan bara ta den högsta hastigheten...Scott Sexpump skrev:2177581ok, då borde de sätta mätpunkten lite senare då eller hur?
newstead skrev:2177598Dom kanske inte borde mäta på en specifik punkt utan bara ta den högsta hastigheten...
newstead skrev:2177598Dom kanske inte borde mäta på en specifik punkt utan bara ta den högsta hastigheten...
Something like that.Scott Sexpump skrev:2177618Japp, håller med. Men men detta är väl ett resultat av att hojjarna går fortare i år kanske och måste således börja bromsas lite tidigare än i fjol. typ.
Mina? Bara ett par semesterbilder...Scott Sexpump skrev:Shcyssta bilder förresten.![]()
AMB = Transpondermoto-gg skrev:2177652Vad är det för blå makapär som sitter vid framdrevet? "tractioncontrol"?
Axxexs skrev:Dom sista bilderna från idag som jag orkar lägga upp.
Scott Sexpump skrev:2177581ok, då borde de sätta mätpunkten lite senare då eller hur?
Penguin skrev:2177769Nä, Pedrosa borde bromsa senare istället.
![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph