MotoGP: Le Mans 2006

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Macho Woman skrev:
2176554 DUKTIG GOSSE!!! Han gör som jag säger... Sorry för er som tycker han är 'träig' men han vinner i morgon. :blah
Hoppas du har fel och att tex Nakano får till en fullträff.

Mitt tips:
Rossi
Pedrosa
Hopper

Kul att se en "medioker" förare som Hopper i första startledet före storheterna :hihi
 
sandstream skrev:
Kul att se en "medioker" förare som Hopper i första startledet före storheterna :hihi

Vingmuttern har viat att han kan köra ett snabbt varv förut
han har också visat att han inte kan vinna race.

Qualifying:

1. Pedrosa
2. Nakano
3. Hopkins
4. de Puniet
5. Melandri
6. Capirossi
7. Rossi
8. Gibernau
9. Edwards
10. Hayden
11. Stoner
12. Vermeulen
13. Tamada
14. Checa
15. Roberts
16. Elias
17. Ellison
18. Hofmann
19. Cardoso

kul för Randy på hemmaplan.

men vad är det med Hondorna?
föutom Pedrosa och Melandri på kvaldäck
så funkar det inte alls??
 
Macho Woman skrev:
2176554 DUKTIG GOSSE!!! Han gör som jag säger... Sorry för er som tycker han är 'träig' men..

Han är ju snarare som ett skoskav hela karln :)

gthyni skrev:
2176611 men vad är det med Hondorna?
föutom Pedrosa och Melandri på kvaldäck
så funkar det inte alls??

Hyndorna är slut o valentino är slut o en pojkspoling kommer in o förstör allt :rolleyes:
 
Det måste vara snudd på outhärdligt för Hayden att först bli ifrånåkt av sin nya rookie-teamkompis i Kina och nu stå i fjärde startled, blicka fram och se Pedrosa i Pole.
 
Såg ut som yaman gick super på race däck men inte alls på kvalisarna.
Hur kunde pedrosa köra två snabba varv på sitt kval däck? Vr det ett kval däck?

Som jag ser det hänger allt på starten, får Rossi en bra start vinner han fömodligen ganska lätt. Edwards hänger med eller är snabbare upp till halva distansen sedan fadar han till tredje. Pedo blir en close andra efter Rossi.

1:Rossi
2:Pedrosa
3:Edwards
 
officiellt QP

444563.jpg
 
Tror på en italienare på topp, säkert sura över att sviten bröts i Kina.

1. Melandri
2. Pedrosa
3. Capirossi

Men om Nakano tar det så har jag gärna fel i mitt tips.
 
Tror att det blir en klunga bestående av Melandri, Pedrosa och Rossi som bryter sig loss och gör upp om detta och Melandri och Pedrosa kommer 1:a resp 2:a .

Mitt outsider tips är Capirex.

Hopkins kommer vara med i början men faller ner i fältet i vanlig ordning kommer nånstan på plats 5-10
 
Jag tror också att tiderna med kvaldäck bör tas med en nypa salt denna helg. FP1 och FP2, rapporter o intervjuer visar just detta.

Kvaldäckstiderna återspeglar inte alltid racetempot så att säga. Sete är ju ett bra exempel på detta. :hihi

Sedan får vi ha i åtanke att däcken håller bättre för vissa än för vissa andra.
Det blir nog PEDDO, Rossi och Melandri som får slåss om bucklan. :tummenupp


RR ABBE skrev:
2176646 Såg ut som yaman gick super på race däck men inte alls på kvalisarna.
Hur kunde pedrosa köra två snabba varv på sitt kval däck? Vr det ett kval däck?

Som jag ser det hänger allt på starten, får Rossi en bra start vinner han fömodligen ganska lätt. Edwards hänger med eller är snabbare upp till halva distansen sedan fadar han till tredje. Pedo blir en close andra efter Rossi.

1:Rossi
2:Pedrosa
3:Edwards
 
Kan ju vara värt att veta när man ser capirex kvala sexa..

LORIS CAPIROSSI, sixth fastest, 1m 34.802s
"Today we focussed on the race set-up and compared two tyres. The new one was more competitive and we will most probably use that one tomorrow. We had to sacrifice time in qualifying so we had no time to use the new qualifiers Bridgestone brought here so we only did two fast laps, while other riders made a lot more.

Hörde på eurosport 2 nu på reprisen med mamola m.fl att Michelin har det svårt när det är kyligt o svåra att få upp temp på..
 
Nyteknik skrev:
2177068 Pedrosa, HRC: 271 km/h
Hopkins, Suzuki: 292 km/h

:confused:

Suzuki har väl på något sätt lyckats gömma nått system för överladdning eller NOS på hojen. :tungan
 
Nyteknik skrev:
2177068 Pedrosa, HRC: 271 km/h
Hopkins, Suzuki: 292 km/h :confused:
Bromspunkter.
gthyni skrev:
2176611 Vingmuttern har viat att han kan köra ett snabbt varv förut han har också visat att han inte kan vinna race.
Han har ju suttit på en riktigt kanonhoj de senaste åren och att han inte varit med i toppen har nog inget med hojen att göra :rolleyes:
RR ABBE skrev:
Hur kunde pedrosa köra två snabba varv på sitt kval däck? Vr det ett kval däck?
Det var ett kvaldäck och den låga temperaturen i kombination med dåligt grepp gör att de slits mindre och därmed räcker längre.
 
Rossi är positiv inför racet och bara en stolle räknar bort honom. Så det kan nog bli en fet fight med Pedrosa imorgon.

"Today I am happy because we worked in the right way and found a good race setting for the bike," said Vale. "When we used the very soft tyre at the end of the session we again found some vibration problems caused by the extra grip but it's not such a problem on the race tyres. Anyway, looking at the qualifying results from the last few rounds the third row is an improvement and I think there is the possibility of a good result tomorrow.

"Myself and Colin have been at the top through all the practice on race tyres so we know we have a good pace compared to the other riders. To be honest I expected a better position this afternoon so I am a little disappointed but it is not a disaster," declared the Doctor, who is currently 32-points behind championship leader Nicky Hayden. "Now we wait to see what the weather does tomorrow, hope for a dry race and then try to turn around our recent bad luck in the race."


Hayden är lite sjuk stackaren...

sandstream skrev:
2177268 Han har ju suttit på en riktigt kanonhoj de senaste åren och att han inte varit med i toppen har nog inget med hojen att göra :rolleyes:
Kina var ju ett fall framåt eftersom han inte föll bakåt som en sten som han gjort de senaste åren. det som talar emot honom är ju att han inte var så vass med racedäck, om jag minns rätt.
 
Långt ifrån bara bromspunkter.

sandstream skrev:
2177268 Bromspunkter.
Han har ju suttit på en riktigt kanonhoj de senaste åren och att han inte varit med i toppen har nog inget med hojen att göra :rolleyes:
Det var ett kvaldäck och den låga temperaturen i kombination med dåligt grepp gör att de slits mindre och därmed räcker längre.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top