MotoGP: Le Mans 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
Hade han suttit på Haydens cyckel i år tror jag han hade varit "righ up there".
Kanske med på pallen men knappast några vinster.
Tror Hayden är sugen på att byta tillbaka till 05:an :D

sandstream skrev:
2183118 Kanske med på pallen men knappast några vinster.
Tror Hayden är sugen på att byta tillbaka till 05:an :D
Ja, resultaten för Hayden är ju riktigt usla så här långt. Vem som helst skulle ju byta hoj om man ledde VM.

Eldstorm skrev:
2183073
Pedrosa hade ingenting att sätta emot Capirossi, men det berodde nog inte på bristande rutin utan snarare på brist på fäste i däcken...

Kanske det brast just i rutinen hos pedrosa o co att välja rätt gummiblandning/kombination i michelin däcken..Capirex har dokumenterad rutin att köra snabba varv på senare delen av racen o lider inte på alls samma sätt som pedrosa när däcken börjar bli sämre..

Last edited:
valmers skrev:
2183139 Ja, resultaten för Hayden är ju riktigt usla så här långt. Vem som helst skulle ju byta hoj om man ledde VM.

Jo vars! men som racerförare vill man alltid vinna race, o framförallt vara före "andre mannen" i samma team i det här fallet dani pedrosa..Nicky har ju inte direkt sprudlat av glädje efter sina pallplatser..

Last edited:
valmers skrev:
2183139 Ja, resultaten för Hayden är ju riktigt usla så här långt. Vem som helst skulle ju byta hoj om man ledde VM.
Jag tror Hayden kunde ha haft ännu fler poäng och en större ledning med en 05:a.

Sågningarna är hårda här, det verkar väldigt viktigt att ha hackkycklingar. Varför ser ni på RR? Liknar lite fotbolls-hooliganer, det viktiga är inte att det går bra för egna laget - det roliga är att håna motståndarnas supportrar.
Alla som når MotoGP har definitivt talang, hade de inte sopat hem SO så hade det endast berott på de skandinaviska go-kart banorna.
Inte är det tvunget att bli en världsmästare för att ha lyckats? Jag hade gärna bytt bort min skrivbordstjänst om någon betalade mig för att köra hoj - det här är i många fall grabbar som blir ekonomiskt oberoende av att köra planetens hetaste hojar. Om de sedan är fula, skäggiga, flinande eller talar med lustig dialekt kvittar. Jag avundas dem alla!

Sete är inte Rossi, men han har iaf. bjudit upp till kamp ett par gånger förr om åren. Körningen i söndags var inte så illa - incidenten i början var ju inte hans fel. Jmfr. Rossis Elias incident. Att kunna kvala är också en merit, även om man inte finns en världsmästartitel för det. Sete ligger f.ö. på placeringen precis efter Doktor Vale i VM-tabellen, sju poäng efter. Vilken mc-förare skulle inte vilja nämnas i ett sådant sammanhang?

Last edited:
FireSalle skrev:
2183857 Sågningarna är hårda här, det verkar väldigt viktigt att ha hackkycklingar. Varför ser ni på RR? Liknar lite fotbolls-hooliganer, det viktiga är inte att det går bra för egna laget - det roliga är att håna motståndarnas supportrar.
Alla som når MotoGP har definitivt talang, hade de inte sopat hem SO så hade det endast berott på de skandinaviska go-kart banorna.
Inte är det tvunget att bli en världsmästare för att ha lyckats? Jag hade gärna bytt bort min skrivbordstjänst om någon betalade mig för att köra hoj - det här är i många fall grabbar som blir ekonomiskt oberoende av att köra planetens hetaste hojar. Om de sedan är fula, skäggiga, flinande eller talar med lustig dialekt kvittar. Jag avundas dem alla!

Sete är inte Rossi, men han har iaf. bjudit upp till kamp ett par gånger förr om åren. Körningen i söndags var inte så illa - incidenten i början var ju inte hans fel. Jmfr. Rossis Elias incident. Att kunna kvala är också en merit, även om man inte finns en världsmästartitel för det. Sete ligger f.ö. på placeringen precis efter Doktor Vale i VM-tabellen, sju poäng efter. Vilken mc-förare skulle inte vilja nämnas i ett sådant sammanhang?
Visst skulle man gärna byta men samtidigt är det ju känslor inblandat när man tittar på sport, åtminstone för mig, samt att de som kör får utstå kritik, saklig som osaklig, precis som alla offentliga personer.

Lust for Life skrev:
2179037 Det är tolv race kvar........ Rossi vann väl typ tretton eller nåt förra året va :va
Definitivt inte avgjort!
Med tanke på hur överlägsen Rossi var idag lutar det iallafall enligt mig åt att Rossi vinner VM i år............. :yoparty
1 down, 11 2 go :yoparty

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...