MotoGP: Estoril

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
De har fått fart på duccarna må jag säga!
Sete ser stabil ut. Rossi tar väl pole med 1 minut kvar.... :näsblod

Edit: Rossi och Gibernau har exakt samma tid nu. Vad händer om det slutar så?

Edit2: Nu pressas det tider må jag säga! :banana

Last edited:
Häftigt kval helt klart! Ska bli riktigt skoj imorron!

Fast dagens är ändå Kallios pole....jävlar, gåshuden har nästan inte släppt än....

sandstream skrev:
Nej, men jag startade tråden och är förbannat trött på allt j*vla tjafs om hur ooootroligt bra 125- och 250-förarna är.
Men att ta sånt med dig känns lite som att :huvet

Nu är det 5 minuter kvar till kungaklassen! :)

Ja för du har verkligen inte bidragit till tjafset för fem öre.

Vi har startat motogp-trådar här i fyra år nu eller vad det är och då har alltid 125 och 250 avhandlats i samma tråd. Starta dem i något av dieselforumen om du inte vill ha med inlägg som handlar om hur kvalen gått i alla klasser.

Chris Ash skrev:
Ja för du har verkligen inte bidragit till tjafset för fem öre.

Vi har startat motogp-trådar här i fyra år nu eller vad det är och då har alltid 125 och 250 avhandlats i samma tråd. Starta dem i något av dieselforumen om du inte vill ha med inlägg som handlar om hur kvalen gått i alla klasser.

Är väl lika bra att hålla käften om 600-kval i wsbk-trådar för säkerhets skull :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Häftigt kval helt klart! Ska bli riktigt skoj imorron!
Fast dagens är ändå Kallios pole....jävlar, gåshuden har nästan inte släppt än....
Jag ger mig! Vi bråkar på som vanligt istället :D

Gåshud för att någon tar pole i 125 :rofl
Tror jag såg ett par små bakhjulssläpp, höll på att äta upp naglarna :rolleyes:

Hörde förresten att blårykarna inte får följa med till Laguna Seca, finns tydligen inget intresse för 2-takt. :hihi

sandstream skrev:
Gåshud för att någon tar pole i 125

Ja för det händer ju varje dag att nordbor gör det......jäkligt coolt att snorisen som fightades med Håkan Olsson och grabbarna jag kör med för några år sen nu står på pole i GP-VM. Det är stort som fan tycker jag.

sandstream skrev:
Jag ger mig! Vi bråkar på som vanligt istället :D

Gåshud för att någon tar pole i 125 :rofl
Tror jag såg ett par små bakhjulssläpp, höll på att äta upp naglarna :rolleyes:

Hörde förresten att blårykarna inte får följa med till Laguna Seca, finns tydligen inget intresse för 2-takt. :hihi
Är väl tyvärr inte så överraskande att amerikanerna inte är intresserade av de mindre klasserna, i deras värld är räknas endast cylindervolym och hästkrafter...

Sen när är antalet bakhjulssläpp kopplat till om ett race är spännande? :va

WASP skrev:
Är väl tyvärr inte så överraskande att amerikanerna inte är intresserade av de mindre klasserna, i deras värld är räknas endast cylindervolym och hästkrafter...
Ja, en del föredrar gokart framför F1 eller NASCAR men jänkarna har ju alltid gillar stora motorer och snabbhet.
Då passar 125/250 inte in något vidare.
MotoGP-loppet ska köras med AMA som supportrace.

WASP skrev:
Sen när är antalet bakhjulssläpp kopplat till om ett race är spännande? :va
Det var inget race, det var andra kvalet för 125 :rolleyes:
Jag förstod bara inte hur man kunde tycka att ett 125-kval var spännande men nu har KrissKross förklarat och det räcker för mig.

Själv bänkar jag mig framför TV:n klockan 14 i morgon och stänger av 15 :)

Hmmm... Sete bara fortsätter att klaga... Var ju pinsamt att lyssna på presskonferamsem efter kvalet idag...

Fan, du lär väl inte vara den enda roadracingföraren i världen som är lite skadad... Gör som alla andra, bit ihop och kör för f_n.... :fakta
Sluta gnälla som en kärring.... :fatta!

sandstream skrev:
Själv bänkar jag mig framför TV:n klockan 14 i morgon och stänger av 15 :)
Trist för dig. Inte sällan som 125 rajsen ger absolut mest spänning, omkörningar och tätast race.

Surt att man missar alla race imorgon, ska sitta i en van från Skellefteå till Örebro... :död och inte visar de loppet i repris vad jag kunnat se. :huvet

Last edited:
sandstream skrev:
Ja, en del föredrar gokart framför F1 eller NASCAR men jänkarna har ju alltid gillar stora motorer och snabbhet.
Då passar 125/250 inte in något vidare.
MotoGP-loppet ska köras med AMA som supportrace.

Vet du varför 125 och 250-teamen inte är med i Laguna Seca?
Det finns inte pengar att flyga över hela cirkusen. Och iom att ersättningarna från Dorna sjunkit har inte teamen heller råd med fler "borta-race".

Macke skrev:
Hmmm... Sete bara fortsätter att klaga... Var ju pinsamt att lyssna på presskonferamsem efter kvalet idag...

Fan, du lär väl inte vara den enda roadracingföraren i världen som är lite skadad... Gör som alla andra, bit ihop och kör för f_n.... :fakta
Sluta gnälla som en kärring.... :fatta!
Det är inga Fredde Watz takter det där inte. :hihi

*/ ?>
Back