MotoGP Assen.

Masonit skrev:
2258664 Dummaste jag har hört, han vann ju idag svårare än så är det inte. Tänker man som du så är det ju bara Rossi som är förmögen att vinna på egen hand. Det räcker inte att veta att man är snabbast. Man måste oxå var det när racet körs...

\Masonit

Två segrar på fyra år är ju verkligen spännande..

Busaberg skrev:
2258738 Vad skulle det annars vara?Hayden har kört ihop mest poäng.Har man mest poäng leder man.Kan det vara enklare :confused:

App app app! Det gäller BARA när Rossi gör det, glöm inte det. :hihi Om nån annan leder är det fel på reglerna...eller nåt. :tomten

Måste säga att jag tycker det är jävligt uppfriskande att Rossi inte dominerar hela cirkusen i år igen, viss, han ÄR en gudabenånad pilot men det är kul att se honom få kämpa lite för segern...(för jag tror han tar det i slutändan iaf)

Ludde78 skrev:
2258732 Sant, tråkigt dock att det inte är förarprestationen som gör att Hayden leder VM.

:confused: :confused:
Om det inte är hans prestation, vad är det då????

Jörgen #31 skrev:
2259161 Jag ser ju hellre en mästare kliva upp pallen titt som tätt än tvärtom.

/J

Han har väl klivit upp på pallen 10 gånger av dom 11 senaste

Ludde78 skrev:
2258807 Flyt. På så sätt att Rossi har fått bryta två race pga materialfel. Och i ett tredje race blev han nermejad i första kurvan. :argpådato
Flyt/oflyt kan diskutteras. Däcket gav väl upp för att han belastade det för hårt, Michelin gjorde en pressrelease att de fick öka marginalerna.
Att Yamahan lägger av, tja - Rossi är i den positionen att han kan välja körning så får de andra ta vad som blir över.

Honda forever skrev:
2259212 :confused: :confused:
Om det inte är hans prestation, vad är det då????

Se inlägg http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2258807&postcount=244
FireSalle skrev:
2259246 Flyt/oflyt kan diskutteras. Däcket gav väl upp för att han belastade det för hårt, Michelin gjorde en pressrelease att de fick öka marginalerna.
Att Yamahan lägger av, tja - Rossi är i den positionen att han kan välja körning så får de andra ta vad som blir över.
Så du anser att Hayden är en bättre förare än Rossi, för att Hayden inte har råkat ut för två DNF relaterade till materialfel?

Ett Ja eller Nej räcker som svar. :pannkyss

Ludde78 skrev:
2259370 Se inlägg http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2258807&postcount=244

Så du anser att Hayden är en bättre förare än Rossi, för att Hayden inte har råkat ut för två DNF relaterade till materialfel?

Förarna sitter faktiskt på en ganska så viktig mojäng som kallas för en "motorcykel". Håller inte den här "motorcykeln" ett helt race, eller inte är snabb nog så är det väldigt svårt/omöjligt att vinna race eller leda ett VM. Men när "motorcykeln" går bra och även föraren kör bra så händer det något magiskt som kan leda till pallplatser, segrar eller t.om. en VM-ledning.
Funkar inte en av dessa ingredienser så faller hela konceptet och framgångarna uteblir.

Summa summarum - MotoGP är en sport där en kombination av föraren och materialet skapar vinster. :7peta

Ludde78 skrev:
2259370 Se inlägg http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2258807&postcount=244

Nej, förstår inte hur du kan utläsa mitt inlägg så :confused:

Du kan kanske svara på om loppen alls behöver köras eftersom alla ändå bara anser att den enda rättmätiga vinnaren är Rossi?

Sluta nu för f-n att skylla Haydens VM-ledning på Elias knuff, den var inte värre än vad Rossi gjort på Sete och Melandri. Om han känner sig pressad av de andra så får han lära sig att kvala/starta bättre då?

Last edited:
Ludde78 skrev:
2259370

det vågade man således inte svara på.
När Rossi inte kraschar/kraschas lr hindras av materialfel
så leker han med konkurrenterna. Hayden sa det själv efter
Catalonya.

Hayden leder VM och är en ypperlig ryttare,
men Rossi är gudabenådad och det räcker för mig.

Rossi går till historien vid sidan av Ago, Hailwood och Doohan.
Hayden platsar med Kenny jr och Criville, om han nu vinner VM.

gthyni skrev:
2259596 det vågade man således inte svara på.
:va Nej skrev jag väl?
gthyni skrev:
2259596
När Rossi inte kraschar/kraschas lr hindras av materialfel
så leker han med konkurrenterna. Hayden sa det själv efter
Catalonya.
Inte helt sant, lika lite som att Hayden bara passar på att att optimera på Rossis 'oflyt', enda gången utanför pallen var t.ex. när Rossi DNFade.
gthyni skrev:
2259596
Hayden leder VM och är en ypperlig ryttare, men Rossi är gudabenådad och det räcker för mig. Rossi går till historien vid sidan av Ago, Hailwood och Doohan. Hayden platsar med Kenny jr och Criville, om han nu vinner VM. .
Word!

Ludde78 skrev:

Det viktigaste är att ha flest poäng när serien är över, inte flest segrar! Rossi bytte för några år sedan från Honda som var outstanding till Yamaha. Kanske för pengarna, kanske för utmaningen, vad vet jag!? Men det är inte otur att han sitter på en Yamaha. Det var ett frivilligt byte.

Jag gillar Rossi skarpt och kör själv Yamaha, men Hayden leder serien och han har verkligen gjort sig förtjänt av det också. Kontinuitet är underskattat i dagens samhälle.

Här trodde man att man gått säker och såg fram emot inspelat GP..FAN :huvet
Mormor spelade in MotoGP..hade INTE räknat med att hon skulle titta på det iof (81 år)..(riktig liten vitulltottsmormor som inte tycker om höga ljud och därmed ABSOLUT inte motorcyklar..)

Frågade just, när jag kom innanför dörren, om det gick bra med inspelningen.
Fick höra: "ja Hayden, SOM VANN ( :huvet ), körde så det rök..jag baxnade nästan"
Så nu skall jag gå o kolla på ännu ett GP där folk har berättat vad som hände. Skall köpa stora hörselskydd till nästa GP som måste spelas in :hihi

Ludde78 skrev:
2259370

Nej,Rossi är en vassare förare än Hayden.Men hojjen ska ändå i mål för att man ska få poäng.Även om Rossi skulle ha 12 DNF samma säsong så är han ändå den enda rättmätiga världsmästaren menar du :rolleyes:

Nursey skrev:
2260268 Här trodde man att man gått säker och såg fram emot inspelat GP..FAN :huvet
Mormor spelade in MotoGP..hade INTE räknat med att hon skulle titta på det iof (81 år)..(riktig liten vitulltottsmormor som inte tycker om höga ljud och därmed ABSOLUT inte motorcyklar..)

Fick höra: "ja Hayden, SOM VANN ( :huvet ), körde så det rök..jag baxnade nästan"
Så nu skall jag gå o kolla på ännu ett GP där folk har berättat vad som hände. Skall köpa stora hörselskydd till nästa GP som måste spelas in :hihi
:lol :lol :lol

Nursey skrev:
2260268 Här trodde man att man gått säker och såg fram emot inspelat GP..FAN :huvet

Kollar din 81-åriga mormor på MotoGP och kan namnet på vinnaren? Så j-a coolt! :Bugar

Neutral skrev:
2260433 Kollar din 81-åriga mormor på MotoGP och kan namnet på vinnaren? Så j-a coolt! :Bugar
Min f.d 80-åriga granne kunde namnen på de flesta i 500cc och även svenska förare. Följde alla racen på eurosport också! :) Synd att hon hann få hjärnblödning innan jag fick med henne ut på en tisdagsträning bara, nu har hon noll koll... :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman