MotoGP Assen.

Det tog bara en dag, så börjar folk yra om att Hayden bara vunnit två gånger. Man blir alldeles matt; vad ska karln behöva göra? Han vann på Assen, den mest klassiska av banor. Han krossade motståndet på Laguna Seca förra året (då helt plötsligt började talibanerna yra om att banan var farlig, samma talibaner som alltid prisar gamla farliga banor och "livsfarliga" hojar). Han leder VM överlägset. Han är bofast på pallen.

Underbart att höra honom på redneck-dialekt tacka alla sponsorer och bränna av ett riktigt stomatolleende rakt in kameran på presskonferensen. Det måste ha svidit som eld i talibanerna! :lol Hoppas Skägget satt och led hemma i soffan! :rofl

valmers skrev:
2260594 Det tog bara en dag, så börjar folk yra om att Hayden bara vunnit två gånger. Man blir alldeles matt; vad ska karln behöva göra?
Ja det är märkligt. Tur att han inte har något att bevisa för folk på detta forumet.
Mäktig körning, satsade järnet - tänkte inte safe:a hem 20 poäng inte. Eller så ogillade han tanken av att bli slagen av Texassnubbe.

FireSalle skrev:
2259573 Nej, förstår inte hur du kan utläsa mitt inlägg så :confused:
Tja... du skrev: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2259246&postcount=247 ....
Ludde78 skrev:
2259370 Se inlägg http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2258807&postcount=244

Så du anser att Hayden är en bättre förare än Rossi, för att Hayden inte har råkat ut för två DNF relaterade till materialfel?

Ett Ja eller Nej räcker som svar. :pannkyss
gthyni skrev:
2259596 det vågade man således inte svara på.

FireSalle skrev:
2259603 :va Nej skrev jag väl?
Okej, då är vi övens om att Rossi är bättre förare än Hayden, blev lite orolig där :tummenupp
Har för övrigt aldrig påstått att inte den med mest poäng vid sässongens slut ska vinna, vad jag däremot sa är att det vore tråkigt om inte den bäste föraren blir världsmästare. ;)

valmers skrev:
2261246 Säkert, och polerade på sina bucklor från supportklassen. Han har ju ingen från riktiga klassen, du vet.

nä men 13 ggr högst up på pallen har han varit.....(bara en nu aktiv som är "bättre")

kommer ta Nicky 22 år i den här takten :D (men han fixar många andra och tredje platser)

obruT skrev:
kommer ta Nicky 22 år i den här takten :D (men han fixar många andra och tredje platser)
Gissa om det kommer att svida för skägget om Nicky lyckas med det som han själv aldrig var kapabel till :hihi

Suzuki-förarna fick problem med greppet, mest fram, efter 9-10 varv och om jag tolkar Denning rätt så var det Suzukis fel och inte Bridgestones eftersom Nakano lyckades bättre.
(Nakano och Hopper hade inte valt samma blandning)

Hur som helst är helgen ett fall framåt för Suzuki med Hoppers pole och med lite bättre inställningar till nästa helg kanske de kan vara med 15 varv :D

Snacka om att få segern till skänks. Tackade han Edwards i sitt tacktal, han borde varit först i kön. :hihi

Gustav O skrev:
2261679 Snacka om att få segern till skänks. Tackade han Edwards i sitt tacktal, han borde varit först i kön. :hihi
Nu tycker jag att du tar i, Edwards gjorde misstag och körde över sin förmåga helt enkelt, inget som Nicky ska be om ursäkt för.

:hihi säger dig ingenting?
För övrigt så var det ju Edwards misstag som gjorde att Nicky vann, vi9lket inte betyder att Hayden körde dåligt etc etc.

Colin som var på väg att ohotad surfa hem segern! o lika ohotad så ger förvånansvärt Colin bara sådär sin yamaha ett "jätte chatter" i bakvagnen :rolleyes: Camel Yamaha kör tydligt med historiens längsta bjudningslista detta år! Att ge bort säkra segrar bara så där!! O nu oxå dessutom till den där Hayden som forsätter att köra sitt räkmacke race..Tycker han borde gå runt i hela depån o tacka alla för segern i Lördags Plus alla andra pallplatser i år,den killen borde schämmas, helt klart :rolleyes: :rolleyes:

Last edited:
Gustav O skrev:
2261696För övrigt så var det ju Edwards misstag som gjorde att Nicky vann...
Nja, Hayden avsåg nog att Edwards skulle krascha i sista kurvan. Det var en del av hans charm och bländande förmåga. :rolleyes:

Det var helt bedrövligt att se honom köra över mållinjen före Edwards (Rossi, Capirossi och Melandri). Och så typiskt att han gör det i ett race där så gott som alla konkurrenter är skadade och ledaren kraschar i sista kurvan. Oj, jag vann! Hurra!!

Nu leder Hayden med 46 poäng före Rossi och 44 poäng före Capirossi. Rossi måste alltså ta i genomsnitt 6 poäng mer än Hayden i de återstående 9 racen för att vinna. I princip en placering bättre alltså. Det kommer verkligen bli spännande.

Bifogat

• hayden.jpg
    hayden.jpg
    43.1 KB · Visningar: 235
Att hayden inte kommer nolla någon tävling i år ser jag som väldigt osannolikt.
Om han inte gör det, kommer nog till och med jag ändra inställning till honom.

Var det bara jag som tolkade det som att Edwards körde klart över sin förmåga och att det resulterade i kraschen?
En del verkar vilja få det till att han hade segern i en liten ask och gjorde ett litet misstag på slutet som skänkte segern till Nicky?

så, hemma från Assen.

Detta var nog en av de bästa sakerna som jag nånsin jag upplevt.
grymt kul o se allt live och GUD vad dem hojarna låter.

Gött också att Rossi mådde bättre och kunde köra och vilket race han gjorde. Synd bara att Colin vurpade precis innan målgång. Inte kul o se och han verkade ha otroligt ont i axeln. :( Men kul för Nicky!

:banana

sandstream skrev:
2261870 Var det bara jag som tolkade det som att Edwards körde klart över sin förmåga och att det resulterade i kraschen?
En del verkar vilja få det till att han hade segern i en liten ask och gjorde ett litet misstag på slutet som skänkte segern till Nicky?
Båda förarna var av banan i sista sektionen och körde uppenbarligen snabbare än vad som faktiskt var möjligt. Edwards på gräset, Hayden i avåkningszonen. Synd som attan eftersom Edwards gjorde en klockren ikapp- och omkörning, låg framför Hayden och hade "bara" behövt hålla sig på hjulen genom sista sektionen. Istället satsade han (och Hayden) för hårt.

:argpådato

Edit: om även Hayden hade kraschat hade jag faktiskt fått viss sympati för honom. Hade skänkt honom lite av den karaktär han är helt befriad från.

Last edited:
jösses

vad är det med er?

racing är racing, finns ingen otur och man betalar priset för sina misstag, andra drar nytta av dom.

#space skrev:
2261820 Colin som var på väg att ohotad surfa hem segern! o lika ohotad så ger förvånansvärt Colin bara sådär sin yamaha ett "jätte chatter" i bakvagnen :rolleyes: Camel Yamaha kör tydligt med historiens längsta bjudningslista detta år! Att ge bort säkra segrar bara så där!! O nu oxå dessutom till den där Hayden som forsätter att köra sitt räkmacke race..Tycker han borde gå runt i hela depån o tacka alla för segern i Lördags Plus alla andra pallplatser i år,den killen borde schämmas, helt klart :rolleyes: :rolleyes:
Ungefär så ja. ;)

sandstream skrev:
2261870 Var det bara jag som tolkade det som att Edwards körde klart över sin förmåga och att det resulterade i kraschen?
Han såg inte att Hayden missat och gasade på för att vinna men var ute för långt på gräset och kraschade så visst var det hans egna misstag för segern hade han i en ask eftersom Hayden var i gruset och hade Edwards sett det hade han ju inte kraschat.

Det är väl vad som krävs för Hayden-seger, hemmabana de luxe som fåt andra kört på eller att de tre största hoten alla är skadade (Rossi, Melandri och Capirossi) samt att man får segern till skänks pga krash av ledaren när man själv gjort bort sig och besöker gruset. Fett med cred för den egna heroiska insatsen där.

:D

Last edited:
Och det betyder att Pedrosa måste vara en total sopa som snart är tebax i 250 då han inte ens var med i toppstriden och fick dessutom sin pallplats till skänks av edwards.... eller :va

:rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...