MotoGP Assen.

Rash skrev:
2257994 Edwards hjälm hade sprucket glas och han blödde ur öronen när han tog av hjlämen..

Helt sanslöst. Starkt att komma upp på hojen efter en sådan highsider iallafall.. :näsblod
Röda öronproppar, :7peta
Vilken uppkörning Rossi gjorde. stackars Edwards, måste vara så jäkla surt och vurpa 50 meter från mål.

Vilket race!

Hayden värdig vinnare, även om det är riktigt synd om Edwards som körde ruggigt stabilt. Kul att se Hayden köra på ordentligt. Nu kan ingen gnälla i alla fall.

Nakano gör ett riktigt bra rejs också. Klart värdig sin 3:e plats som blev en 2:a plats. Även KRJR gjorde ett bra rejs. Synd han inte kom om ynglingarna, det hade varit skoj. Surgubben kan fortfarande!

Rossi är Rossi. Grymt kört.

Vilket race, kul för Hayden att få vinna han har väntat på det länge. Grymt kört av Edwards.
Fast grymmast av alla var ändå Rossi, vilken hjälte. :Bugar

valmers skrev:
2257996 Otroligt, båda vägrade att bromsa i sista chikanen. :näsblod
jösses, ett inlägg utan gnäll från dig..
vad har hänt.

bra race till sist, synd om Edwards.

Hayden leder på jämnhet inte för att han är bäst men han leder välförtjänt.

Hans försprång är inte ointagligt men vem minns inte Bayliss motsvarande ledning WSBK 2001 som han tappade till Edwards.

Dvs inget är avgjort men 9 race kvar 46p före Rossi kvar att köra om och skulle Rossi vara före Hayden i resterande race kommer allt avgöras i sista.

Mitt tips är att rossi kommer ta hem det här till slut med knapp marginal.

Faan, missade racet! :4skrika

Nån som kan ställa upp med en länk till en inspelning?

Grymt kul race, trodde det skulle vara lite avslaget när halva eliten bara är på tillfällig permis ifrån sjukan. Så var inte fallet. Edwards verkar komma ihåg sin SBK-fight med Bayliss på Assen, han gav verkligen allt. Hayden visade att han också vill vinna och inte bara "tour:a" sig till poäng - den körningen tystar förhoppningsvis några tvivlare?
Vad har hänt med farbror Kenny? Han kan verkligen åka ett helt race nu ju!

Nu får jag leta efter #69-prylar snarast. Kan inte nöja mig med bara #46 längre. Var?

Last edited:
Fan vad jag blev ledsen i ögat när Edwards åkte av banan första gången, sen blev det lite hopp trots allt när han kom ikapp Hayen för att sen flyga av hojen på det sättet. Fast Hayden förtjänade denna vinst. Jag är egentligen Rossi fan men visste att det bara skulle bli "rädda poäng" körning för honom dock så gjorde han väldigt bra ifrån sig :)
Det lär bli Doctorn´s hårdaste säsong iår för att ta igen dom där 46 poängen.

Bravo, äntligen tar VM-ledaren en seger, han växer.

men vad tusan gör han när Edwards missar, inte kan man väl
slå av så mycket och bjuda in gulingen i matchen igen.

Jag hade fel om Melandri dock,
det blev för många misstag pga smärtan,
men se upp nästa vecka.

Last edited:
FireSalle skrev:
2258203 Grymt kul race, trodde det skulle vara lite avslaget när halva eliten bara är på tillfällig permis ifrån sjukan. Så var inte fallet. Edwards verkar komma ihåg sin SBK-fight med Bayliss på Assen, han gav verkligen allt. Hayden visade att han också vill vinna och inte bara "tour:a" sig till poäng - den körningen tystar förhoppningsvis några tvivlare?
Vad har hänt med farbror Kenny? Han kan verkligen åka ett helt race nu ju!

Nu får jag leta efter #69-prylar snarast. Kan inte nöja mig med bara #46 längre. Var?
www.nickyhayden.com

Jag får se reprisen på måndag 09.00 då jag jobbat idag... Men kan ju läsa ännu o ser att Nicky körde bra idag :tummenupp O undra om det inte var mer press på Nicky idag än tidigare, med tanke på förväntningar kontra skador på etablerade förare. Att då gå ut o ta den där segern nu! Tankar typ, Idag ska jag visa alla o inget får gå fel! Vad vet jag bara en tanke! :)

Shinya före o efter racet... :klappar

Bifogat

• G06HKAWA325.jpg
    G06HKAWA325.jpg
    6.3 KB · Visningar: 362
  • G06HKAWA352.jpg
    G06HKAWA352.jpg
    6.1 KB · Visningar: 360
Last edited:
#space skrev:
2258411 ...undra om det inte var mer press på Nicky idag än tidigare, med tanke på förväntningar kontra skador på etablerade förare. Att då gå ut o ta den där segern nu! Tankar typ, Idag ska jag visa alla o inget får gå fel! Vad vet jag bara en tanke! :)
Tråkigt bara (tycker jag) att Hayden inte är mer vinnare än att han vann pga att Edwards kraschade... samt att han leder VM tack vare att Rossi har två DNF, orsakade av materialfel. :brinnerup

Jörgen #31 skrev:
2258448 Han är en lika tråkig VM-ledare som Kenny var när han vann VM.. *bläää* Visst Nicky är snabb som tusan.. men mer eller mindre oförmögen att vinna på egen hand.

/J
Sluta dra i dig tvåtaktsrök nu, det är inte bra.

Ludde78 skrev:
2258466 Tråkigt bara (tycker jag) att Hayden inte är mer vinnare än att han vann pga att Edwards kraschade... samt att han leder VM tack vare att Rossi har två DNF, orsakade av materialfel. :brinnerup
Först i mål vinner, flest poäng över säsongen vinner VM.

Jörgen #31 skrev:
2258448 Han är en lika tråkig VM-ledare som Kenny var när han vann VM.. *bläää* Visst Nicky är snabb som tusan.. men mer eller mindre oförmögen att vinna på egen hand.

/J

Dummaste jag har hört, han vann ju idag svårare än så är det inte. Tänker man som du så är det ju bara Rossi som är förmögen att vinna på egen hand. Det räcker inte att veta att man är snabbast. Man måste oxå var det när racet körs...

\Masonit

Kenny jnr vet hur grisen ska tas :)

Kenny Roberts Jnr said: "I just tried to keep working my way up after a poor start.
I felt I had a bit better pace than Pedrosa and Stoner but whenever I tried something on them, they tried it back on me. I need to make sure I now get better grid positions in qualifying and then stay out of trouble on the first five laps."

valmers skrev:
2258635 Sluta dra i dig tvåtaktsrök nu, det är inte bra.

Först i mål vinner, flest poäng över säsongen vinner VM.
Sant, tråkigt dock att det inte är förarprestationen som gör att Hayden leder VM.

Ludde78 skrev:
2258732 Sant, tråkigt dock att det inte är förarprestationen som gör att Hayden leder VM.
Vad skulle det annars vara?Hayden har kört ihop mest poäng.Har man mest poäng leder man.Kan det vara enklare :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman