MotoGP Assen.

Nyteknik skrev:
2269578 Fakta är att Edwards dominerade racet fullständigt och att Rossi efteråt tyckte att han "deserved to win".

Vilken högoddsare. Tiilhör du också Team Camel Yamaha?

Nyteknik skrev:
2270037 Det var precis vad han gjorde :fakta
Å fan, så jag såg något annat lopp i lördags för där körde Hayden om Edwards och sedan missade Edwards i ett sist desperat försök att komma om.
Dino skrev:
2270368 Vilken högoddsare. Tiilhör du också Team Camel Yamaha?
:lol

sandstream skrev:
2270400 Å fan, så jag såg något annat lopp i lördags för där körde Hayden om Edwards och sedan missade Edwards i ett sist desperat försök att komma om.

Edwards bromsade ju på sig vid första omkörningen och fick åka "alternativspår".

sandstream skrev:
2270400 Å fan, så jag såg något annat lopp i lördags för där körde Hayden om Edwards och sedan missade Edwards i ett sist desperat försök att komma om.

hörrö,
sov du verkligen på sista varven,
nu var jag tvungen att kolla highlights-videon på motogp.com
i sommarvärmen för att bekräfta att min minnesbild var riktig.

- Nicky går om Edwards på näst sista varvet,
och Edwards trycks av banan men har turen att hamna på en asfaltsstäng i
grusfållan så han är tillbaka på banan 1,2 s efter Hayden

- Edwards kör ikapp och förbi Hayden på ett varv

- I chikanen kommer Hayden på utsidan,
båda har för hög fart för att klara den. Nicky
styr rakt genom grusfållan och kommer upp på banan igen
medan Edwards nästan klarar kurvan men får ett kast på
grässträngen mellan grus och banan och styr rakt ut i gruset
tvärs över medan han själv är i luften snett ovanför hojen.

Tror du mig inte, kolla videon

sandstream skrev:
Edwards körde om Hayden i snabbvänstern innan chikanen såhan ledde in i chikanen. :fakta
Sen klantar han sig när han fortfarande är i ledning.

sandstream skrev:
2270400 Å fan, så jag såg något annat lopp i lördags för där körde Hayden om Edwards och sedan missade Edwards i ett sist desperat försök att komma om. :lol
Nej, Edwards låg först några svängar innan vurpan och körde sedan (som Hayden) alldeles för fort in i chikanen före start/mål. Hayden rätade upp och körde över gruset. Edwards genade över gräset. Korkat nog eftersom det inte går att köra med nedlägg på gräs utan att vurpa.

Nyteknik skrev:
2270660 Nej, Edwards låg först några svängar innan vurpan och körde sedan (som Hayden) alldeles för fort in i chikanen före start/mål. Hayden rätade upp och körde över gruset. Edwards genade över gräset. Korkat nog eftersom det inte går att köra med nedlägg på gräs utan att vurpa.
Eftersom jag tillhör den avskyvärda skara som inte anser att Hayden är en sopa så kanske det inte ger något att yttra sig, men så här uppfattade iaf. jag det.
Hayden bromsar om Edwards efter start/mål-rakan. Colin missar inbromsningen då han glidit för långt ut till vänster och bromsar uppe på curbsen. Klarar sig dock då det fanns en liten cykelstig tillbaka in på banan. Hayden leder nu stort, men greppet bak verkar inte vara det bästa och han gör först ett misstag så att Edwards går ikapp, sedan ett till så att Edwards enkelt kan gasa om.
Inför sista chikanen bromsar bägge alldeles för sent, Colin håller ett väldigt defensivt spår varpå Hayden försöker på yttern :3freak
Hayden ser ut att ha gett upp och kör rakt genom sandfållan.
Edwards verkar väldigt stressad, troligen osäker på var han har #69 och ger otåligt gas precis innan han är uppe på asfalten igen varpå hojen sladdar till och skickar av honom. Hade han varit lite kylare eller långsammare hade det gått vägen.
Nu fixade NH årets första seger, den som många här avkrävt honom för att han ska vara värdig - men det räckte så klart inte för Rossi utnämnde alltså Edwards till värdig vinnare i Assen. Hand upp på alla som tycker att vinnare i MotoGP bör utses av domare typ vid simhopp och inte som nu att de får köra om poängen!

FireSalle skrev:
2270910Hand upp på alla som tycker att vinnare i MotoGP bör utses av domare typ vid simhopp och inte som nu att de får köra om poängen!
För att tillförsäkra Rossi segern tycker jag det bästa vore om folk fick ringa in och rösta fram vinnaren. Då blir det inget snack den bäste vinner. :tummenupp

Nyteknik skrev:
2272627 Hur skulle han i det läget ha gjort för att inte se ut som om han hade "gett upp"? Dragit gasen i botten över gruset?

:hihi
Så gjorde ju Edwards, gasen i botten på gräsarmeringen

oscar skrev:
2272639 Vilket race pratar du om? :va

...eller "efter start/mål-rakan" är övriga delar av bananen? :D
Sorry, my bad. För länge sedan jag var på Assen, kommer inte håg vad den högerkurvan heter - inte heller den högern där NH tappar greppet så att Edwards kommer om. Ska läsa in mig bättre...

FireSalle skrev:
2270910 Eftersom jag tillhör den avskyvärda skara som inte anser att Hayden är en sopa så kanske det inte ger något att yttra sig, men så här uppfattade iaf. jag det....
Jag också, men Hayden-hatarna har tydligen sett en annan sanning :rolleyes:
Smurfer skrev:
2270558 Det lär du nog gjort
Det lär du nog ha gjort :mattias
Skippar ni grundskolan och går direkt till Volvo på Sveriges baksida :hihi

sandstream skrev:
2275366
Jag också, men Hayden-hatarna har tydligen sett en annan sanning :rolleyes:

hmmm

sandstream skrev:
Å fan, så jag såg något annat lopp i lördags för där körde Hayden om Edwards och sedan missade Edwards i ett sist desperat försök att komma om.

Man behöver inte vara Hayden-hatare för att inse problemet
med din världsuppfattning. FireSalle och alla andra vet att
Edwards var först in i chikanen där det gick överstyr.

gthyni skrev:
Man behöver inte vara Hayden-hatare för att inse problemet
med din världsuppfattning. FireSalle och alla andra vet att
Edwards var först in i chikanen där det gick överstyr.
Och du kanske ska fråga dig varför det gick överstyr? För att Edwards lekte med Hayden eller för att han körde över sin förmåga?

sandstream skrev:
2278000 Och du kanske ska fråga dig varför det gick överstyr? För att Edwards lekte med Hayden eller för att han körde över sin förmåga?

Var det inte så att bägge två gjorde ordentliga misstag i sista böj, där hayden med lite mer tur höll sig på hjulen?
Det var stenhårt in i sista böj, och nog var edwards pressad.

sandstream skrev:
2278000 Och du kanske ska fråga dig varför det gick överstyr? För att Edwards lekte med Hayden eller för att han körde över sin förmåga?

så här beskrev jag förloppet ovan:

gthyni skrev:
I chikanen kommer Hayden på utsidan,
båda har för hög fart för att klara den. Nicky
styr rakt genom grusfållan och kommer upp på banan igen
medan Edwards nästan klarar kurvan men får ett kast på
grässträngen mellan grus och banan och styr rakt ut i gruset
tvärs över medan han själv är i luften snett ovanför hojen.

svarar det på din fråga?

hela debatten om förloppet startade med din beskivning:
sandstream skrev:
där körde Hayden om Edwards och sedan missade Edwards i ett sist desperat försök att komma om.

frågan är vem som är taliban med förvriden verklighetsuppfattning?
:tungan

nu glömmer vi den kurvan,
VM-ställningen är intressantare:
1. NICKY HAYDEN REPSOL HONDA TEAM 153
2. DANI PEDROSA REPSOL HONDA TEAM 127
3. VALENTINO ROSSI CAMEL YAMAHA TEAM 118
4. MARCO MELANDRI FORTUNA HONDA 114
5. LORIS CAPIROSSI DUCATI MARLBORO TEAM 107

Nicky leder fortfarande med 26 poäng
så han kommer att åka till Laguna Seca som VM-ledare
även om han nollar på Sachsenring. Kul för honom.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman