MotoGP Assen.

Nyteknik skrev:
2263668 Jaså, vilka andra banor på GP-kalendern är "hemma-GP" för enskilda förare där dessa har ett övertag genom överlägsen bankännedom? Vilka banor tänker du på då?

:hihi

Hitoyasu Izutsu och Tamaki Serizawa körde på Sugo (Japan) "åttor" runt de etablerade WSBK-förarna. Är det ett tecken på att dessa anonyma förare är överlägset begåvade eller har överlägset god kännedom om Sugo?

... :rolleyes:

Edit: Osamu Miyazaki och Daisaku Sakai är 250-förare som på Suzuka såg till att Japan blev etta och tvåa före resten av GP-fältet. Gudabenådade begåvningar som hade gjort samma sak i Europa?
Spanjorer på spanska banor, italienare på italienska banor? Alla är uppväxta på någon bana eller har den som test/hemmabana och har därmed överlägsen bankännedom.

Din kampanj mot VM-ledaren börjar bli på gränsen till kuslig; en stalkers beteende står inte långt efter. Är det verkligen så svårt att acceptera att Honda gjorde helt rätt som tog in Hayden, och sedermera sparkade Skägget? Resultaten efter att den cancersvulsten äntligen sparkades ut i kylan talar sitt tydliga språk.

valmers skrev:
2263957 Spanjorer på spanska banor, italienare på italienska banor? Alla är uppväxta på någon bana eller har den som test/hemmabana och har därmed överlägsen bankännedom.
Vilken förare (bortsett Hayden på Laguna Seca) har i modern tid vunnit på en bana där han själv kört tusentals km och hans konkurrenter inga alls?

Jag hade själv sparkat Biaggi om jag hade fått välja mellan honom och Hayden - så som läget var under 2005. Så någon enögd "kampanj" mot din skyddsling har inte sitt högkvarter vid mitt tangentbord. Däremot håller jag gärna med någon som skriver att Hayden har en lång väg kvar för att börja mäta sig med tidigare HRC-förare.

Last edited:
Nyteknik skrev:
2263991 Vilken förare (bortsett Hayden på Laguna Seca) har i modern tid vunnit på en bana där han själv kört tusentals km och hans konkurrenter inga alls?
Du väljer att ignorera att Edwards hittar på Laguna i sömnen, även Capirossi och Roberts har kört där.

valmers skrev:
2264000Du väljer att ignorera att Edwards hittar på Laguna i sömnen, även Capirossi och Roberts har kört där.
Fanns det ett svar på min fråga (nedan) i ditt inlägg?

–> Vilken förare (bortsett Hayden på Laguna Seca) har i modern tid vunnit på en bana där han själv kört tusentals km och hans konkurrenter inga alls?

Last edited:
Nyteknik skrev:
2264009 Fanns det ett svar på min fråga i ditt inlägg?
Du försöker ta udden av Haydens fantastiska prestation på Laguna Seca, där han var snabbast hela helgen och krossade Rossi, Biaggi, Capirossi, Edwards och alla andra. Nu körde han ifrån alla på klassiska Assen, och du försöker fortfarande få det till att han leder VM oförtjänt. Skrattretande.

valmers skrev:
2264017 Du försöker ta udden av Haydens fantastiska prestation på Laguna Seca, där han var snabbast hela helgen och krossade Rossi, Biaggi, Capirossi, Edwards och alla andra. Nu körde han ifrån alla på klassiska Assen, och du försöker fortfarande få det till att han leder VM oförtjänt. Skrattretande.
Att han hade ett unikt handikapp över resten av fältet (bortsett Edwards) på Laguna Seca är ju ingen åsikt utan ett faktum.

Att han hade tur som en tok på Assen likaså: Rossi skadad och startar sist, Cappirossi samma sak, Edwards som ledde hela racet och kraschar i sista kurvan framför nosen på Hayden. Då bärgar han sin andra seger på fyra och en halv säsong. Som sagt - skrattretande.

:lol

Nyteknik skrev:
2264032 Att han hade ett unikt handikapp över resten av fältet (bortsett Edwards) på Laguna Seca är ju ingen åsikt utan ett faktum.

Att han hade tur som en tok på Assen likaså: Rossi skadad och startar sist, Cappirossi samma sak, Edwards som ledde hela racet och kraschar i sista kurvan framför nosen på Hayden. Då bärgar han sin andra seger på fyra och en halv säsong. Som sagt - skrattretande.

:lol
Skrattretande är att du inte kan läsa VM-tabellen för all tvåtaktsrök. Inse vem som leder VM.
Jag antar att vinst på Donington inte räknas heller, eftersom klotklantarna eventuellt har lite ont i fossingen/handen/bröstet/nyckelbenet då också? När räknas en seger egentligen? På Laguna Seca i juli? Eller är det fortfarande fuskigt att inga moppeförare tränat mycket där?

säg vad du vill, men hayden förtjänar inte att leda gp:n,man kan inte leva på andras missöden och sen vara en värdig vinnare, det tror jag att hayden inser själv, han är ljusår efter rossi som du vet är en mycke mycke bättre förare än hayden.

så man är en klant om man får en motorcykel i bakskallen?
i min värd är man en klant om man begår ett eget misstag,
annars har man otur.

R-1000 skrev:
2265757 Det är sant och det är fakta också, men jag lovar att jag också skulle slå rossi om han vurpade eller om hans motor bara la av.
Ja, det är ju bara Rossi och Hayden som startar i varje lopp :rolleyes:

sandstream skrev:
2265808 Ja, det är ju bara Rossi och Hayden som startar i varje lopp :rolleyes:

precis,
och ändå vinner inte den övermänsklige VM-ledare loppen när
Rossi gör en DNF lr tourar med bruten hand.
Inte förrän i lördags och det var bara en gräsfläck från att det
blev nån annan som vann igen.

Han är den bästa hängåkaren sen Criville :7peta

Nyteknik skrev:
2265940 Den jämförelsen haltar. Criville körde faktiskt ifrån Doohan fair and square vid flera tillfällen. Det har Hayden bara gjort en gång med Rossi och den gången räknas såklart inte.

:fakta
Om farbror går in på Statoil finns det läsglasögon att köpa för 79:90.

Bifogat

• 395756.jpg
    395756.jpg
    82.4 KB · Visningar: 84
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT