MotoGP Assen.

Axxexs skrev:
2256862 Måste vara första gg Rossi är skadad och har något brutet. Kan inte komma på att han skadat sig någon gg i sin kariär i alla klasser han kört i?

Bröt inte rossi benet när han higsidade tidigt på sin första 500 säsong typ i malaysia eller något ditåt.

Sitter här på hotellrummet i Winschoten, ganska nyligen hemkommen från en heldag på banan. Kort kan det väl sägas att Rossi såg väldigt matt ut de få varv han körde. Inte alls som man är van vid. Hoppas att han startar över huvud taget imorgon.

Vädret skall enligt lokalbefolkningen bli okej även imorgon. Vad det innebär är svårt att veta, då holländarna gärna sitter i linne och shorts när det småregnar och blåser 15 m/s. En annan satt och huttrade och drömde om långkalsongerna i byrålådan hemma.

Av arrangemanget som sådant är jag inte direkt imponerad. Grisigt, smutsigt och inte alls någon gigantisk skillnad mot det man är van vid på hemmaplan. Speakern pratar inte ens engelska, så för att få reda på varför Rossi körde som han gjorde konsulterades gamla goda sporthoj.com.

Hörs igen imorgon. Dessvärre har min kamera sagt upp sig, så förvänta er inte några fina bilder.

McB skrev:
2257240

Vädret skall enligt lokalbefolkningen bli okej även imorgon. Vad det innebär är svårt att veta, då holländarna gärna sitter i linne och shorts när det småregnar och blåser 15 m/s. En annan satt och huttrade och drömde om långkalsongerna i byrålådan hemma.
Efter 10 år i Holland o englasfönster eller hur fan man nu stavar efter X antal herrings :D såklart att det räknas som högsommarvärme!!!

som sagt skrivet efter X antal... på fel konto..// Matulda

valmers skrev:
2256858 Intressant att Rossi pressas till misstag. När hände det senast? Det är tur att vi fått in lite friskt blod från AMA SBK som gör MotoGP intressant igen.
Mmmm. Det var ju anledningen till hans krasch också...han kände sig pressad på första friträningen.

Kom hem från jobbet o han precis se eurosport 2 o kvalet! Hårigt kört av många o Hopper har ju faktiskt armbågarna nere i backen så där gick det fort..Den banan kan verkligen förmedla farten igenom tv :tummenupp

Gustav O skrev:
2257330 Nya förutsättningar ger följande pall.

1. Edwards
2. Pedrosa
3. Hayden

Jo! Men jag byter ut Pedrosa mot Nakano som såg ut att ha ett ess i rocken :rolleyes:

#space skrev:
2257370 Jo! Men jag byter ut Pedrosa mot Nakano som såg ut att ha ett ess i rocken :rolleyes:
Frågan är ju om Nakano ska få till ett lika bra raceresultat som kval...jag hoppas det men något stämemr inte med deras kombination till race tyvärr.

Gustav O skrev:
2257377 Frågan är ju om Nakano ska få till ett lika bra raceresultat som kval...jag hoppas det men något stämemr inte med deras kombination till race tyvärr.
Nä något stämmer inte o det borde inte ligga på däcksidan nu nä Bridgestone flyttat fram sina positioner avd race distans o Kawasaki måste ju ha konnat testa däck lika som tex Hopper osv Kanske ändå Suzuki V4 / chassi är snällare över ett race än Kawasaki liknande komb...vad vet jag ! Jo jag vet att det blir ett mkt bra race i morron o att jag jobbar :va

#space skrev:
Jo! Men jag byter ut Pedrosa mot Nakano som såg ut att ha ett ess i rocken :rolleyes:

vi vet, du gör alltid det,
och har alltid fel :hihi

Jag reviderar också mitt tips, iom att Vale inte kan göra sig själv rättvisa:

1. Melandri (trots allt)
2. Pedrosa
3. Hayden

Gustav O skrev:
2257317 Mmmm. Det var ju anledningen till hans krasch också...han kände sig pressad på första friträningen.
Han är pressad och vet att han måste prestera. Klart som fan att det sitter i bakhuvudet.

Nej vänta förresten, jag glömde att det är var en politiskt korrekt förare som leder VM. Klart att Rossi inte känner sig pressad. Annat hade det varit om exempelvis Pedrosa lett VM, då jävlar hade Rossi känt sig pressad.

gthyni skrev:
2257481 vi vet, du gör alltid det,
och har alltid fel :hihi

Hmm! Men visst är väl viljan ofta starkare än förståndet det ska gå, det ska gå :) eller är det bara jag :confused:

Min utgångsrad var före Valentinos handled var den här..

1. Hayden
2. Valentino
3. Nakano

Blir ett tufft race för valentino, Så en ny pall uppenbarade sig hastigt!! Pallen i dag...

1. Hayden
2. Nakano
3. Colin
O då går jag enbart på gårdagens många låga varv Colin gjorde :tummenupp

Last edited:
Valentino var ute och värmde i morse iaf
även om det inte gick snabbt.

Skulle tro han siktar på en topp-10 och några poäng idag

460180.jpg

125, här läggs inga fingrar emellan:

Kallio, Gadea, Bautista, Corsi, Pesek

Pesek kör upp från 40:e till 4:e, vansinnigt!

Sicka goa grabbar.. härligt att se grabbarna garva på presskonferansen!
Det e sådana här race som gör att man får den där goa känslan av att det verkligen är gööööööt med racing!!!

Sen gläds man verkligen åt Kalio, han e verkligen värd ett VM-guld. Å andra sidan av myntet så blir man ledsen för att Sverigen inte får fram någon GP-förare... NÄR SKA DET SKE!?! :tomten

Tänk att få va i Kalios kläder nu... :tungan GO KALIO!
(återigen...vilket sista varv av honom.... :D )

valmers skrev:
2256858 Intressant att Rossi pressas till misstag. När hände det senast? Det är tur att vi fått in lite friskt blod från AMA SBK som gör MotoGP intressant igen.

Gnällspiken som väntar på nya delar så han kan vinna race menar du?

Vinner en amerikan idag, är det Colin Edwards.

valmers skrev:
2257484 Han är pressad och vet att han måste prestera. Klart som fan att det sitter i bakhuvudet.

Nej vänta förresten, jag glömde att det är var en politiskt korrekt förare som leder VM. Klart att Rossi inte känner sig pressad. Annat hade det varit om exempelvis Pedrosa lett VM, då jävlar hade Rossi känt sig pressad.

Rossi har fortfarande ett så stort övertag på banan att han kan nolla ett par race till. Sen att det inte blir vm-vinst redan innan sommaruppehållet är en annan femma.
Kentucky-fried chicken kan ju iofs vinna VM, om han kör safe 3-4'e-platser som han brukar, riktig publikfriare som han är :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
Rossi har fortfarande ett så stort övertag på banan att han kan nolla ett par race till. Sen att det inte blir vm-vinst redan innan sommaruppehållet är en annan femma.
Kentucky-fried chicken kan ju iofs vinna VM, om han kör safe 3-4'e-platser som han brukar, riktig publikfriare som han är :rolleyes:
Undrar vad publiken vill se; en vilt sladdande Hayden som går på ställ in och ut ur kurvor, eller en tråkig Pedrosa som kör moppestil tills han gör en lowsider?

Edit: Idag gör jag ett undantag och tittar på fikaklassen. Vilken spänning. :rolleyes: Vilket ljud. :rolleyes:

valmers skrev:
2257818 Undrar vad publiken vill se; en vilt sladdande Hayden som går på ställ in och ut ur kurvor, eller en tråkig Pedrosa som kör moppestil tills han gör en lowsider?

Edit: Idag gör jag ett undantag och tittar på fikaklassen. Vilken spänning. :rolleyes: Vilket ljud. :rolleyes:

Tråkigt 250-race idag ja.

Publiken brukar gilla förare som vinner race på egen hand, inte för att de som vanligtvis vinner är skadade eller sitter på bänken. Eller "Will get some faster parts so I can win soon", som Hayden utryckte det i intervjun. Tror den sura minen på Hayden beror på att han insett att de andra är snabbare. De andra honda-förarna lyckas ju vinna race med förra årets modell :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
2257864 Tråkigt 250-race idag ja.

Publiken brukar gilla förare som vinner race på egen hand, inte för att de som vanligtvis vinner är skadade eller sitter på bänken. Eller "Will get some faster parts so I can win soon", som Hayden utryckte det i intervjun. Tror den sura minen på Hayden beror på att han insett att de andra är snabbare. De andra honda-förarna lyckas ju vinna race med förra årets modell :rolleyes:
Tror nog samtliga "andra Honda-förare" gärna skulle byta segern mot VM-ledning.

Edit: Äntligen lite riktigt muller från depån!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT