Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yamaha verkar ha fått till det på Qatar, iofs bara FP1 men tiderna är inte dåliga...
Toppfarterna är ju väldigt jämna förutom Duccarna som verkar grymt snabba rakt fram, som vanligt höll jag på att säga.
Han tog ju pole på Losail förra året så han verkar gilla banan.Fasen vad jag hoppas på Stoner iår.
Det kan ju ha att göra lite mer greppet också. Just nu kanske det är sämre än vad det var för WSBK vilket ger sämre acceleration ut på rakan.Intressant också att jämföra toppfarterna med Superbike, de hade över 315 km/h som toppnotering, kanske har MotoGP-hojarna motvinden Allan på rakan.
Har det kommit några uppgifter om vilken effekt 800rna har?
Läste att de tappat runt 40 Hk vilket tex för Honda borde innebära att RC212V ligger på ca 210-220 Hk vilket är ungefär vad WSBK-hojarna har.
Frågan är vart de mäter den effekten?Tenkate uppgav ju 240hp ur deras CBR1000RR Honda.
Det kan ju ha att göra lite mer greppet också. Just nu kanske det är sämre än vad det var för WSBK vilket ger sämre acceleration ut på rakan.
Har det kommit några uppgifter om vilken effekt 800rna har?
Läste att de tappat runt 40 Hk vilket tex för Honda borde innebära att RC212V ligger på ca 210-220 Hk vilket är ungefär vad WSBK-hojarna har.
Tenkate uppgav ju 240hp ur deras CBR1000RR Honda.
Med tanke på att Supersporthojarna säkerligen har 150 hästar idag så kan det säkert stämma.
Sen om dom kör med full effekt vid tävling är ju en helt annan sak med tanke på däck etc.
Tänkte att det kanske hade större betydelse nu när de är lite effektsvagare. 990Kanske, fast det brukar inte inverka jättemycket på slutfarten.
Det är säkert bara början av psykningarna från Rossi och CoMan kan säga att Yamaha förarna ler brett medans Repsol förarna ser ut som om dom sålt smöret och tappat pengarna!!![]()
Jag tror mycket på Stoner i år. Bara han får en bra start och inte behöver chansa så mycket. Kan vara en bra sporre för Capirex också. Varken Checa eller Sete var riktigt i den klassen som Stoner anser jag.
/E
Frågan är vart de mäter den effekten?
De siffror som brukar nämnas för WSBK-hojarna är runt 210 Hk men jag är osäker på om det är bakhjulshästar eller vexaxel, koppling...
Pallen ser ut som följer.
Rossi
Melandri
Pedrosa
//Mad
Jag köpte high res nu.2806710ot ->
Någon som köpt motogp.com subscription i år?
Och är det någon köpt high res varianten?
Fan vanliga abonemanget har ju gått upp 200kr och high res kostar fan en tusing : (!
Edit: Äh, kunde inte hålla mig och köpte en ny subscription (regular)
Edit2: Tänkte på lördag morgon vara en aning bakis och äta nybakade bullar!
+ dricka lite tranbärsdricka! + En kanelbulle eller två med kaffe på det.
Guuu vad jag saknat motogp helgerna : )
(+ ställde på hojjen till i helgen och smhi har lovat 6grader varmt och sol!)
brum brum![]()
Då får Hondakillarna spotta upp sig lite för stämgafflarna verkar lira bättre.2806983Du verkar hänga i knävecken när du skriver... Annars helt rätt!!
![]()
Fast en bra bit efter tidsmässigt.2806763Kallio med fint där uppe också![]()
Yamaha ångar på men varken Edwards eller Stoner förbättrade sina tider från förmiddagen.
Full MotoGP free practice times (1 and 2 combined) from the Qatar Grand Prix at Losail, round one of the 2007 world championship.
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 56.464 secs
2. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 1min 56.665 secs *
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 56.745 secs *
4. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 56.972 secs
5. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1min 56.981 secs
6. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 56.990 secs
7. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 1min 57.112 secs
8. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 57.247 secs
9. Toni Elias SPA Gresini Honda (B) 1min 57.382 secs
10. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1min 57.491 secs *
11. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 57.620 secs
12. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 57.636 secs
13. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 57.686 secs
14. Kenny Roberts USA Team Roberts (M) 1min 57.738 secs
15. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 57.922 secs
16. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 58.021 secs *
17. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 58.523 secs
18. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 58.720 secs
19. Andrew Pitt AUS Ilmor GP (M) 1min 59.930 secs
20. Jeremy McWilliams GBR Ilmor GP (M) 2min 0.125 secs
21. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 2min 0.188 secs
* time set in FP1.
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |