MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Då får Hondakillarna spotta upp sig lite för stämgafflarna verkar lira bättre.

:( Ja det verkar dessvärre så.
Just nu! :)
Vänta bara!! :D

Ska bli sååå spännande! Jag har redan fjärilar i magen inför säsongen... vet ju hur man satt och skrek 06...
Det är ju sjukt jämnt ner till Nakano.. 10 man inom en sekund!
 
hopkins lär klota när han börjar jaga rossi på riktigt och sabba hanleden ännu mer... men vore kul om rizla teamet kunde konkurrera på riktigt den här säsongen :) Om man ändå kunde säga det samma om kawa...
 
Han tog ju pole på Losail förra året så han verkar gilla banan.
...

Kommer inte ihåg om Losail är designad av Tilke? Stoner kör av nån konstig anledning bäst på alla dom banorna som han designat. Ett år i 250 vann han nog på alla dom banorna utom en där han var 2:a. Var samma när han kom till MotoGP att han körde bäst på dom banorna.
 
Så illa går det ju inte för Honda, det är ju bara världsmästaren som inte hittar farten ordentligt. Resten går det väl ungefär som beräknat för.
 
Icke.... Peddot ska då fan inte komma först.!!!

SÅja! :såjaponken
Nu ska vi inte kinka, utan vara objektiva och sportsliga!
Man kan ju inte hålla på nån bara för att han har GP´s största (och fulaste) polisonger! :D

Må bästa (Honda) vinna! *skrattar gott eftersom jag vet vad en del tycker om det*
F-n Madde, vi är REDAN i luven på varann och säsongen har inte ens börjat! :rofl
 
Last edited:
Jämför man de snabbaste tiderna för dagens FP1 med förra årets så är 800:orna ca 1 sekund snabbare redan.
Ska bli spännande att se vilken poletid det blir.
...

Satt å kollade live-timingen och på det tredje varvet man körde på det allra första passet så var man snabbare än WSBK-banrekordet satt av Biaggi.

250 körde nu på sitt andra pass 0,876sek ifrån WSBK's banrekord. 264,0km/h ser det ut att vara som snabbaste toppfart på Hector Barbera.
 
Last edited:
Hopper har rejält ont i sin hand men får hela tiden behandling av en mindre stab. Han använda bara 2 st bakdäck på hela dagen och satte sina snabbaster tider i båda passen på sista varvet.
Enligt Hopper så är Bridgestone däcken klart bättre nu än när de nyligen var på Losail och testade.

Vermeulen hade till en början bromsproblem på båda sina hojar men det löstes under dagen.

42 grader i asfalten och en sval öken vind fick ner lufttemperaturen till behagliga 25 grader.

Kommer inte ihåg om Losail är designad av Tilke? Stoner kör av nån konstig anledning bäst på alla dom banorna som han designat. Ett år i 250 vann han nog på alla dom banorna utom en där han var 2:a. Var samma när han kom till MotoGP att han körde bäst på dom banorna.
Har för mig att du nämnde det redan förra året och det ska bli kul att se vilka banor Stoner lyckas bäst på i år.
 
Last edited:
Ducati Corse förarna om dagens körning och dom nya däcksreglerna:

CASEY STONER
"We found some reasonably good tyres and straight away we were quicker than in testing a few weeks back, plus the track condition is good, so I'm really happy. This morning and this afternoon I only had one set of tyres each session, so I'm quite happy with tyre life and the way they've performed. This afternoon we ran into a few little problems with the bike but other than that everything is going quite well. We had to work at getting some traction with the last tyre I used, the front end wasn't turning as well as we'd like it to, so we improved that a little bit towards the end. We've still got a fair bit to go through tomorrow, though we've pretty much narrowed rear choice down to two tyres. The new tyre rules aren't a drama - during testing we worked with that system to get accustomed to it, though we pretty much know what tyres to use here and Jerez because we've tested at both tracks recently, so we've been able to minimise the selection."

LORIS CAPIROSSI
"We started here with two different chassis set-ups, with very different settings in the rear end. I first tried one of these solutions at Jerez and I liked it very much, so I am continuing in this direction, though after just two hours of practice it's not yet perfect for this track. We use a very hard front here, a specific tyre for this circuit only, and I don't yet feel 100 per cent confident in the tyre, but Casey is using the same front and he's done a lot of laps with it and done some very fast times, so that gives me confidence. The new tyre rules do change the strategy of practice. You are restricted to how many tyres you can use, so sometimes you have to do a lot of laps on a tyre even if you don't feel totally happy with it. But it's the same for everyone and it's okay. The bike is working very well in race trim, racing is always different from practicing, so I'm feeling positive about the race."
 
Vilket luder

523744_32408.jpg


Inte bara ludna stövlar längre, nu är #46 också luddigt. :)

Något för dig Swedie? Du ville ju ha namnet påsytt nu? Hårigt värre.
 
Hela helgen är det som regeln gäller.
Vart lite osäker när jag läste den här kommentaren som kom efter dagens träning från Yamaha-chefen:

Davide Brivio - Team Director
"This is a very good start to the season because both riders are feeling comfortable and finding it easy to keep a good pace. Now the most important matter is to make a good tyre choice, especially considering the new rules. It's definitely helped that we've tested here not long ago but we also made a lot of progress in Jerez and this has showed today. It's only Thursday of course and the race is a different matter, but it's nice for the team to be in first and second and we couldn't have hoped for a better start to the weekend."
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top