MotoGP #18 Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Problemet för Rossi är väl att han var kung på anpassning men ungdomarna som hela sin uppväxt kunnat studera detta plötsligt gör det ännu bättre.

Fast är det någon som borde ha tumme med Yamaha så är det ju Rossi och det han uttryckligen efterfrågat är mer effekt.

Svaret jag hörde i en intervju med Masimo Meregalli är att de skulle kunna göra det men skulle påverka körbarheten så det var inte aktuellt...

Alltså, inte ens Rossi kan påverka detta så det är klart det kommer fastna i hans hjärna..

Att toppfarten inte är ett lika stort problem för övriga yamaha förare beror i så fall på att de kör snabbare på andra ställen vilket Vinales är praktexempel på då han haft 500rpm lägre maxvarv fram till nyligen :tummenupp

Rossi har ju en lite annan körstil än Quarten och Vinales också. Dom sistnämnda använder versionen av Lorenzos gamla chassi medans Rossi kör med sitt eget.
Vilket Morbidelli använder vet jag inte.

Den nya motorn dom provade i det senaste testet hade väl redan lite mer effekt?

Har Vinales haft begränsat varvtal? Du tänker inte på Quarten?
 
Rossi har ju en lite annan körstil än Quarten och Vinales också. Dom sistnämnda använder versionen av Lorenzos gamla chassi medans Rossi kör med sitt eget.
Vilket Morbidelli använder vet jag inte.

Den nya motorn dom provade i det senaste testet hade väl redan lite mer effekt?

Har Vinales haft begränsat varvtal? Du tänker inte på Quarten?
Jo, de har definitivt olika körstil, det vet Rossi och han jobbar garanterat stenhårt på att lista ut vad det är de gör :tummenupp

Tack, du har rätt, menade att Quartararo hade 500rpm lägre maxvarv, inte Vinales :tummenupp
 
Last edited:
Nä, han kommer inte från södra Spanien. Den här personen kan ha sett ut så här då det begav sig:
 

Bifogat

  • 1996.jpg
    1996.jpg
    27.1 KB · Visningar: 71
Klart det är Gavira som hellre stirrar på stötdämpare än på framåtböjda Monster-brudar...

Sedan länge involverad i Sky VR46's spanska talangteam. Förra säsongen rider coach för Moto2-förarna hos Sky VR46, i år för VR46 himself efter att Luca Cadalora valde att gå i pension.
 

Bifogat

  • gavira.jpg
    gavira.jpg
    75.1 KB · Visningar: 67
Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

Back
Top