Ledhoem
Medlem
Problemet för Rossi är väl att han var kung på anpassning men ungdomarna som hela sin uppväxt kunnat studera detta plötsligt gör det ännu bättre.
Fast är det någon som borde ha tumme med Yamaha så är det ju Rossi och det han uttryckligen efterfrågat är mer effekt.
Svaret jag hörde i en intervju med Masimo Meregalli är att de skulle kunna göra det men skulle påverka körbarheten så det var inte aktuellt...
Alltså, inte ens Rossi kan påverka detta så det är klart det kommer fastna i hans hjärna..
Att toppfarten inte är ett lika stort problem för övriga yamaha förare beror i så fall på att de kör snabbare på andra ställen vilket Vinales är praktexempel på då han haft 500rpm lägre maxvarv fram till nyligen![]()
Rossi har ju en lite annan körstil än Quarten och Vinales också. Dom sistnämnda använder versionen av Lorenzos gamla chassi medans Rossi kör med sitt eget.
Vilket Morbidelli använder vet jag inte.
Den nya motorn dom provade i det senaste testet hade väl redan lite mer effekt?
Har Vinales haft begränsat varvtal? Du tänker inte på Quarten?