Modifieringar XT660 X/R

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Tjenare! Tog min XT660x-07 på årets första tur idag och den gick lika bra som den alltid har gjort tills jag kört typ 4 kilometer, då hostade den till och dog, efter det så går den att starta men dör eller hostar till så fort jag drar på lite gas, har jag flyt kan den gå typ 100 meter men sedan dör den igen. Känns som det det är något bränslerelaterat. Är det något någon känner igen?

Låter ungefär som min hoj. Felsökte, bytte tändstift o.s.v. ingen förbättring. Sög ut bensinen och bytte mot ny fräsch, gick som en klocka igen. :)
Testa att byta bensinen, har den stått hela vintern kan den ha blivit dålig.
 

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Observera att det kan hända att tull plus andra hokuspokus avgifter tillkommer som för mig (budfirman tog 350kr i avgift)
Be avsändaren stämpla produkten som "Gift" present.

Fick hem mina häromdagen. Har dock inte hunnit sätta på dom än p.g.a. flytt till hus.. :p
Fick hämta ut mina på posten och inga extra avgifter har jag sett röken av, så jag hade kanske tur eller nåt. :)
 

Sherman

Med Lem
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08
Låter ungefär som min hoj. Felsökte, bytte tändstift o.s.v. ingen förbättring. Sög ut bensinen och bytte mot ny fräsch, gick som en klocka igen. :)
Testa att byta bensinen, har den stått hela vintern kan den ha blivit dålig.

Ja får väl testa detta, tycker ju inte att det skulle vara några problem men man vet ju inte det mesta blir ju sämre nu för tiden.
Får man fråga om du sög du ut den via tanklocket eller pilla du loss slangen nertill?
 

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Observera att det kan hända att tull plus andra hokuspokus avgifter tillkommer som för mig (budfirman tog 350kr i avgift)
Be avsändaren stämpla produkten som "Gift" present.

Fick hem mina häromdagen. Har dock inte hunnit sätta på dom än p.g.a. flytt till hus.. :p
Fick hämta ut mina på posten och inga extra avgifter har jag sett röken av, så jag hade kanske tur eller nåt. :)
 

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Ja får väl testa detta, tycker ju inte att det skulle vara några problem men man vet ju inte det mesta blir ju sämre nu för tiden.
Får man fråga om du sög du ut den via tanklocket eller pilla du loss slangen nertill?

Jag köpte en sug på Clasohlson för typ 29 spänn eller vad den kostade och sen sög jag upp bensinen ur tanklocket. :)
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Har fortfarande ett OTR 2-1 avgassystem liggandes PM:a vid intresse
 

lillezkutt

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
nybro
Hoj
Yamaha xt660r -13
Är de nån som kör med mjuka väskor på sin R/X? Hur har ni löst de med upphängningen?
 
Last edited:

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Jag kör med mjuka ibland. Lägger den under sadeln och spänner fast i passagerarpinnarna.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Aldrig gillat sidohängda väskor. Bökiga att fästa och ta av, samt hänger ner på ljuddämparna.

Packrulle, eller retav två i kombination med pakethållare bak, samt Kriegas US-system fungerar bra på XTn. Vikten kommer dock ganska högt.

Kolla in Advspecs Magadan-väskor. Verkar riktigt bra som sidohängt alternativ.
 
Last edited:

Sherman

Med Lem
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08
Skrev ju här för ett tag sedan att jag hade problem med min xt660x som plötsligt hostade och gick illa, fick tipset att byta ut bensinen dom stått i hojen under vintern, vilket jag avfärdade som ett mediokert tips då jag haft bensin ståendes i olika fordon bra länge och aldrig haft några problem. I brist på andra idéer pumpade jag ändå ut soppan och hällde i ny, och nu går den ta mig tusan som en klocka igen! Det kunde jag aldrig tro, tack för tipset kamrater!!:tummenupp
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Hoppsan glömde svara här.

Jag har en lite äldre modell av Ortlieb-väskorna som 75mandel länkar till (har inget fancy mönster på insidan). Dessa låter jag ligga lite an mot mina LeoVince (som inte har värmeskydd) och det har inte varit några problem, jag har dock inte kört längre än 5mil åt gången med dem på.
 

lillezkutt

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
nybro
Hoj
Yamaha xt660r -13
Jag har några gamla givit väskor jag haft tidigare. Men jag vill inte gänga dom på värmeskydden, inte för värmens skull utan för att inte repa sönder värmeskydden ;) så jag funderar på att fixa till nån ställning så man får ut väskorna lite.
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Någon som har tips på bra och billig "pakethållare" till XT660r -05. Ändamålet är att kunna fästa packrulle och träningsväska på ett bra sätt.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top