Modifieringar XT660 X/R

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag ska med Lillezkutt på resan till Norge, och har samma däckfunderingar... Jag kör på K60 Scout nu och är nöjd som fan, förutom med livslängden, men man kan inte få allt. Bra fäste på alla underlag utom snö och is, och trygga när det är blött, och förutsägbara på grus! :tummenupp

Jag lurar litegrann på Dunlop Trailmax
Bak
Fram

Eller Metzeler Enduro 3 Sahara
Bak
Fram

Kul att prova nått nytt men däck är dyra grejer och aptråkigt att kränga :zpy så vill ju gärna ha nått som går att använda hemma på grusvägen om dom skulle överleva norgeresan, är ju inga höga hastigheter vi snackar. :glömdet

Posta gärna tips! Som sagt så gör det ju inget om dom inte är värdelösa när man kommer hem igen :yoparty
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Svarar mig själv!

Detta fram

Och tre alt. bak, själv tror jag mest på nr. 1
1
2
3

Teorin är att däckens högre hastighetsklass ska göra att det håller bättre på stånkan :fakta
 

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Tjena. Vet nån dimension på brickan till oljepluggen? Fann inte någon vid beställning av oljefilter. Mvh
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor

75mandel

youtube: 75mandel
Gick med
10 May 2015
Ort
helslingborg
Hoj
xt660r. 2014
tack för insläppet
tröttnade på ktm 690er 2010 med 700mil på mätare och den var full stämplad i servicebok extremt fint i skicket
efter ca 100 mil och 21 fel det sista var sprickor i ramen
fick den ut bytt till xt660r av samma handlare utan att bråka med dom
så nu har jag hunnit köra ca 100 mil på några veckor utan strul på min 2014 med ca 150MIL när jag hämtade ut den
lite körninga som jag lägger upp på min youtube kanal sök på 75mandel
här är ett smak prov
https://www.youtube.com/watch?v=lsMaZcVH_wY

här är även några andra xt körningar
https://www.youtube.com/watch?v=JDPjSBGl4KM

https://www.youtube.com/watch?v=-_zQP_OQ1vU
:banana
 
Last edited:

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ja se XT660, dom är tillverkade av det rätta virket, nästan okrossbara :yoparty
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Jaså du har hittat hit du med nu Mandel :)
Trevligt :)

Tycker nog att vi ska försöka oss på en körning snart igen :)

//GG
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Om ni får för er att byta styrlager på en XT660R med originallager, gör det inte såvida du inte har svets.

Lagerbanan för nedre lagret är ju ta mig fan omöjligt att få ut. Sitter insänkt. Man kommer inte åt att knacka ovanifrån ens med böjda mejslar, ytterst liten beläggningsyta på lagerbanans kant runt om. Lageravdragare, eller specialverktyg för borttagning av just lagerbana för styrlager, av diverse olika modeller fungerar inte heller. Detta då glipan i toppen av insänkningen är för liten eller vinkeln är för snäv. Förstår inte vad Yamaha-mekarna har för magiskt verktyg som passar just dessa förutsättningar. :mad:

Mitt sitter där det sitter. Blir till att svetsa fast något i lagerbanan så man kan knacka loss ovanifrån.

De eftermarknadslager jag har från OTR har en mycket större övre kant, vilket gör att man iaf har en teoretisk möjlighet att komma åt ovanifrån eller med don/lageravdragare/specialverktyg.
 

lillezkutt

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
nybro
Hoj
Yamaha xt660r -13
Hur blir de om man kränger på ett 140/80 -17 istället för 130 bredd?
Funderar lite på k60 med den lilla förstärknings ribban. Eller om de är bättre å ta den utan i 130 bredd?
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Hur blir de om man kränger på ett 140/80 -17 istället för 130 bredd?
Funderar lite på k60 med den lilla förstärknings ribban. Eller om de är bättre å ta den utan i 130 bredd?

Där är en som jag har kört med några gånger som kör en xt660r med 140 bredd på K60 Scout och jag har för mig att det inte var några problem med att få dit det.

//GG
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur blir de om man kränger på ett 140/80 -17 istället för 130 bredd?
Funderar lite på k60 med den lilla förstärknings ribban. Eller om de är bättre å ta den utan i 130 bredd?
Körde med ett 150 på mitt 17" R bakfälg. Det var ett trailmax som jag köpte av en BMW nisse som hade det på sin 800 som jag hade på mina touring fälgar. Inga problem, tror faktiskt det finns kvar bilder på XT660. Com
 

Sherman

Med Lem
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08
Tjenare! Tog min XT660x-07 på årets första tur idag och den gick lika bra som den alltid har gjort tills jag kört typ 4 kilometer, då hostade den till och dog, efter det så går den att starta men dör eller hostar till så fort jag drar på lite gas, har jag flyt kan den gå typ 100 meter men sedan dör den igen. Känns som det det är något bränslerelaterat. Är det något någon känner igen?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Tjenare! Tog min XT660x-07 på årets första tur idag och den gick lika bra som den alltid har gjort tills jag kört typ 4 kilometer, då hostade den till och dog, efter det så går den att starta men dör eller hostar till så fort jag drar på lite gas, har jag flyt kan den gå typ 100 meter men sedan dör den igen. Känns som det det är något bränslerelaterat. Är det något någon känner igen?


Har du gammalt bränsle?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Vad jag har hört så kan bränslet nu för tiden oxidera om man inte fyller tanken toppfull när man ställer undan den, testa fylla på med fräsch bensin?

Annars vet jag inte...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top