Modifieringar XT660 X/R

Tull kan det bli men 350 från budfirman?

Blev också fundersam.. Budfirman kan ju inte ta 350 spänn?!
Trodde det var Posten som levererade paketet. Om dom ska ha
350 spänn för att skeppa hem grejerna så kan dom lika gärna skicka tillbaka dom igen :glömdet:död
 
Budfirma kan visst. Köpte Kina bromsskivor trodde ja klarade mig. Dagen efter kommer tullkrav m brev från DHL att betala in till Svea ekonomi :/
 
uploadfromtaptalk1430334991486.jpg
Så nu var den nya hasplåten på :)
Lite mek att få dit den men vilken skillnad det blev och betydligt bättre skyddad :)

//GG
 
Var med lite vemod jag bytte in min XT660R i dag, kommer nog inte bli lika mycket grusåka med min nya Triumph Tiger 800 XRX:/
 
K60Scout (130 bredd utan mittribba) håller inte för någon Norgesväng på 300mil om du ska ha packning och kör mestadels asfalt.
Dödade nästan mitt bakdäck på 100mil asfalt i Norge. Men annars var det en perfekt kompromiss. Tror att det mestadels var hastigheten som tog hårdas på däcket, däcket var riktigt varmt efter några mil i 130-140 till och från gränsen.

Är du intresserad så har jag ett oanvänt K60S 140 bredd (med mittribba) hemma som tydligen ska hålla betydligt bättre enligt de som testat. Den där ditt för en 400kr. PMa vid intresse.

De blir enbart asfalt på Norge resan så de lär väl slita lite däck. Funderar på om man ska kolla på typ sirac bak å sen nått annat fram å köra på en säsong.
 
Jag tror helt klart att du ska gå på ett par så gatinspererade däck som möjligt, eller t.o.m rena gatdäck helt och hållet.
Ska du köra 300mil efter slingriga Norge vägar så kommer du njuta så mycket mer av att kunna lita på att däcken greppar än att hålla tillbaka på gasrullen 280mil för att däcken kämpar emot.

Jag kommer göra en liknande sträcka iår v.29 om allt går som planerat. Förra sommaren körde jag K60S på R fälgar och det gick faktist riktigt bra, men lite motsträviga var dom ju vid tighta kurvor osv.
Iår blir det på 17" X fälgarna och Michelin pilot road 4. Ska bli så jäkla kul! :yoparty

Lutar nog åt att de blir sirac eller kanske till och med tourance även om som inte är så roliga på grus. Tack så mycket för infon. Har blivit lättare å välja nu :)

Jag hade pilot road på min fz-1n och de va riktigt trevliga däck med bra fäste på både torr och blöt asfalt :)
 
Tourance tycker ja är livsfarliga på blöt asfalt. Bytte mina omgående.
 
Är totalt kass på eBay och och hitta saker på nätet men tänkte kolla lite efter nya kåpor till min xt660r -11. Någon som vet var man kan hitta? Tack tack.
 
Sådär! Nu blev det mycket trevligare baktill. Behöll original blinkers, tyckte det gjorde sig bra ovanför piporna :tummenupp

image.jpg
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top