Modifieringar XT660 X/R

Pantis

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha XT 660 R -08
hehe Nice!
Det gör ju inget att dom är lite kortare :)
Då har jag köpt 1 par röda till mig och 1 par gula till polaren :)

/GG

:tummenupp tog 12 dagar innan jag fick dom beställde 9april och dom var här 21 april kan nog bli ett par dagar kortare för dig antar jag när du inte bor i nordpolen som jag ;)
 

exmanix

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2015
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -10
Helt ok kvalitet på broms och kopplingshandtag från ebay vart positivt överraskad. :)
View attachment 418723View attachment 418724


Jag fick hem ett par röda idag och kan bara instämma. Helt ok passning och känns gedigna!
Glöm inte fetta på lite innan ni monterar de nya :smasha

PS. Av någon anledning står det att dom bara passar 2004-2011 men det funkade såklart till min -12a och troligen nyare också :D
 

Pantis

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha XT 660 R -08
Jag fick hem ett par röda idag och kan bara instämma. Helt ok passning och känns gedigna!
Glöm inte fetta på lite innan ni monterar de nya :smasha

PS. Av någon anledning står det att dom bara passar 2004-2011 men det funkade såklart till min -12a och troligen nyare också :D

För 200 spänn så var dom otroligt prisvärda. :)
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
I eftermiddag åker jag och tittar på XT660r -05.

Något särskilt jag bör kolla upp förutom allt det vanliga?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Att den inte går väldigt ojämnt och dör titt som tätt. Det hade problem med detta på de första årsmodeller men det gick på garantin. Borde inte vara problem i dagsläget. Kolla styrlager, hjullager länkage stötdämpare brukar glappa i övre lagringen. Packboxar gaffeln och ryckutjämnaren.
 

exmanix

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2015
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -10
Nu är det dags att snygga till den måttligt snygga bakänden på knarren. Vanligtvis föredrar jag "bolt on" men det blir svårt eftersom stänkan måste kapas... :mad:

Vet ni om man kan få tag på den delen som måste kapas till en rimlig summa någonstans så det
i alla fall går återställa? :va

Undra vem på designavdelningen som tyckte baklyset passade in :dummer
20150319_115507.jpg
 

exmanix

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2015
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -10

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Jag vet inte om det är fler som är intresserade av detta men för er som inte läst min tråd på XT660 forumet gällande omflashning av orginal ECU'n så kommer här en länk : http://www.xt660.com/showthread.php?t=23084

Den är på några sidor men orkar ni inte läsa så hoppa till sista sidan där jag idag har postat ett summerande inlägg.

Jag är i vilket fall som helst mycket nöjd med resultatet och kan verkligen rekomendera för er som har problem med ryckigheten på era XT660.
Att flasha om ECU'n gör att man slipper alla extra fuel mods/powercommanders och o2 controllers. Billigare i längden och dessutom går det att fixa saker som annars inte går som avgassmällarna och dylikt.
 

lillezkutt

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
nybro
Hoj
Yamaha xt660r -13
Va kör ni med för däck på era xt660r? Jag har nyligen skaffat en xt660r -13 som de sitter original däcken på och dom är inte roliga på grus. Men ja ska snart byta och tänkte skaffa några som är lite bättre på grus.
Då ja kör mycket asfalt så går rena nabb däck bort.
Har ni några tips?
// Per
 

lillezkutt

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
nybro
Hoj
Yamaha xt660r -13
T.ex TKC80/T63/Mitas E09 dakar
Dom påminner om dom ja hade på min xt1200z men dom höll inte så långt. Knappt 200 mil men dom va roliga på grusväg.
Jag ska iväg på en Norge tur på 250-300 mil så då behövd lite livslängd på däcken.
Jag har kollat lite på k60 scout och mefo super explorer och mitas e07. Även karoo 3.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Dom påminner om dom ja hade på min xt1200z men dom höll inte så långt. Knappt 200 mil men dom va roliga på grusväg.
Jag ska iväg på en Norge tur på 250-300 mil så då behövd lite livslängd på däcken.
Jag har kollat lite på k60 scout och mefo super explorer och mitas e07. Även karoo 3.

K60 Scout bak (utan mittribba) och TKC80 fram.
Efter förra årets ca 300 mil 50/50 grus/asfalt är de marginellt slitna, håller garanterat en-två säsonger till.
En okej kompromiss mellan fäste, livslängd och pris.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top