Samma gaffel.
Okey, tack för hjälpen

Nån som har provat Heidenau K60 Scout 140/80-17 bak på sin xt? Passar det rent fysiskt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Samma gaffel.
Okey, tack för hjälpen
Nån som har provat Heidenau K60 Scout 140/80-17 bak på sin xt? Passar det rent fysiskt?
Tänk på när du beställer att den kommer i två modeller, en med hel slitbana och en med delad.
Klargör skillnaderna på www.mynetmoto.de
Har dock 2 problem, den går riktigt ryckigt på låga varv och nästan hackar fram. Detta har säkert tagits upp tidigare i tråden men hittade inget via sökfunktionen som handlar om nyare modeller.
Det andra problemet är att i mellan 40 och 70 km/h så känns det som att man rullar fram över vågor på sjön.
Har precis köpt mig en 2011 XTR och kört ca 30 mil. Älskar denna hoj då den verkligen passar mig som handsken.
Har dock 2 problem, den går riktigt ryckigt på låga varv och nästan hackar fram. Detta har säkert tagits upp tidigare i tråden men hittade inget via sökfunktionen som handlar om nyare modeller.
Det andra problemet är att i mellan 40 och 70 km/h så känns det som att man rullar fram över vågor på sjön.
2. Jag väger 95 kg och drog upp förspänningen på fjädern till max med original haknyckel som ligger i verktygssatsen vilket löser problemet.
Kolla ryckutjämnaren om gummi är slitna. Sen finns det en mod där du moddar gasrullen där ena gasvajern ligger. Dvs man borrar ett spår så vajern ligger stadigt vilket den inte gör nu vilket kan påverka ryckigheten. Prova när du kör jämnt rycker den så vrider du bara lite lite på gasen utan att gasa så kommer du märka att när vajern är lite spänd så avtar rycket.
Jo, om jag förstod det rätt skulle 140-versionen vara bättre än 130-versionen?
Hittade en bild på revzilla som visar hur de olika storlekarna ser ut:
![]()
Japp 140 versionen håller dubbelt så långt men ska du ut i periferin så har du bättre fäste med 130 versionen men på grus funkar det super.
Min är ju en X original så jag kör med 150 bredd och det förra höll 1800 mil och då var det kanske 20 % grus men bättre allround har jag aldrig haft.
Det finns bättre däck för grus och bättre däck för asfalt bak men för blandad körning är det ingenting som slår K60 Scout.
Jag övningskör ju med hojen så det kommer väl bli 50/50 ungefär..
Men 140bredden kommer funka OK på grus iaf?
Sitter ett slitet tkc80 bak nu, så det lär väl inte bli sämre iaf![]()
Japp inga problem, det är bra driv och du har det drivet du behöver i kurvorna då det blir mer mönster så att säga. Fördelarna med detta däcket för 50/50 körning är många. Kör man mest grus så har man ju inte heller behovet av ett smalare däck som gräver ner sig bättre.
Jag kör ju Motard med Knobbies och har nog mest kul per krona!
Hej, ska kolla en xtx idag och undrar om det finns några specifika grejer att vara noga att kolla?
Går att ordna ibland med högre CO-värde, alternativt med "Kevs fuel mod" eller en Power Commander.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |