Moderater: Kontrakt med Invandrare

Status
Ej öppen för fler svar.

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
De som vägrar att lyssna till sanningen kan liknas vid får som hör
herdarnas rop utan att förstå vad de betyder. Eftersom de inte använder
sitt förstånd förblir de döva, stumma och blinda.


Vad är det för fel på dig egentligen? Finns det inget jehovasforum du kan härja på?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Läs om, läs rätt!
Varför alltid detta eviga "Läs om, läs rätt"!? varför inte skriva tydligare istället?

Jag kritiserar dessutom inte dig utan tar bara upp att liknelser kan vara bra att använda men också kan förenkla problamtiken lite för mycket ibland.

Jag håller dessutom fast vid att jag inte hade krävt respekt för att hjälpa nödlidande! För mig handlar vänlighet inte om en egokick utan om empati och förståelse för att jag kanske skulle vilja ha hjälp om jag har det tufft någon gång. Men det är inte ett synsätt som alla behöver ha och som lätt kan föra in till akademiska debatter om den fria viljan och om det finns något annat än egoism i grund och botten. Fast det kan vi väl ta en annan gång!?

För övrigt gillar jag i så fall ordspråket att det är värdens plikt att se till att gästerna känner sig som hemma medan gästens är att komma ihåg att han inte är det...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Som nån skrev innan så har vi ju själva "skapat" samhället. Det är ju inte flyktingen som bestämmer vad han/hon får när de kommer hit?

Nej men det är flyktingen som bestämmer att han ska åka hit just av alla länder för att det är välkänt i hela Långtbortistan hur mycket bidrag man får i Sverige. Helt utan motprestation. Och gnäller man lite till, gärna till media, får man ännu mer pengar och rättigheter. Dessutom får man inte händerna avhuggna här om man stjäl nåt vilket är jättebra. Och om man våldtar nån otrogen hund till lösaktig kvinnohora som får skylla sig själv för att hon inte hade burkha på sig, får man bara en reprimand och 40 tim samhällstjänst.

Men visst, det är vi som skapat problemet. Jag undantar iofs mig själv i "vi" då jag personligen inte har röstat på dom som har bestämt detta.
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
mjaa då har han ju kommit rätt eftersom det är väldigt kristna tankar och åsikter som uttrycks som en reaktion ang. islam/muslimerna...

Det handlar väl mer om att man får göra rätt för sig än trostillhörighet. Muslim, buddist, katolik spelar väl ingen roll. Kontraktet moderaterna föreslår gäller väl alla som invandrar?

Avskyr folk som försöker pracka på en deras trosuppfattning, har inte med diskussionen att göra. Har lika lite till övers för Jehovas som vägrar gå när man tackar nej i dörrn som folk som försöker islamkonvertera folk på ett sporthojsforum.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Det handlar väl mer om att man får göra rätt för sig än trostillhörighet. Muslim, buddist, katolik spelar väl ingen roll. Kontraktet moderaterna föreslår gäller väl alla som invandrar?

Avskyr folk som försöker pracka på en deras trosuppfattning, har inte med diskussionen att göra. Har lika lite till övers för Jehovas som vägrar gå när man tackar nej i dörrn som folk som försöker islamkonvertera folk på ett sporthojsforum.

det var min poäng, religionen har egentligen ingenting med det att göra utan enkom personen ifråga, men många inlägg handlar just om islam/muslim, därav mitt förra inlägg. precis som det finns 'muslimska ruttna ägg', finns det lika många 'kristna ruttna ägg', fast de diskuteras inte med samma flitighet och frenesi här på sh. det i sig, med tanke på all prat om religionsfrihet, är en stor smula dubbelmoral.
 

_teSSan_

Guest
Bara nyfiken...

Hur mycket får två långtidsarbetslösa svenskar med barn i socialbidrag + barnbidrag + bostadsbidrag? :va

Personliga kostnader i kronor per barn 4–6 år som äter lunch på dagis 5 dagar/vecka; 1550kr

2 st vuxna; 4770kr

Gemensamma kostnader; 1160kr

Så efter att soc har betalt hyra, elräkning, läkarbesök, och receptbelagda mediciner ska familjen ha kvar 7480kr.

http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/3C92CE26-97E2-485F-BD2B-E44BF5B5E2F9/6645/2006117.pdf


Edit: Soc står för hemförsäkring och barnomsorgsavgiften också.
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
det var min poäng, religionen har egentligen ingenting med det att göra utan enkom personen ifråga, men många inlägg handlar just om islam/muslim, därav mitt förra inlägg. precis som det finns 'muslimska ruttna ägg', finns det lika många 'kristna ruttna ägg', fast de diskuteras inte med samma flitighet och frenesi här på sh. det i sig, med tanke på all prat om religionsfrihet, är en stor smula dubbelmoral.

Hoho, du har inte hängt särkilt länge på OT-delen, märker jag. Dra igång en tråd med något kristet tema så ska du se att det tar hus i helvetet. Sen tror jag iofs att det dominerar med fanatiker bland muslimer - åtminstone de som eftersträvar jihad (vilket mig veterligen inte finns ngt motsvarande inom kristendomen men jag kan ha fel).
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Ho ho ho! Irak 2003 någon? Om inte det var ett religiöst krig startat av kristna så heter jag Allan i Dalen. :)

Hej Allan & välkommen till SH. Kan du ge en säker källa på att det förhåller sig så? Något i stil med "al-Qaida har tagit på sig attacken mot WTC" fast med kristna crusaders som attackerar Irak i religionens namn?
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hej Allan & välkommen till SH. Kan du ge en säker källa på att det förhåller sig så? Något i stil med "al-Qaida har tagit på sig attacken mot WTC" fast med kristna crusaders som attackerar Irak i religionens namn?

Jag kan rekommendera Jeremy Scahills bok om Blackwater. Där står allt du behöver läsa. Att GWB själv beskrev den stundande insatsen som ett korståg mot terrorism var nog ingen större slump.

Pengar och ett massivt lobbande från den mäktiga kristna högern låg bakom kriget, hade det verkligen varit säkerhetshotet man var ute efter fanns det ett antal lämpligare stater att sätta tänderna i.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag kan rekommendera Jeremy Scahills bok om Blackwater. Där står allt du behöver läsa. Att GWB själv beskrev den stundande insatsen som ett korståg mot terrorism var nog ingen större slump.

Pengar och ett massivt lobbande från den mäktiga kristna högern låg bakom kriget, hade det verkligen varit säkerhetshotet man var ute efter fanns det ett antal lämpligare stater att sätta tänderna i.

Ja men nu har ju USA och världen en muslimsk ledare så du slipper nog fler korståg. Mot muslimer iaf..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej men det är flyktingen som bestämmer att han ska åka hit just av alla länder för att det är välkänt i hela Långtbortistan hur mycket bidrag man får i Sverige. Helt utan motprestation. Och gnäller man lite till, gärna till media, får man ännu mer pengar och rättigheter. Dessutom får man inte händerna avhuggna här om man stjäl nåt vilket är jättebra. Och om man våldtar nån otrogen hund till lösaktig kvinnohora som får skylla sig själv för att hon inte hade burkha på sig, får man bara en reprimand och 40 tim samhällstjänst.

Glöm inte jordkällartricket heller! :mattias
I övrigt en klockren och på alla sätt fullständigt korrekt analys! :tummenupp

Jag undantar iofs mig själv i "vi" då jag personligen inte har röstat på dom som har bestämt detta.

As long as I draw breaths, so help me God
:fakta

Hej Allan & välkommen till SH. Kan du ge en säker källa på att det förhåller sig så? Något i stil med "al-Qaida har tagit på sig attacken mot WTC" fast med kristna crusaders som attackerar Irak i religionens namn?

Jodå, kristna betedde sig minsann illa på medeltiden. De både korstågade och brände häxor. Ganska exakt som man gör i arabvärlden och i östra afrika nu.
Så visst finns det hopp, om en 7-800 år borde det bli trevligt i Hovsjö. :gnissla
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Vilken lustig tråd.

Först handlade det om invandring sen gled det över till insamling för en server(?), sen började en medlem predika ur koranen(!) för att till slut mynna ut i kristna crusaders( :va).
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vilken lustig tråd.

Först handlade det om invandring sen gled det över till insamling för en server(?), sen började en medlem predika ur koranen(!) för att till slut mynna ut i kristna crusaders( :va).

Korancitaten är sann humor!

...annars är det väl en helt vanlig SH-tråd?!
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Hoho, du har inte hängt särkilt länge på OT-delen, märker jag. Dra igång en tråd med något kristet tema så ska du se att det tar hus i helvetet. Sen tror jag iofs att det dominerar med fanatiker bland muslimer - åtminstone de som eftersträvar jihad (vilket mig veterligen inte finns ngt motsvarande inom kristendomen men jag kan ha fel).

större delen av amerikanska (höger)kristna populationen är fundamentalister om du jämför muslimer med utgångspunkt på vad fundementalism är för något och anammar det på de kristna i usa. på många sätt, är de kristna i usa, än mer fundamentalistiska än de islamiska.

men både i populatismens men också det politisk korrekta tecknen, är det en stor majoritet av trådarna samt kommentarer/inlägg som handlar om islam/muslimer snarare är kristendomen/kristna.

och det har ingenting med att jag 'bara' varit medlem här i 2 år något med att göra.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Faktiskt. Inte för de var speciellt roliga eller så men det kändes bara så WTF!? när man läste det.

Du måste nog se dem i dess rätta sammanhang....

Det var värst vad mycket invandrar- och speciellt islam-snack det var här!

Men det verkar vara tunt med muslimer.

Jag tror jag testar att konvertera till Islam lite.

"Gå därefter vidare med människoströmmen och be om Guds förlåtelse för era synder. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig."

(sen kom något till liknande.....)

ähh varför har vi en muslim som predikar en massa skit , du får gärna vara msulim kristen eller vad fan som helst men predika inte skiten , ingen som är intresserad av en massa trams iaf

De som vägrar att lyssna till sanningen kan liknas vid får som hör
herdarnas rop utan att förstå vad de betyder. Eftersom de inte använder
sitt förstånd förblir de döva, stumma och blinda.
Vad är det för fel på dig egentligen? Finns det inget jehovasforum du kan härja på?
Troende! Ni kommer inte att uppnå sann fromhet, förrän ni ger åt andra av
det som ni själva värdesätter. Gud har full kännedom om vad ni ger!

piece skrev:
Markus eller Korvgubbe som mod
Den ena, den andra, båda eller inte alls som Moderator.

Seså låt höra nu.

"Om ni råkar i tvist om något, överlåt då avgörandet åt Gud och
Sändebudet, om ni tror på Gud och den Yttersta dagen.
Detta är bäst och det gynnar en riktig och lycklig utgång."

:rofl
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top