Moderater: Kontrakt med Invandrare

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur övergenerösa är vi mot flyktingar i det här landet?
När flyktingar är kvoterade mer pengar än den som knegat hela sitt liv och bidragit med skattepengar, så ja då är det något som är fel.

Detta är då från exempel här ifrån Södertälje, och det säger tillräckligt för att veta det är övergeneröst.

Man ska inte som nyanländ med fru och 1 barn kunna få ut 23.000 kr "efter skatt".

När flyktingar är kvoterade mer pengar än den som knegat hela sitt liv och bidragit med skattepengar, så ja då är det något som är fel.

Detta är då från exempel här ifrån Södertälje, och det säger tillräckligt för att veta det är övergeneröst.

Man ska inte som nyanländ med fru och 1 barn kunna få ut 23.000 kr "efter skatt".

Vad är det för kvotering?
Hur är den reglerad?

Som nån skrev innan så har vi ju själva "skapat" samhället. Det är ju inte flyktingen som bestämmer vad han/hon får när de kommer hit?

Vad är det för kvotering?
Hur är den reglerad?
Äh, fel ord eller så, men menar på att det finns paragrafer som säger att en flykting får extra bidrag som nyanländ till Sverige. Das is alle...

Som nån skrev innan så har vi ju själva "skapat" samhället. Det är ju inte flyktingen som bestämmer vad han/hon får när de kommer hit?
Det har jag inte sagt heller. JAG har inte skapat problem, sossarna har det. Jag har aldrig röstat på sossarna... :)

Säger dock inte att allt vad moderaterna gör nu är helt perfekt eller "tryggt" heller...

Bara nyfiken...

Hur mycket får två långtidsarbetslösa svenskar med barn i socialbidrag + barnbidrag + bostadsbidrag? :va
Vet ej, jag bara visade på ett exempel jag stött på här i stan som iaf fick mig att bli stum. Det är mycket pengar i bidrag. Eller ja, grejen egentligen var ju som sagt att han tackade nej till jobb.

Last edited:
... en flykting får extra bidrag som nyanländ till Sverige. Das is alle...

Va?! Är det någon som har fått för sig att det kan krävas lite extra att komma igång när man kommer till ett land med två tomma händer utan en krona?!
Det låter ju helt bananas.

Eller ja, grejen egentligen var ju som sagt att han tackade nej till jobb.

Nu har jag iofs aldrig hört talas om att invandrare skulle vara skyddade i tid och evighet från de krav som ställs på alla andra bidragstagare i sverige, men jag antar att den detaljen hamnar efter paragrafen som ger varje invandrare rätt till bidrag så de har råd med minst en BMW.

Last edited:
Äh, fel ord eller så, men menar på att det finns paragrafer som säger att en flykting får extra bidrag som nyanländ till Sverige. Das is alle...

Vilka paragrafer är det?

"HAR DU inte hört om dem som i tusental flydde från sina hem för att undkomma ett dödligt hot? Gud lät döden skörda dem, men därefter återkallade Han dem till livet. Ja, Guds nåd flödar sannerligen över människorna, men de flesta människor är otacksamma."

Last edited:
Vilka paragrafer är det?

"HAR DU inte hört om dem som i tusental flydde från sina hem för att undkomma ett dödligt hot? Gud lät döden skörda dem, men därefter återkallade Han dem till livet. Ja, Guds nåd flödar sannerligen över människorna, men de flesta människor är otacksamma."
Jag märker att du hittat din Allah! Grattis :tummenupp

Vet ej, jag bara visade på ett exempel jag stött på här i stan som iaf fick mig att bli stum. Det är mycket pengar i bidrag. Eller ja, grejen egentligen var ju som sagt att han tackade nej till jobb.

Vad jag vet finns det något som kallas "introduktionsersättning" som nyanlända kan få. Det ställs dock krav och du kan t.ex bli av med bidraget om du tackar nej till jobb som erbjuds. Ersättningsnivån ligger runt 7-8000kr/mån för en vuxen.
Det ställs,även krav på att du deltar i svenskundervisning och liknande.
Har de andra inkomster dras motsvarande summa av från bidraget. Är du frånvarande utan giltigt skäl dras det av från bidraget...

Knappast några kravlösa BMW-pengar...

Jag märker att du hittat din Allah! Grattis :tummenupp
Reinfelt är rasist och nazist!!!

http://64.233.183.104/search?q=cach...lbidrag+för+flykting&hl=sv&ct=clnk&cd=3&gl=se

Han säger, citat: "Kostnaderna för socialbidragen ökar inte på grund av att allt fler arbetslösa står utanför a-kassan, utan för att Sverige tar emot många flyktingar som får uppehållstillstånd".

Sanningen är på väg ut... att flyktinginströmningen kostar Sverige en ofantlig summa pengar.

Läs dock inte resten av artikeln där en styck Carin Jämtin säger att det är moderaternas fel. De tog ju precis över styret när inströmningen var som högst... pga sossestyret. Det är nu på väg neråt.

Vad jag vet finns det något som kallas "introduktionsersättning" som nyanlända kan få. Det ställs dock krav och du kan t.ex bli av med bidraget om du tackar nej till jobb som erbjuds. Ersättningsnivån ligger runt 7-8000kr/mån för en vuxen.
Det ställs,även krav på att du deltar i svenskundervisning och liknande.
Har de andra inkomster dras motsvarande summa av från bidraget. Är du frånvarande utan giltigt skäl dras det av från bidraget...

Knappast några kravlösa BMW-pengar...
Ja, det var väl därför den invandraren som nyligen kommit till Sverige som fick jobb hos en jag känner som driver firma, till slut tog jobbet. Han fick inte tacka Nej till jobbet då skulle han förlora sina bidrag.

Så han fick troligen ta del av de extra summor som går att få ut. Jag tycker iaf att 23 efter skatt för en flyktingfamilj känns aningen högt.

Last edited:
Ja, det var väl därför den invandraren som nyligen kommit till Sverige som fick jobb hos en jag känner som driver firma, till slut tog jobbet. Han fick inte tacka Nej till jobbet då skulle han förlora sina bidrag.

?! :va
Hur räknar du nu..
Som sagt
En vuxen invandrare får ca 8000.
För att få dessa måste denne fullfölja de kurser o.s.v. som ordnas. Är han frånvarande får han avdrag på bidraget. Erbjuds han jobb och tackar nej blir han av med bidraget. Tar han jobbet så sänks ersättningen med en summa som motsvarar lönen på jobbet...
Man får inte både och om man inte anammar en gammal god SH-sed och mörkar sina inkomster.

Är man två vuxna i ett hushåll kan man alltså få mer.
Har man barn kan man få barnbidrag och vid behov bostadsbidrag precis som alla svenskar.

Sen får du gärna leta upp alla siffror och paragrafer som du svänger dig med för uppenbarligen har jag nollkoll och din polare örnkoll....

Här kan du läsa om ersättningen i en komun:
http://www.karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karlstad.nsf/$all/2E445BBD00AF3DABC1257458003C70DE

Då jag inte kan länka till något så backar jag och jag säger, jag har FEL... tills dess att jag eller någon annan hittar va i helsike jag yrar om.

Jag vet bara vad han sa... att hade i inkomst efter skatt, 23kkr... och mer vet jag inte runt hans omständigheter än att han var nyanländ (6mån) från irak med fru och barn. Han tackade nej till jobbet (för att han inte ville förlora bostadsbidraget), men tvingades sedan ta jobbet ändå.

... när man kommer till ett land med två tomma händer utan en krona?!
Det låter ju helt bananas.

En sak som jag ofta noterar när du diskuterar sådant här, det är att det inte verkar förekomam någon kritisk tankeverksamhet hos dig. Blockerar du olika impulser i hjärnan när dessa ämnen kommer på tal?

Därför jag förstår inte annars hur man kan ena dagen skriva att folk kommer hit med tomma händer, och andra dagen skriva att det är ett problem att flyktingar bosätter sig hos släktingar. Det ena utesluter det andra.

Det här är bara ett exempel, jag försöker göra en neurofysiologisk analys av dig på distans så strunta i sakfrågan. :)

Reinfelt är rasist och nazist!!!

http://64.233.183.104/search?q=cach...lbidrag+för+flykting&hl=sv&ct=clnk&cd=3&gl=se

Han säger, citat: "Kostnaderna för socialbidragen ökar inte på grund av att allt fler arbetslösa står utanför a-kassan, utan för att Sverige tar emot många flyktingar som får uppehållstillstånd".

Sanningen är på väg ut... att flyktinginströmningen kostar Sverige en ofantlig summa pengar.

Läs dock inte resten av artikeln där en styck Carin Jämtin säger att det är moderaternas fel. De tog ju precis över styret när inströmningen var som högst... pga sossestyret. Det är nu på väg neråt.

Så han fick troligen ta del av de extra summor som går att få ut. Jag tycker iaf att 23 efter skatt för en flyktingfamilj känns aningen högt.

Gud ställer er inte till svars för eder som ni har svurit av obetänksamhet,
men Han ställer er till svars för allvarligt menade eder. Ni skall sona
edsbrott genom att utspisa tio nödställda med mat jämförbar med den ni
ger er familj eller förse dem med kläder eller genom att befria en människa
ur slaveri.

Lönt att diskutera på ett censurerat forum! Kan inte konkurrera med att att bort inlägg iaf! Dåtid o dåtid, snacka om att vända kappan efter vinden!

Tack o hej!
Är du störd eller, varför ens dra upp tiden när jag en gång bad om hjälp att få in pengar till servern? Det hör ABSOLUT INTE till diskussionen!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25