BostonGurka
Bannad
Rookie: Och du är en nyinflyttad invandrare?
För jag tror att det var där som Swedies poäng var, att det är vida känt hur övergenerösa vi är mot flyktingar i det här landet.
Hur övergenerösa är vi mot flyktingar i det här landet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rookie: Och du är en nyinflyttad invandrare?
För jag tror att det var där som Swedies poäng var, att det är vida känt hur övergenerösa vi är mot flyktingar i det här landet.
När flyktingar är kvoterade mer pengar än den som knegat hela sitt liv och bidragit med skattepengar, så ja då är det något som är fel.Hur övergenerösa är vi mot flyktingar i det här landet?
När flyktingar är kvoterade mer pengar än den som knegat hela sitt liv och bidragit med skattepengar, så ja då är det något som är fel.
Detta är då från exempel här ifrån Södertälje, och det säger tillräckligt för att veta det är övergeneröst.
Man ska inte som nyanländ med fru och 1 barn kunna få ut 23.000 kr "efter skatt".
När flyktingar är kvoterade mer pengar än den som knegat hela sitt liv och bidragit med skattepengar, så ja då är det något som är fel.
Detta är då från exempel här ifrån Södertälje, och det säger tillräckligt för att veta det är övergeneröst.
Man ska inte som nyanländ med fru och 1 barn kunna få ut 23.000 kr "efter skatt".

Äh, fel ord eller så, men menar på att det finns paragrafer som säger att en flykting får extra bidrag som nyanländ till Sverige. Das is alle...Vad är det för kvotering?
Hur är den reglerad?
Det har jag inte sagt heller. JAG har inte skapat problem, sossarna har det. Jag har aldrig röstat på sossarna...Som nån skrev innan så har vi ju själva "skapat" samhället. Det är ju inte flyktingen som bestämmer vad han/hon får när de kommer hit?
Vet ej, jag bara visade på ett exempel jag stött på här i stan som iaf fick mig att bli stum. Det är mycket pengar i bidrag. Eller ja, grejen egentligen var ju som sagt att han tackade nej till jobb.Bara nyfiken...
Hur mycket får två långtidsarbetslösa svenskar med barn i socialbidrag + barnbidrag + bostadsbidrag?![]()
... en flykting får extra bidrag som nyanländ till Sverige. Das is alle...
Eller ja, grejen egentligen var ju som sagt att han tackade nej till jobb.
Äh, fel ord eller så, men menar på att det finns paragrafer som säger att en flykting får extra bidrag som nyanländ till Sverige. Das is alle...
Jag märker att du hittat din Allah! GrattisVilka paragrafer är det?
"HAR DU inte hört om dem som i tusental flydde från sina hem för att undkomma ett dödligt hot? Gud lät döden skörda dem, men därefter återkallade Han dem till livet. Ja, Guds nåd flödar sannerligen över människorna, men de flesta människor är otacksamma."
Fortfarande intresserad av de där paragraferna..Jag märker att du hittat din Allah! Grattis![]()
Vet ej, jag bara visade på ett exempel jag stött på här i stan som iaf fick mig att bli stum. Det är mycket pengar i bidrag. Eller ja, grejen egentligen var ju som sagt att han tackade nej till jobb.
Jag märker att du hittat din Allah! Grattis![]()
Reinfelt är rasist och nazist!!!Jag märker att du hittat din Allah! Grattis![]()
Ja, det var väl därför den invandraren som nyligen kommit till Sverige som fick jobb hos en jag känner som driver firma, till slut tog jobbet. Han fick inte tacka Nej till jobbet då skulle han förlora sina bidrag.Vad jag vet finns det något som kallas "introduktionsersättning" som nyanlända kan få. Det ställs dock krav och du kan t.ex bli av med bidraget om du tackar nej till jobb som erbjuds. Ersättningsnivån ligger runt 7-8000kr/mån för en vuxen.
Det ställs,även krav på att du deltar i svenskundervisning och liknande.
Har de andra inkomster dras motsvarande summa av från bidraget. Är du frånvarande utan giltigt skäl dras det av från bidraget...
Knappast några kravlösa BMW-pengar...
Reinfelt är rasist och nazist!!!
Ja, det var väl därför den invandraren som nyligen kommit till Sverige som fick jobb hos en jag känner som driver firma, till slut tog jobbet. Han fick inte tacka Nej till jobbet då skulle han förlora sina bidrag.
... när man kommer till ett land med två tomma händer utan en krona?!
Det låter ju helt bananas.
Reinfelt är rasist och nazist!!!
http://64.233.183.104/search?q=cach...lbidrag+för+flykting&hl=sv&ct=clnk&cd=3&gl=se
Han säger, citat: "Kostnaderna för socialbidragen ökar inte på grund av att allt fler arbetslösa står utanför a-kassan, utan för att Sverige tar emot många flyktingar som får uppehållstillstånd".
Sanningen är på väg ut... att flyktinginströmningen kostar Sverige en ofantlig summa pengar.
Läs dock inte resten av artikeln där en styck Carin Jämtin säger att det är moderaternas fel. De tog ju precis över styret när inströmningen var som högst... pga sossestyret. Det är nu på väg neråt.
Ja, det var väl därför den invandraren som nyligen kommit till Sverige som fick jobb hos en jag känner som driver firma, till slut tog jobbet. Han fick inte tacka Nej till jobbet då skulle han förlora sina bidrag.
Så han fick troligen ta del av de extra summor som går att få ut. Jag tycker iaf att 23 efter skatt för en flyktingfamilj känns aningen högt.
Är du störd eller, varför ens dra upp tiden när jag en gång bad om hjälp att få in pengar till servern? Det hör ABSOLUT INTE till diskussionen!Lönt att diskutera på ett censurerat forum! Kan inte konkurrera med att att bort inlägg iaf! Dåtid o dåtid, snacka om att vända kappan efter vinden!
Tack o hej!
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin