Moderater: Kontrakt med Invandrare

Status
Ej öppen för fler svar.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Är du störd eller, varför ens dra upp tiden när jag en gång bad om hjälp att få in pengar till servern? Det hör ABSOLUT INTE till diskussionen!

Du tycker inte det hör till din åsikt i denna o andra frågor? Om soc, välfärd o annat? Du har gjort forumet o det ska du ha jävligt mycket cred för! Du sålde det o tjänar (förhoppningsvis) tillräckligt på det för att leva på det, cred igen! Men du är helt plötsligt jätteblå o har ingen sympati för folk som har det svårt? Om man ena dan ber om pengar o nästa dissar folk som gör detsamma så är det väl i högsta grad dubbelmoral???!!! Servern var väl dessutom inte det enda?

Undrar vad som hänt med inlägget om JAG kallat dig "störd" btw.....

Men för att slippa censur igen så kan du ju ta det via PM....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du tycker inte det hör till din åsikt i denna o andra frågor? Om soc, välfärd o annat? Du har gjort forumet o det ska du ha jävligt mycket cred för! Du sålde det o tjänar (förhoppningsvis) tillräckligt på det för att leva på det, cred igen! Men du är helt plötsligt jätteblå o har ingen sympati för folk som har det svårt? Om man ena dan ber om pengar o nästa dissar folk som gör detsamma så är det väl i högsta grad dubbelmoral???!!! Servern var väl dessutom inte det enda?

Undrar vad som hänt med inlägget om JAG kallat dig "störd" btw.....

Men för att slippa censur igen så kan du ju ta det via PM....
Nej, jag ansåg det vara en gammal diskussion som är och bör förbli gammal.

Jag hade själv inga pengar vid tiden för att fixa SH och det handlade då om att rädda SH som hemsida, och jag bad då om hjälp. En hjälp som inte direkt gynnade MIG personligen, utan alla som tycker att SH är en hemsida man vill ha kvar och surfa på.

Det var ju inte Jag personligen som bad om pengar för att stoppa i egen ficka, vilket du fick det hela att framstå som! Därav glåpord för att få din uppmärksamhet om att det var onödigt av dig att dra upp.

Och sedan nu så påstår du att jag inte har sympati för folk som har det svårt? Vad dillar du om. Jag säger att bidragsnivån är för hög. Inte att invandrare eller andra inte är förtjänta av att få socialbidrag. Klart som f-n att dom är.

Jag gillar inte sådana påstående där jag ser ut som en kallblodig j-vel som inte har minsta medlidande med folk. Det har jag i allra högsta grad. Mer förståelse än du tror, skulle annars vara svårt för mig att driva SH på det sätt som det drivits och det sajten ändå kommit.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F

1) Fine, du kanske har sympati vad vet jag...du döljer det oftast bra iaf...
2) I samtliga diskussioner kring detta uppenbara känsliga ämne så nämner du jämnt servern, är det det enda?

Kan man ha rättigheter att köra hoj? Eller racehoj för den delen....för jag drar mig till minnes sådana "insamlingar" oxå... Vet inga flyktingar med de "rättigheterna" iaf...

Och nej, jag är inte avundsjuk! Du har gjort en fantastiskt bra sida och det skall du ha all cred för! Men stå för det!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
1) Fine, du kanske har sympati vad vet jag...du döljer det oftast bra iaf...
2) I samtliga diskussioner kring detta uppenbara känsliga ämne så nämner du jämnt servern, är det det enda?

Kan man ha rättigheter att köra hoj? Eller racehoj för den delen....för jag drar mig till minnes sådana "insamlingar" oxå... Vet inga flyktingar med de "rättigheterna" iaf...

Och nej, jag är inte avundsjuk! Du har gjort en fantastiskt bra sida och det skall du ha all cred för! Men stå för det!!!
Det jag minns mest, var runt servern. Det andra hade jag glömt tills dess att du nämnde det nu.

Där kan jag NU lätt erkänna, ung och dum och tyckte det gick så fint att samla för servern, varför inte testa för att samla in för racingen oxå... Det ångrar jag fett nu då jag inser hur dumt det var att försöka nyttja medlemmar på det sättet. Jag har ätit upp nog med skit för det oxå...

Kan vi lämna det nu? Det var liksom 4-5 år sedan och jag är en annan person idag.

Det har verkligen inte med diskussionen att göra då du missförstod att jag inte skulle ha minsta sympati eller förståelse för behovet att gå på socialbidrag. Det är inte det jag pratat om, som jag nämnt innan.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Det jag minns mest, var runt servern. Det andra hade jag glömt tills dess att du nämnde det nu.

Där kan jag NU lätt erkänna, ung och dum och tyckte det gick så fint att samla för servern, varför inte testa för att samla in för racingen oxå... Det ångrar jag fett nu då jag inser hur dumt det var att försöka nyttja medlemmar på det sättet. Jag har ätit upp nog med skit för det oxå...

Kan vi lämna det nu? Det var liksom 4-5 år sedan.

Det har verkligen inte med diskussionen att göra då du missförstod att jag inte skulle ha minsta sympati eller förståelse för behovet att gå på socialbidrag. Det är inte det jag pratat om, som jag nämnt innan.

Säger du det så... Kanske en karriär som politiker? Minns det man vill minnas...
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Det jag minns mest, var runt servern. Det andra hade jag glömt tills dess att du nämnde det nu.

Där kan jag NU lätt erkänna, ung och dum och tyckte det gick så fint att samla för servern, varför inte testa för att samla in för racingen oxå... Det ångrar jag fett nu då jag inser hur dumt det var att försöka nyttja medlemmar på det sättet. Jag har ätit upp nog med skit för det oxå...

Kan vi lämna det nu? Det var liksom 4-5 år sedan och jag är en annan person idag.

Det har verkligen inte med diskussionen att göra då du missförstod att jag inte skulle ha minsta sympati eller förståelse för behovet att gå på socialbidrag. Det är inte det jag pratat om, som jag nämnt innan.

"Gå därefter vidare med människoströmmen och be om Guds förlåtelse för era synder. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig."
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ehhh för att du bara mindes servern?
Nej för att du prompt behöver dra upp en gammal sak som inte egentligen hörde till ämnet.

cirkel 1

"Gå därefter vidare med människoströmmen och be om Guds förlåtelse för era synder. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig."
Tar Allah emot mig? Vad ska jag göra för att visa min tro på Allah den stora, den heliga?
 
Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Tar Allah emot mig? Vad ska jag göra för att visa min tro på Allah den stora, den heliga?

OM Allah nu tar emotmig (vilket jag tvivlar på). Men tack ändå du allsmäktige!

"De som ångrar sig innan solen kommer väst, den ångern skall Allah ta emot."

Om någon har en sann önskan att bli Muslim och är helt övertygad om
att Islam är den enda sanna religionen förordad av Allah (SWT), för alla
människor. Då ska han uttala "Shahada" (Trosbekännelsen) utan något
som helst dröjsmål. Koranen är mycket tydlig på den punkten, som Allah
har tillkännagett: "Den rätta religionen inför Allah är Islam" [Koranen 3:19]


Nyblivna muslimer:
1. BostonGurka
2. Swedie
3. rookie
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
ähh varför har vi en muslim som predikar en massa skit , du får gärna vara msulim kristen eller vad fan som helst men predika inte skiten , ingen som är intresserad av en massa trams iaf
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
ähh varför har vi en muslim som predikar en massa skit , du får gärna vara msulim kristen eller vad fan som helst men predika inte skiten , ingen som är intresserad av en massa trams iaf

De som vägrar att lyssna till sanningen kan liknas vid får som hör
herdarnas rop utan att förstå vad de betyder. Eftersom de inte använder
sitt förstånd förblir de döva, stumma och blinda.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
De som vägrar att lyssna till sanningen kan liknas vid får som hör
herdarnas rop utan att förstå vad de betyder. Eftersom de inte använder
sitt förstånd förblir de döva, stumma och blinda.

Ok, då har vi alltså fått en ny Smartman för muslimerna. Byta nick kanske?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Den här frågan är inte så svår egentligen.. Man behöver inte gå längre än till sig själv..

Om jag bjuder in en utsatt människa till mitt hem för mat och husrum, förväntar jag mig respekt och en viss tacksamhet.. Om personen inte följer de regler vi har i hushållet, blir denne vänligt men bestämt visad till dörren..
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Den här frågan är inte så svår egentligen.. Man behöver inte gå längre än till sig själv..

Om jag bjuder in en utsatt människa till mitt hem för mat och husrum, förväntar jag mig respekt och en viss tacksamhet.. Om personen inte följer de regler vi har i hushållet, blir denne vänligt men bestämt visad till dörren..
problem med liknelser är ju att det går att vända och vrida på dem.
Jag skulle t.ex. inte förvänta mig att den jag bjuder in skulle behöva byta namn, dialekt, politiska eller religiösa ståndpunkter, jag skulle inte heller be honom äta i källaren eller städa mitt rum...

Förresten hade jag nog inte bjudit in någon bara för att få respekt eller tacksamhet heller!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
problem med liknelser är ju att det går att vända och vrida på dem.
Jag skulle t.ex. inte förvänta mig att den jag bjuder in skulle behöva byta namn, dialekt, politiska eller religiösa ståndpunkter, jag skulle inte heller be honom äta i källaren eller städa mitt rum...

Förresten hade jag nog inte bjudit in någon bara för att få respekt eller tacksamhet heller!
Om jag hjälper en person av ren omtanke så förväntar jag mig respekt och tacksamhet, men det är inte skälet till min handling..
Alternativet är att jag helt enkelt inte öppnar dörren..

Den som lägger tid, pengar och kraft på att hjälpa, sätter reglerna.. Omsatt i politik, anser jag att utsatta människor i världen är hjärtligt välkomna hit, om de följer de lagar och regler som gäller i vårt land..
Alternativet (borde vara) att vi helt enkelt inte öppnar dörren!

.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top