Modellåret 2026

Jag har farthållare på min lille kines, o jag måste säga att det är en go pryl att ha när man transporterar sig längs raksträckor.

Haha, ja smaken är som... ;)
Tycker kåpan, och hela hoja, är riktigt nice. 🤩
Utom möjligen "mustaschen". 🤔
Tycker också nya 990RCr ser riktigt nice ut särskilt i skrikig orange och för en gångs skulle en KTM med en originalljuddämpare som inte skriker byt mig från start. Men är inte effektuttaget lite lågt om än full gott? Kan ju absolut gynna försäkringsklass bara se nya Panigale/Streetfighter V2 som sålt ganska bra. Motorn är bara 8 kubik mindre än gamla Ducati V2 men klämmer "bara" ut 130HK mot 155HK i Ducatin. Är verkligen Euro5+ så mycket mer begränsande än Euro5?

Tycker också nya 990RCr ser riktigt nice ut särskilt i skrikig orange och för en gångs skulle en KTM med en originalljuddämpare som inte skriker byt mig från start. Men är inte effektuttaget lite lågt om än full gott? Kan ju absolut gynna försäkringsklass bara se nya Panigale/Streetfighter V2 som sålt ganska bra. Motorn är bara 8 kubik mindre än gamla Ducati V2 men klämmer "bara" ut 130HK mot 155HK i Ducatin. Är verkligen Euro5+ så mycket mer begränsande än Euro5?
När jag testade 990 Duke'n så tyckte jag motor var rätt pigg så det räcker nog för mig. 🫣
Vem vet, det kanske kommer en 1390 RC R så småningom? 😊

130hk ur 990cc v-twin. Jo det hade en Aprilia Mille för snart 30år sedan. Ovanligt modest för KTM.

Marknadsföring v2 ?:
(från ktm.com)
Get ready for the ultimate KTM racing experience. The KTM 990 RC R CUP is a six-round European championship that brings real racing to real riders — not factory pros.Whether you're on the street-legal KTM 990 RC R or the track-only 990 RC R TRACK (available Feb 2026), this is your chance to compete like a pro in a professionally run, cost-controlled series.

Komplett med nedräkning inför regler och signup om 20dgr.
'Track' versionen finns också listad på blocket redan och var 15-20k sek dyrare tydligen.
#fwiw #räjs!

130hk ur 990cc v-twin. Jo det hade en Aprilia Mille för snart 30år sedan. Ovanligt modest för KTM.
Siffrorna på pappret säger ingenting. Jag körde 990 Duken förra sommaren på KTM:s testbanor och i bergen i Österrike. Hojen är som en mognare 890 Duke med en pärla till motor. Känns som en stor muskel som bara vill mer. Vi hade även 1390 Superduke på plats men vi alla som var med föredrog 990 för den var MYCKET roligare att köra. Av 10 hojar var det fyra 1390 och de stod mestadels still... En 990 RC R kommer att vara en bomb på banorna!

Enligt 44teeth är den snabb runt banorna, men saknar en del spets för rätta känslan. Man blir nog lurad av första delen av kurvan och tror det ska finnas mer högre upp.
Det beror mycket på vad man är van att köra. Det tog mig en säsong att gå från skrikande radfyra till twin, hamnade på varvtalsbegränsningen ideligen. Sen tog det ännu en säsong att sluta växla förtidigt när jag gick från twin till radfyra igen... :D
Alla motorer har ju sin karaktär och att bara sätta sig på en ny hoj och köra fort kan vara en utmaning. det tar tid att skaffa sig sitt nya motoröra :)

Det beror mycket på vad man är van att köra. Det tog mig en säsong att gå från skrikande radfyra till twin, hamnade på varvtalsbegränsningen ideligen. Sen tog det ännu en säsong att sluta växla förtidigt när jag gick från twin till radfyra igen... :D
Alla motorer har ju sin karaktär och att bara sätta sig på en ny hoj och köra fort kan vara en utmaning. det tar tid att skaffa sig sitt nya motoröra :)
Han jämförde främst med R9 och Panigale V2S så inga skitrakor.
Jag lär väl prova, men inte på bana. Det är för repetitivt.

Nyheter
Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Back