Modellåret 2026

Adaptiv farthållare vill jag inte ens ha i bilen.
För mig så är adaptiv farthållare och riderassist system raka motsatsen mot vad hojåkning handlar om för mig.
Jag föredrar att själv vara en aktiv förare.

Väldigt mkt intressanta nyheter! RE Classic 350 trodde jag var ett ai skämt först, riktigt cool. Nyfiken på Kawasakis offroad/adventure och KTM RC 990 är 🤤

Men var har du dragit gränsen för hjälpmedlen? Har du förgasare eller fuktad trasa för rätt bränsleblandning?
Du kanske rentav har tändsystem som ställer om sig beroende på temperatur och varvtal?
Förgasare är jag färdig med i alla fall. 😄
Med motorcykeln kör jag bara kurviga småvägar. Kommer jag ikapp en bil kör jag om. Jag vill inte att hojen skall bromsa in och lägga sig på rulle bakom bilen. Helt menlös funktion för mig.
Motorväg skulle jag inte ens köra om jag fick betalt.

Förgasare är jag färdig med i alla fall. 😄
Med motorcykeln kör jag bara kurviga småvägar. Kommer jag ikapp en bil kör jag om. Jag vill inte att hojen skall bromsa in och lägga sig på rulle bakom bilen. Helt menlös funktion för mig.
Motorväg skulle jag inte ens köra om jag fick betalt.
Jag tycker mest att det är skrattretande att de funktioner som fanns när man själv började köra är ok, men det som har kommit senare är bara trams.
"Jag vill inte att motorcykeln klipper tändningen när jag petar på växelpedalen. Helt menlös funktion för mig"

Jag tycker mest att det är skrattretande att de funktioner som fanns när man själv började köra är ok, men det som har kommit senare är bara trams.
"Jag vill inte att motorcykeln klipper tändningen när jag petar på växelpedalen. Helt menlös funktion för mig"
Vi använder väl alla hojen lite olika och därför letar vi olika egenskaper.
Jag ser det som att eftersom ingen hoj är bäst på allt behöver man fler. 👍😊

Vi använder väl alla hojen lite olika och därför letar vi olika egenskaper.
Jag ser det som att eftersom ingen hoj är bäst på allt behöver man fler. 👍😊
Håller med.
Innehar man bara ett ensiffrigt antal bör man kanske fundera på om man verkligen är intresserad, eller om det finns andra saker man kan ägna sig åt...
Eller....ja....det kanske går att klara sig med ensiffrigt....om man pusslar rejält.

Ja, jag är väl lite tramsig. Specialbeställde en Porsche Cayenne S med V8 och manuell låda när vi fick första sonen och skulle köpa första 'familjebilen" back in the days. 🤣
Man prioriterar olika egenskaper utifrån behov och användningsområde.
Jag kommer inte köpa mc med automatlåda heller. Men när det blir dags för elhoj får jag väl ge upp växlandet. 😄

Jag använder farthållaren på cykeln mellan de roliga sträckorna. Det är skönt att kunna vifta lite med högernäven utan att tappa farten.
På Suzukin har jag inte saknat den. Det är inte så stor skillnad på om man gasar eller inte.

Jag använder farthållaren på cykeln mellan de roliga sträckorna. Det är skönt att kunna vifta lite med högernäven utan att tappa farten.
På Suzukin har jag inte saknat den. Det är inte så stor skillnad på om man gasar eller inte.
En av oss fyra som åkte till Nordkapp hade inte farthållare.
Dels klagande han lite om trött i handen men sen blir farten väldigt ojämn vilket strulade till det lite grann för oss andra.
Sen var det också en liten skillnad på hur KTMs farthållare fungerade jämfört med BMWs vilket också strulade till det ibland.
En adaptiv hade varit perfekt på tråkiga transportsträckor! 👍

Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h