Min nya bil vad tyck??

• Thread starter Thread starter *DIABLO*
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Som det låter på alla här så kan man med små modifieringar göra om sin tahoe till en H2 iaf..så ja de går nog...

Ja, fast varför skulle man vilja försämra en Tahoe?
Att man vill förbättra en Fiesta kan jag förstå, men att försämra terängegenskaperna ytterligare på en redan klumpig SUV det är oförståeligt.

Det är ungefär som att försämra körbarheten hos en sportig bil med sänkningssats och plastbitar som tar i när man kör över en vanlig trottoarkant, fullständigt jävla obegripligt när man ligger bakom något miffo som inte tar sig över ett fartgupp eller trottoarkant.

Att man vill förbättra en Fiesta kan jag förstå, men att försämra terängegenskaperna ytterligare på en redan klumpig SUV det är oförståeligt.

Det är ungefär som att försämra körbarheten hos en sportig bil med sänkningssats och plastbitar som tar i när man kör över en vanlig trottoarkant, fullständigt jävla obegripligt när man ligger bakom något miffo som inte tar sig över ett fartgupp eller trottoarkant.

Varför köper man en sporthoj o kör på gatan?
Jo för folk vill.
Och det är jag välldigt glad över annars skulle vi ha en välldigt tråkig värld.

Exakt därför köper folk en H2, alla är inte ute efter det mest optimala för just den "terrengen" lr mesta möjliga lämplighet.
Isåfall skulle man behöva ifrågasätta precis ALLT.

Det mesta vi människor gör är obegripligt, så är vi.

Evolutionen skapade en varelse som egentligen var dömd att dö ut efter att ha agerat föda åt dem starkare djuren i några tusen år, naturen gjorde ett misstag och gav oss en lite för utvecklad hjärna, från början tänkt att kompensera våran totala brist på nån annan egenskap, så att vi inte skulle dö ut med en gång innan vi hann vara föda ett tag.

Detta lilla missöde gjorde att vi istället för att bli uppätna och dö ut istället utvecklade metoder som fick oss att bli det "högsta hönset".
Våran brist på styrka och snabbhet uppvägde vi genom att jaga smart och i flock, vi utvecklade nya metoder, tog fram nya verktyg och jaktredskap, klättrade allt högre och högre i rangen och utvecklade våra hjärnor ännu mera.

Idag har vi utvecklat oss själva och våran närhet till dess milda grad att vi inte längre har några naturliga fiender, vi fortsätter dock ändå att vilja utveckla oss och bräcka det vi kan.

Då det bara finns våran egen ras kvar att bräcka så gör vi det med obegripliga idiotsaker som att sänka våran volvo eller köpa en H2...

Naturen fucked up.. :tummenupp

Varför köper man en sporthoj o kör på gatan?
Jo för folk vill.
Och det är jag välldigt glad över annars skulle vi ha en välldigt tråkig värld.

Exakt därför köper folk en H2, alla är inte ute efter det mest optimala för just den "terrengen" lr mesta möjliga lämplighet.
Isåfall skulle man behöva ifrågasätta precis ALLT.

Word som fan på det.
Köper man en Hummer så köper man den inte för att leka militär, det är jag rätt säker på att alla hummerköpare vet om!

Min polare köper en kofta för 10000:- även fast han vet om att militärtröjorna på ÖB för 49,50:- säkerligen skulle hålla honom varmare om kvällen.

Edit: Däremot så vill jag påstå att jag tycker att det är förvånansvärt märkbart hur så många har viljan att skryta med saker och ting.
Liksom det är bara att inse, det finns alltid nån som har nåt värre!
Allt går att köpa för pengar och finns det inte så betalar man nån för att bygga det åt en.

All heder åt folk som t ex den här killen http://sporthoj.com/forum/member.php?u=18979 som har byggt nåt unikt, nåt som ingen annan har. Sånt blir jag sjukt avis på. Kunskapen bakom bygget.

Pengar kan alla ha, man kan va född med guldsked i mun, man kan ge sig fan på att skaffa de på ett eller annat vis, eller så kan man vinna på lotto.

:gnissla

Last edited:

Edit: Däremot så vill jag påstå att jag tycker att det är förvånansvärt märkbart hur så många har viljan att skryta med saker och ting.

men man kan väl inte kalla det att skryta om man lägger upp en bild på en förbannat tuff (dock opraktisk) bil man har köpt på ett forum för motorintresserade. jag och många andra tycker det är kul att se och man borde inte vara rädd att göra det. tycker jag.

Jag kör Husaberg eftersom den är så förbannat praktisk till allting! Det är ju därför jag köpt den... eftersom den är praktisk... :rolleyes:

Ni är jävligt löjliga ni som klankar ner på hans bil(-ar), dom är ju grymmt köttiga! Och tycker man inte om dom så kan man säga det på ett trevligare sätt, eller ännu bättre - säg ingenting alls.

Vilken bil är inte baserad på en annan bil idag?

En Volvo V50 e tamefan nästan en "förklädd" ford fiesta typ...

Det är faktiskt tvärtom:mattias:tungan

Annars är det en riktigt läcker c06a du har där;)
Kan dock inte fatta att den kan ha så bra väghålling som den har, med bladfjädrar:confused:

Mvh

"så e de inge problem för jag har en corvette c6 cab också som ni kan tycka om, den toppar iallafall mer än era flesta hojarna :blaj"

Låter mer som "min pappa är bättre än din" i sandlådan på dagis än ödmjukhet från en vuxen person.

Inget ont om hans bilar, vi är garanterat många här som är sjukt avundsjuka och skulle vilja ha det lika bra ställt.

Så smileyn i slutet betyder ingenting för dej?
Äsch du kanske inte såg den :arsele

Kan också säga med garanti att killen inte är född med guldsked i munnen.
Han är som få svenskar är, alltså jobbar ihop pengar.

Last edited:
Jag kör Husaberg eftersom den är så förbannat praktisk till allting! Det är ju därför jag köpt den... eftersom den är praktisk... :rolleyes:

Ni är jävligt löjliga ni som klankar ner på hans bil(-ar), dom är ju grymmt köttiga! Och tycker man inte om dom så kan man säga det på ett trevligare sätt, eller ännu bättre - säg ingenting alls.

Precis, min sporthoj är också brutalt praktisk, precis som alla andra sporthojar...

Jag tycker killens Hummer är sjukt fet. Jag har alltid gillat H2an, BRUTAL! :drool
Kanske inte det rätta ordet att beskriva den med, men jag vet inte hur jag ska beskriva den. Fet som få är den iaf. :yoparty

C6an var där inget fel på den heller. :tummenupp

Varför ens skriva hur dålig bilen är när han redan har köpt den?
Fattar liksom inte!

Om du inte ids anvanda hjarnan sa kan jag meddela att traden heter "Min nya bil vad tyck?" iofs felstavat men jag antar att han undrar vad vi tycker om hans nya bil..

Och jag tycker att den ar skrap.

HAHAHAAHAHAHHHHAA. SVENSKA AVUNDSJUKAN!"!!!!!!!!!1111112§§§§§§§§

:3freak

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...