Mildare vandalisering av mc

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Fan va tråkigt! Var borta över helgen. Hade precis plockat ut hojen från vinterförvaring och la därför på täcket över den. Två lås, varav ett i främre bromsskivan som larmar om det rör på sig.

Var lite nojig om det skulle bli kallt om nätterna men inte fan kunde jag tro att någon skulle vilja pilla på en hoj under ett täcke i mars.

När jag idag kommer hem från jobbet tänkte jag ta en liten tur. Upptäcker först att täcket sitter väldigt mycket tightare än vanligt. Jag måste lyfta på stödet för att få bort det då någon "wedgat" in det under stödet från båda hållen. - Skumt, tänker jag men det kanske blåste runt så någon satte fast det.
När jag väl får av det ser jag att båda backspeglarna är vända åt fel håll, en är så lös så jag måste hämta insexnyckel för att skruva fast den på rätt plats. "Pluppen" som sitter längst ut på gashandtaget saknas också. Jag blir sjukt nojig att någon ska ha pillat eller tagit sönder något annat på den. Testar att starta, vilket den gör. Gör en snabbare säkerhetskontroll och tar en kort tur för att checka att allt är grönt vilket det verkar vara. Jag tycker att den låter något högre än vanligt, dock inga missljud eller något men antagligen är det bara jag som är nojig.

Nu till mina frågor;

1. Var kan jag få tag på den sån där plupp? Ducati Stockholm eller Ava Mc borde väl ha såna på lager?
2. Varför kan folk inte bara ge fan i andras prylar, även om de står på allmän mark?!

Man blir ju så oerhört förbannad av att veta att någon jävel varit och pillat på sin hoj.
En tanke som slagit mig är att någon äcklig gubbe tänkt parkera framför och tänkt att han gott kan flytta på min Mc och "rätta till" den som han vill, vilket nästan gör mig ännu mer förbannad av tanken.

I vilket fall, att täcka över hojen med ett täcke verkar inte räcka för att få ha den i fred.
Tilläggas ska också att jag bor i ett väldigt lugnt område utanför stan. Trodde jag iaf...

Kan ju va så att överdraget blåst upp o slitit bort pluppen sen fastnat i backspeglarna och fladdrat runt och därmed skakad loss den ena.
Någon vänlig själ har sen sett detta och således kilat fast det under stödet så det ej ska hända igen.

För övrigt smånaivt att tro att ett överdrag över hojen skulle hindra folk i dagens samhälle att röra en hoj.

Personligen skulle jag inte vilja ha min hoj ståendes ute var jag än bodde. speciellt inte i sthlm. har du ingen möjlighet att hyra in dig i någons garage?

"När jag väl får av det ser jag att båda backspeglarna är vända åt fel håll" - Hur menar du har man vridit runt dem så de pekar framåt med glasen?
Kan den ha vält så ena backspegeln lossade & styränden flög av & den som välte den efter att ha pillat på hojen fäste kapellet så noga? Hur som helst kan du köpa styrändar i alla MC shopar & vill du original är AVA en som säljer dem.

Det blåste stundtals rätt rejält i Sthlm under helgen.
Hojar välter lätt med kapell på i vinden.
Jag tycker att det mest sannolika verkar vara att den vält och ngn har rest upp den igen åt dig. Folk som inte vet hur man ska lyfta kan nog råka vrida om backspeglarna då, om nu inte en eller båda speglarna vreds när den föll. Att styränden vid gashandtaget är skadad talar ytterligare för att den vält. Hojar som blåser omkull välter helst bort från stödet, alltså landar de på gashandtagssidan.

Last edited:
Blir sådär lagom förbannad var gång man läser sådant.

Min far råkade ut för något liknande i sin ungdom där någon lokal tattare hälde målarfärg i motoroljan. Om man råkat ut för det och kommit på 30 år senare hade slutat med att någon mist livet.

Vet inte om man borde ta lite bilder och dokumentera det hela ifall något annat har hänt. Det med att den låter mer är säkert bara noja såvidare han inte var snäll och knykte bitar av insatsen i ljuddämpan :va

Men Jörgen har nog rätt dock

Last edited:
Inte lossnar en styrände pga lite vind, dom sitter ju som berget..
what he said :fakta

Fortfarande surt att folk inte kan hålla fingrarna i styr. Säger som John Travolta i Pulp Fiction "You dont fuck with another mans automobile!" eller i hoj i det här fallet.

Att behöva dra åt grejor igen med verktyg... inte vinden, även om det är en italienare ;) :krama

Sätt en Hells Angelsdekal på kapellet! ;)

Blev själv av med ena styrändspluggen en gång när hojen stod parkerad utanför bostaden en kortare stund.Satt som berget så till det krävdes det verktyg.Mc handlaren trodde att det var en mc ägare med samma modell som kanske fortfarande ville ha original och själv saknade en av dessa.Dom nya jag köpte var ändå mycket coolare. :crash

Men det var ju snällt oavsett vilket att någon satte dit ditt mc täcke ordentligt om det inte var samma person som ändrade dina backspeglar pga nyfikenhet av vad som nu stod under detta täcke.

Här har det hänt grejer under natten! Tack för svaren.
Efter att ha pratat med lite grannar verkar det vara ett gäng snorungar som springer runt i området och hittar på jävelskap. Så en mer pedagogisk version av hells angels-loggan kanske skulle funka.

Den verkar inte vara vält iaf, alla kolfiberdelar är på sidan är fläckfria, och jag tittade noga igenom den. Fattar dock fortfarande inte det där med kapellet...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti