Metallica´s nya platta

En av sakerna dom klippte bort var när han skällde ut Lars så han sprang och låste in sig på toaletten och grät.

Klippte bort? :va

Det var med i Some Kind of Monster-rellen jag fultankade i Det Stora Blå [tm]. Synd att du inte sa det vid åttahugget ikväll för jag rensade precis min hårddisk och allt skit åkte bort - annars hade jag kunnat skicka klippet till dig. :)

Klippte bort? :va

Det var med i Some Kind of Monster-rellen jag fultankade i Det Stora Blå [tm]. Synd att du inte sa det vid åttahugget ikväll för jag rensade precis min hårddisk och allt skit åkte bort - annars hade jag kunnat skicka klippet till dig. :)

Jag får leta lite på Youtube då. Måste ju finnas där.

Vilka skivor skrålar dom på?

Skråla var ingen negativ bedömning. Många/alla andra album/låtar är skrålande jämfört med denna typ. Som sagt, jag gillar denna låt och hoppas de håller sig på detta spåret på hela skivan. "St Anger" var en skitskiva :mad: Ride the lightning och Black album är mina favoriter helt klart.

Oavsett om nya singeln är bra eller inte, (jag har inte bestämt mig än) så ger det iallafall mig en helvetes lust att dra igenom alla skivor fram till black album!!! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Edit: Nån mer som tycker att omslaget inte återspeglar innehållet...

Mina förväntningar på Metallica är körda i botten eftersom jag inte gillat något efter Black Album.
I den här singeln hade jag velat ha bättre trumljud och gitarrsolon men annars tycker jag det verkar lovande. Det här var bättre än vad jag väntade.

Ny låt ute nu..

Dock tycker inte JAG det funkar för fem öre. Trummorna låter skit, rösten är inte alls vad den borde vara och hela låten känns som ett desperat försök att komma tillbaka till 80-talet. :tumme ner

Ny låt ute nu..

Dock tycker inte JAG det funkar för fem öre. Trummorna låter skit, rösten är inte alls vad den borde vara och hela låten känns som ett desperat försök att komma tillbaka till 80-talet. :tumme ner

Jag håller med, dom låter som ett källar bands första demo inspelning.
Sen att dom envisas med att ha med sopan på trummor är för mig en gåta.
Dom flesta musiker brukar ju utveckla sig efter några år, samma problem har även maiden. Bob Rock har gjort sitt som producent.

har ju läst massor om "metallicas gamla sound är tillbaka!" men det jag har hört hittills är inte på långa vägar av samma klass.. blir väl någon/några få låtar man kanske lägger in på ipoden

alltså den senaste låten är ju katastrofalt kass, vad tror dom,,,
kass trumljud, oinspirerad sång, ääääää urk..

men va skönt att det kom en låt till, och att den va dålig, nu kan jag släppa detta helt.
metallica är slut!

Har nu lyssnat igenom hela skivan & det finns en massa hel sköna riff´s som påminner om den "gamla" tiden, dock så kör James med St:Anger stuket på vissa låtar:mad:

Sitter och lyssnar på skivan nu. Har bara hunnit till första låten än, men den var då bra iaf. Återkommer med information om hur ni ska tycka senare.

Jag har hört en låt, "My Apocalypse", och säga vad man vill, men det är klassisk Bay Area-thrash anno tidigt-mitten 80-tal och inget annat. Börjar lite trevande men partiet från ca 2.00 och framåt är ju riktigt jäkla bra!

Dock så är det inte utan att man funderar på vad tex Dave Lombardo eller Gene Hoglan hade gjort för soundet om de suttit på trumpallen.

Är resten av plattan i samma klass som dessa två minuter är det ett mästerverk.

Broken, Beat & Scarred är nog den låt jag gillar bäst än så länge. Riktigt bra.

Har nu lyssnat in mig på skivan i några dagar, och jag måste säga att jag gillar den riktigt mycket. Hade förväntat mig en ny skitskiva, men jag tycker den är jävligt bra. Bättre än den svarta faktiskt (som jag inte gillar så mycket) med undantag för Sad But True och The Unforgiven.

Den har inga solklara toppar som dom gamla skivorna hade med t ex For Whom the Bells Tolls, Master of Puppets och Blackened, men jag tycker ändå den låter jävligt bra. Att Metallica skulle släppa nånting nytt som jag gillade hade jag faktiskt aldrig trott. Jag ger den 4/5.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT