Metallica´s nya platta

Har nu lyssnat in mig på skivan i några dagar, och jag måste säga att jag gillar den riktigt mycket. Hade förväntat mig en ny skitskiva, men jag tycker den är jävligt bra. Bättre än den svarta faktiskt (som jag inte gillar så mycket) med undantag för Sad But True och The Unforgiven.

Den har inga solklara toppar som dom gamla skivorna hade med t ex For Whom the Bells Tolls, Master of Puppets och Blackened, men jag tycker ändå den låter jävligt bra. Att Metallica skulle släppa nånting nytt som jag gillade hade jag faktiskt aldrig trott. Jag ger den 4/5.

Men hit med låtarna då !:tummenupp :yoparty

Har gått med skivan i lurarna hela dan idag och jag gillar den också faktiskt. Trodde inte heller att jag skulle tycka den va ens hyffsad men det finns ett par riktigt bra låtar. Men man måste lyssna in sig på den.

Den kommer bli så fruktansvärt sjukt bra att världens ideal på perfekt musik kommer ändras radikalt!

Tycker den var riktigt bra. Trodde inte heller det skulle komma nått mer från Metallica som man tyckte var bra, ack så fel man hade! :yoparty

Vadå? Har de kommit fler skivor efter And Justice.. ? :skrämd

Exakt!

Jag brukar snacka om att det finns två olika sorters Metallica.
Den gamla hederliga fram till "And Justice for all" och den nya lamare som kom med "Black Album".

Därmed också två olika sorters fans, de gamla hederliga & de nyfrälsta som inte riktigt vet vad Metallica handlar om.

Helt rätt.
ASG är en grupp som inte suger.
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TrUX14BxiWA&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TrUX14BxiWA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

ASG var ju asbra (tumme upp ) Kände dock igen rösten på sångarn, han hart nog kört nå annat band jag lyssant på tidigare men kommer inte på vilket?

Jag tycker för övrigt att skivan är bra, Men jag har gillat allt metallica gjort utan att vara nått jätte stort fan. Tyckte St.Anger var bra, unik i sitt slag och ett helt nytt sound, Band som hållt på så många år som metallica har måste tillåtas att ändra sound för att överleva och utvecklas själv.
REload är nog den enda skvian jag inte gillar med metallica.

Men så finns det ju så mycket annan musik för oss som gillar metal, under 07 har det kommit en hrel uppsjö av ny musik av egen stil, Five finger death punch t.ex .

Tyckte även att Hatebreed gjord nått storslaget nr dom slog igenom vid 03-04? där nån gång och satte ett eget sound som kom att bli många efterföljare i sin genre. Nå hardcore blandat metal . Metalen har ju blivit mycket hårdare genom åren. Och metallica har ju lite släppt den där riktiga metalinslagen och kör ju lite mer åt hårdrockshållet.

Last edited:
Har nu lyssnat in mig på skivan i några dagar, och jag måste säga att jag gillar den riktigt mycket. Hade förväntat mig en ny skitskiva, men jag tycker den är jävligt bra. Bättre än den svarta faktiskt (som jag inte gillar så mycket) med undantag för Sad But True och The Unforgiven.

Den har inga solklara toppar som dom gamla skivorna hade med t ex For Whom the Bells Tolls, Master of Puppets och Blackened, men jag tycker ändå den låter jävligt bra. Att Metallica skulle släppa nånting nytt som jag gillade hade jag faktiskt aldrig trott. Jag ger den 4/5.

Jag håller med dig! den är rätt skön när man lyssnat ett tag! man måste komma in i den lite innan man riktigt kan uppskatta den. Den kan bli lite tjatig på vissa låtar men gillar de flesta ändå! En till sak som jag stör mig på är, som James till och med sagt själv, att dom strävar efter att inte ha så jätte avancerade produktioner.. speciellt att trummorna ska dissta på skiva är ett "big no! no!". 3,5/5 ger jag den!

Har köpt skivan och gillar den :)
Läste i tidningen idag att folk tycker att ljudet suger? Det finns upprop på att den skall ges ut igen remastrered. Någon som reflekterat över detta då ni lyssnat?
Jag har ett ganska kasst ljudsystem så jag kan nog inte uttala mig själv!

Har köpt skivan och gillar den :)
Läste i tidningen idag att folk tycker att ljudet suger? Det finns upprop på att den skall ges ut igen remastrered. Någon som reflekterat över detta då ni lyssnat?
Jag har ett ganska kasst ljudsystem så jag kan nog inte uttala mig själv!

Det är nog mest audiofiler som märker sånt. Sen kommer det förstås en massa andra och håller med som aldrig skulle ha märkt nånting om inte förståsigpåarna hade börjat klaga.

Det är nog mest audiofiler som märker sånt. Sen kommer det förstås en massa andra och håller med som aldrig skulle ha märkt nånting om inte förståsigpåarna hade börjat klaga.

Tycker låtarna är helt ok men jag har faktiskt stört mig på inspelningen, tycker det distar o slår över hela tiden men jag är lite ljudbög..

Trodde jag fått tag i ett dåligt exemplar från den där bukten med pirater men det visade sig att alla skepp i bukter har lika "dåligt" ljud :gnissla

Tycker låtarna är helt ok men jag har faktiskt stört mig på inspelningen, tycker det distar o slår över hela tiden men jag är lite ljudbög..

Trodde jag fått tag i ett dåligt exemplar från den där bukten med pirater men det visade sig att alla skepp i bukter har lika "dåligt" ljud :gnissla

Ljudmässigt är Death Magnetic en ren katastrof, jag har aldrig hört en skiva som låter så dåligt.

vill du ha bra ljud så ska du ladda ner GH3 versionen! Hur jävla dumt det än låter så är den bättre då GH folket har gått orginalinspelningarna och mixat och mastrat så det låter mycket bättre.

finns en FLAC release som är bra som tusan. finns på piratbukten.

helt otroligt mycket bättre ljud, man hör tex att lars använder dubbelkaggar ibland och robert truilijkliukluilulus bas hörs också!

Ljudmässigt är Death Magnetic en ren katastrof, jag har aldrig hört en skiva som låter så dåligt.

vill du ha bra ljud så ska du ladda ner GH3 versionen! Hur jävla dumt det än låter så är den bättre då GH folket har gått orginalinspelningarna och mixat och mastrat så det låter mycket bättre.

helt otroligt mycket bättre ljud, man hör tex att lars använder dubbelkaggar ibland och robert truilijkliukluilulus bas hörs också!

Coolt, tack så mycket för tipset! :yoparty

WOW vilken skillnad, var inte helt säker på att det var inspelningen som det var fel på. Trodde mina högtalare gått sönder eller liknande men nu vet jag ju hur det ska låta. Sen har jag lite svårt att bestämma mig för hur mycket jag gillar själva albumet.

Exakt!

Jag brukar snacka om att det finns två olika sorters Metallica.
Den gamla hederliga fram till "And Justice for all" och den nya lamare som kom med "Black Album".

Därmed också två olika sorters fans, de gamla hederliga & de nyfrälsta som inte riktigt vet vad Metallica handlar om.

Metallica har väl alltid handlat om $$$$$ :va

Större sellouts åt alla håll har väl aldrig skådats i musiksfären..
Möjligen Paul Mcartney ... :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...