Metallica´s nya platta

Nu har jag hört Cyanide från Ozzfest i bra ljudkvalité (Metallicas egen inspelning i Flac-format). Låter faktiskt schysst :tummenupp

Edit: Hela Ozzfestgiget var rätt schysst.
Setlist:
Creeping Death
For whom the bell tolls
Ride the lightning
Harvester of sorrow
Kirk solo
Sanitarium
Cyanide
And justice for all
No remorse
Fade to black
Master of puppets
Damage inc
Kirk solo 2
Nothing else matters
Sad but true
One
Enter sandman
Mercyful fate
Seek and destroy

Mercyful fate var en riktig höjdare med King Diamond som gästade på sången :yoparty

Last edited:
DOm har släppt en singel(?) "The day that never comes"

Bara lyssnat på den en gång, rullar just nu, men jag har du lätt räknat till 3 bitar som låter som lån direkt ifr¨n gamla metallica låtar. :)

Men jag gillar den endå.

Lyssna på www.metallica.com

Wtf ? Kirk, Lars och massmördaren verkar ha ryckt upp sig men James är kvar i St Ågren ?

Första halvan av låten fick ju hela "The Black Album" att framstå som speedtrashmetal.

//Dissapointed.

Ledsnade på metallica för ganska längesedan! Vet att imaster troligtvis vill hänga mig nu men mina fyra favoriter för tillfället är Killswitch engage, lamb of god, scarsymmetry och Meshuggha...spec deras senaste platta, Obzen!

urskön inledning, men sen, vilket skämt...

Ledsnade på metallica för ganska längesedan! Vet att imaster troligtvis vill hänga mig nu men mina fyra favoriter för tillfället är Killswitch engage, lamb of god, scarsymmetry och Meshuggha...spec deras senaste platta, Obzen!

Varför skulle jag vilja hänga dig? ;)

Killswitch Engage är mest tråkiga, såg dem på Wacken nu för tre veckor sen och det var ganska :trött men deras version av Holy Diver är rätt schysst. Lamb of Gods senaste platta har några riktiga guldkorn och likadant med Scar Symmetry och Meshuggah väntar fortfarande på sin första dåliga skiva - den kommer nog inte dock.

Nya Metallica-låten som kom upp var rätt schysst, skönt att höra att Hetfield fortfarande har lite riv i rösten. Han behöver glömma fler sånglektioner bara, sen är det nog bra. Fast det känns som att det kommer bli en rätt trist skiva ändå tillslut. Mera ös krappar!

Det där var nog sista gången i livet jag lyssnar på nåt "nytt" med Metallica. Allt de gjort efter svarta plattan (bortsett från nåt enstaka spår) fullständigt våldtar minnet av deras svunna tider.

Skräp.

Edit: bara för det ska sätta mig och lyssna på Orion och Damage Inc. För jag blev på allvar på dåligt humör av att lyssna på den här nya skiten.

Kass.skit.dynga.

Den där singeln låter som att de försöker låta lite som på den gamla goda tiden, men mer polerat och betydligt mindre aggressivt - tämligen rätt meningslöst.

St Anger är i alla fall skitförbannad, och funkar bra i garaget när det terapimeckas.

Man får hoppas att "The day that never comes" inte återspeglar resten av skivan.

/J

Nää... funkar inte.
Finns så mycket annat som är så mycket bättre helt enkelt.

Lysstnar på the day that never comes i detta nu...

:va

Återkommer med betyg.

Edit: Lamt och tamt, saknar aggression och rejält driv dessutom så lät det som dom hade spelat in skiten ståendes i en stor plastburk :(

En hel del "tvspelsljud" har dom ju lyckats få till! :3freak

Last edited:
Den singeln var.. Fan inte bra nånstans. :näsblod Nu är jag inte, och har aldrig varit, ett Metallicafan men jag gav den en chans. Fail.

Gillade första halvan av låten då de är übergrymma musikaliskt sett och sången funkar. Vad de gör resterande halvan av låten är för mig ett mysterium, hade de en låt över utan text som de bara la på denna?
Skönt att höra att det inte var samma skit som "St Anger" iaf även om den låten funkar. Ett bra band kan spela riktigt bra i olika genres, hoppas de satsar på mer musikaliskt nu än bara skrålande, är man i den stämningen så kan man ta fram en annan skiva med dem.

Inget med musiken att göra...men ändå :rolleyes:

En av dom mest STÖRANDE , lismande, vidriga typer jag sett måste vara deras "coach" som så uppenbarligen vill suga så mkt pengar som möjligt ur dom i dokumentären, Some kind of monster...alltså den gubben...:mad: men så offrades han som ett lamm på slutet också...heheee!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Zcrsh41M3Gk

Last edited:
Gillade första halvan av låten då de är übergrymma musikaliskt sett och sången funkar. Vad de gör resterande halvan av låten är för mig ett mysterium, hade de en låt över utan text som de bara la på denna?
Skönt att höra att det inte var samma skit som "St Anger" iaf även om den låten funkar. Ett bra band kan spela riktigt bra i olika genres, hoppas de satsar på mer musikaliskt nu än bara skrålande, är man i den stämningen så kan man ta fram en annan skiva med dem.

Vilka skivor skrålar dom på?

Det här är Metallica!
[YOUTUBE-ID]uebInqG1pJI[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]xjlgUx7_aN0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]UJoVhkJNdhU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]UX2jrWifKak[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]jGojL_HEkEU[/YOUTUBE-ID]

Lät som ett dåligt kollage av gamla doningar.

Hoppas på rester som fick bättre betyg av dom som fått tjyvlyssnat.

Inget med musiken att göra...men ändå :rolleyes:

En av dom mest STÖRANDE , lismande, vidriga typer jag sett måste vara deras "coach" som så uppenbarligen vill suga så mkt pengar som möjligt ur dom i dokumentären, Some kind of monster...alltså den gubben...:mad: men så offrades han som ett lamm på slutet också...heheee!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Zcrsh41M3Gk

Att han kom dit är Lars fel. Allt dåligt som hänt med Metallica är Lars fel. Kolla bara på Some kind of monster. Alla dumma och dåliga idéer är alltid antingen Lars eller Bob Rocks. Verkar ju vara den där jävla dansken som styr Metallica, även om man kan tycka att det borde vara James.

Läste förresten att mötet med Dave Mustaine var mycket mycket längre än vad dom visade i filmen. Dave var tydligen inte nöjd över hur han framstod och sa att dom hade filmat i över 3 timmar. En av sakerna dom klippte bort var när han skällde ut Lars så han sprang och låste in sig på toaletten och grät.

Skulle vilja se hela samtalet, men det krävs nog ett inbrott i Metallica-arkivet för det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT