Nikel
Gudomlig sporthojare
Var ska man börja..
Hmm.
Kan ju börja med min Nissan 180Zx, hade haft av toppen och släppt kolvarna som rostat fast =S.
Skruvar ihop allt igen och vevar på starten, bilen låter som en båtmotor, donk donk donk.
Vafaaan?
Kollar allt om och om igen i 2 dagars tid.
Tillslut så hittar jag felet.
180Zx har en turbofyra med 8 tändstift, jag hade justerat tändningen efter stiften på avgassidan.
Det var fel så när jag skiftade kablarna så startade den perfekt....
Efter vi bogserat upp den i 90km/H
Inte alls sur eller så
------------
Inte en mekartabbe men fastnade i kicken med byxorna på mopeden en gång, eftersom jag redan stannat och börjat luta så var det inte mycket mer än att sprattla som ett fån och sen slå i backen med en jäkla smäll
6-veckor på kryckor med krossad fot blev det.
Inget brutet men varenda ledband och broskbit var mos
------------
Hade monterat nya fina 17" fälgar som man fick montera med spacers på bilen.
Efter några timmar började det klonka konstig i bilen
Visade sig att alla spacers hade vickat loss så där stog jag vid vägkanten och fick skruva om allt igen.
----------
Skulle byta till reservdäck på min dåvarande bil.
Då välte domkraften
Fick kastat in däcket i hjulhuset iaf så jag lyckades komma in med domkraft nr:2 för att få loss domkraft nr:1.
------------
Åkte och hämtade bilen från glasmästaren efter rutbyte.
Svänger förbi Biltema för att byta torkarblad, tappar torkararmen och spräcker rutan
Aja, Tur att det går på garantin, så det löser jag imorgon tänkte jag.
Drar ut till Lysekil och träffar en kompis, åker och sladdar lite och mitt i en kurva så rasar bakaxeln igen (Rasade 2 dagar innan) och av momentkurvan som blev så drog den med sig hela växellådan så den var skrot.
Dagen efter åkte jag till skroten istället.
Det var några iaf
Hmm.
Kan ju börja med min Nissan 180Zx, hade haft av toppen och släppt kolvarna som rostat fast =S.
Skruvar ihop allt igen och vevar på starten, bilen låter som en båtmotor, donk donk donk.
Vafaaan?
Kollar allt om och om igen i 2 dagars tid.
Tillslut så hittar jag felet.
180Zx har en turbofyra med 8 tändstift, jag hade justerat tändningen efter stiften på avgassidan.
Det var fel så när jag skiftade kablarna så startade den perfekt....
Efter vi bogserat upp den i 90km/H
Inte alls sur eller så
------------
Inte en mekartabbe men fastnade i kicken med byxorna på mopeden en gång, eftersom jag redan stannat och börjat luta så var det inte mycket mer än att sprattla som ett fån och sen slå i backen med en jäkla smäll
6-veckor på kryckor med krossad fot blev det.
Inget brutet men varenda ledband och broskbit var mos
------------
Hade monterat nya fina 17" fälgar som man fick montera med spacers på bilen.
Efter några timmar började det klonka konstig i bilen
Visade sig att alla spacers hade vickat loss så där stog jag vid vägkanten och fick skruva om allt igen.
----------
Skulle byta till reservdäck på min dåvarande bil.
Då välte domkraften
Fick kastat in däcket i hjulhuset iaf så jag lyckades komma in med domkraft nr:2 för att få loss domkraft nr:1.
------------
Åkte och hämtade bilen från glasmästaren efter rutbyte.
Svänger förbi Biltema för att byta torkarblad, tappar torkararmen och spräcker rutan
Aja, Tur att det går på garantin, så det löser jag imorgon tänkte jag.
Drar ut till Lysekil och träffar en kompis, åker och sladdar lite och mitt i en kurva så rasar bakaxeln igen (Rasade 2 dagar innan) och av momentkurvan som blev så drog den med sig hela växellådan så den var skrot.
Dagen efter åkte jag till skroten istället.
Det var några iaf