Mekartabbar top 5

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Var ska man börja..

Hmm.
Kan ju börja med min Nissan 180Zx, hade haft av toppen och släppt kolvarna som rostat fast =S.
Skruvar ihop allt igen och vevar på starten, bilen låter som en båtmotor, donk donk donk.
Vafaaan?
Kollar allt om och om igen i 2 dagars tid.
Tillslut så hittar jag felet.
180Zx har en turbofyra med 8 tändstift, jag hade justerat tändningen efter stiften på avgassidan.
Det var fel så när jag skiftade kablarna så startade den perfekt....
Efter vi bogserat upp den i 90km/H :D
Inte alls sur eller så:näsblod

------------

Inte en mekartabbe men fastnade i kicken med byxorna på mopeden en gång, eftersom jag redan stannat och börjat luta så var det inte mycket mer än att sprattla som ett fån och sen slå i backen med en jäkla smäll:död

6-veckor på kryckor med krossad fot blev det.
Inget brutet men varenda ledband och broskbit var mos :crash

------------

Hade monterat nya fina 17" fälgar som man fick montera med spacers på bilen.
Efter några timmar började det klonka konstig i bilen :5sure
Visade sig att alla spacers hade vickat loss så där stog jag vid vägkanten och fick skruva om allt igen.

----------

Skulle byta till reservdäck på min dåvarande bil.
Då välte domkraften:brinnerup
Fick kastat in däcket i hjulhuset iaf så jag lyckades komma in med domkraft nr:2 för att få loss domkraft nr:1.

------------

Åkte och hämtade bilen från glasmästaren efter rutbyte.
Svänger förbi Biltema för att byta torkarblad, tappar torkararmen och spräcker rutan :död
Aja, Tur att det går på garantin, så det löser jag imorgon tänkte jag.

Drar ut till Lysekil och träffar en kompis, åker och sladdar lite och mitt i en kurva så rasar bakaxeln igen (Rasade 2 dagar innan) och av momentkurvan som blev så drog den med sig hela växellådan så den var skrot.
Dagen efter åkte jag till skroten istället. :brinnerup


Det var några iaf
 

Boppersson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 600 F3
Moppe-mek-tabbe:

Efter att ha plockat ihop hela Mt'n efter en fin och behövlig motorrenovering så vill man ju testa så att allt funkar och känna sig duktig. Så jag satte fast det sista och flyttade på lite saker i garaget så att jag skulle komma ut. Tänkte aldrig på vad det var för saker som jag flyttade på men väl ute på gårdsplan så kickar jag igång älsklingen och provkör den kanske några minuter fram och tillbaka i byn. När jag kommer tillbaka från provturen började jag att städa ordning lite på golvet i garaget och märker då att det som jag nyss hade flyttat på var en full flaska med vxl-olja.. hahahah. Råkade visst glömma den, men som tur va var det så mkt spill kvar i vxl-lådan så den tog ingen skada, men det kunde ha gått illa.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Lyckades i lördags.


Får punka.

Upp med bilen på domkraften och får precis satt reservhjulet på plats när domkraften glider på snön..

Hade tur att allt gick bra med bil och fingrar.

Skruvar på hjulet och rör mig mot macken några km bort för eventuellt pumpa microhjulet.
Väl framme så är det självklart tomt.

Hämdar pumphandtaget och kollar vad det ska vara för tryck.

4.2bar...

Vi tar 3, däcket är ju gammalt.


Psyyyh 1 bar

Psyyyh 2 bar

PssyyyyyyyyyKabooooooooooom :brinnerup

Däcket exploderade.

Går in på macken igen.

HÄR HAR DU HANDTAGET, DÄCKET EXPLODERADE....
-mumel
VA....
-mummel
VA... JAG HÖR INTE VAD DU SÄGER..
:D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lyckades i lördags.


Får punka.

Upp med bilen på domkraften och får precis satt reservhjulet på plats när domkraften glider på snön..

Hade tur att allt gick bra med bil och fingrar.

Skruvar på hjulet och rör mig mot macken några km bort för eventuellt pumpa microhjulet.
Väl framme så är det självklart tomt.

Hämdar pumphandtaget och kollar vad det ska vara för tryck.

4.2bar...

Vi tar 3, däcket är ju gammalt.


Psyyyh 1 bar

Psyyyh 2 bar

PssyyyyyyyyyKabooooooooooom :brinnerup

Däcket exploderade.

Går in på macken igen.

HÄR HAR DU HANDTAGET, DÄCKET EXPLODERADE....
-mumel
VA....
-mummel
VA... JAG HÖR INTE VAD DU SÄGER..
:D

Du tänkte iaf på att de va gammalt så du kanske inte kunde ha i lika mkt, tyvärr gick gränsen tidigare än du trodde :gnissla

Själv drog jag till garaget(kallgarage) häromveckan o skulle skruva bort toppen på en av hojarna.
När jag stod där började jag fundera lite på när jag stod o mekade med min moppe i yngre dagar och gjorde ungefär samma operation i ett liknande garage med liknande temperatur.
Det gamla moppemekandet resulterade i att jag drog av en av bultarna till toppen pga att de var lite för kallt för att dra åt så hårt de skulle vara.
Den mektabben resulterade ju i lite jobbigt extrajobb så därför la jag genast ner verktygen o lastade upp hojen på släpet o åkte o ställde den i ett varmgarage istället :D

Man lär av vissa av sina misstag åtminstone :D
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Du tänkte iaf på att de va gammalt så du kanske inte kunde ha i lika mkt, tyvärr gick gränsen tidigare än du trodde :gnissla

Själv drog jag till garaget(kallgarage) häromveckan o skulle skruva bort toppen på en av hojarna.
När jag stod där började jag fundera lite på när jag stod o mekade med min moppe i yngre dagar och gjorde ungefär samma operation i ett liknande garage med liknande temperatur.
Det gamla moppemekandet resulterade i att jag drog av en av bultarna till toppen pga att de var lite för kallt för att dra åt så hårt de skulle vara.
Den mektabben resulterade ju i lite jobbigt extrajobb så därför la jag genast ner verktygen o lastade upp hojen på släpet o åkte o ställde den i ett varmgarage istället :D

Man lär av vissa av sina misstag åtminstone :D


Ja, jag försökte vara smart iaf :D

Ibland så får mekandet ta den tid det tar, oftast går det fortare om man tar det lugnt.

Det bästa sättet att komma sent på är genom att ta en genväg :rolleyes:
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
ganska mild moppe tabbe.
Ska lyfta tanken(vika upp den utan att ta bort den helt ni vet) men glömmer såklart stänga av bensinkranen eller ta bort slangen.
Just när jag viker upp tanken går farsan förbi och det börjar spruta och stänka bensin över hela han...utan att jag märker det. Undrade varför han började skrika :va
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Jag har väl ingen topp fem då mina tabbar för det mesta är små.
Denna gången var det dock en ganska rejält dum grej.

Jag låg på landsvägen i ca 50 på väg ut för att meka med dirtbiken.
Några km från garaget så smällde det till rejält nånstans vid höger
framhjul. Jag tänkte väl inte så mycket på det då eftersom det är mycket
snö och is på vägen som jag kanske körde på.
När jag däremot kom fram till avfarten och började bromsa så skrapade det
som fan från höger fram och hela bilen vibrerade! Jag stannade till vid vägkanten
och försökte kolla in lite grann bakom mina rostiga plåtfälgar men ser ingenting
konstigt, inget som ligger mot eller ivägen. Konstigt...
När jag väl kom ut på vägen igen så prövade jag att bromsa lite lätt igen
men det började skrapa direkt. Jaha, nånting med bromsen då...
Kom fram till garaget och började direkt ta fram domkraften ut i de 10 minusgraderna.
Trycker in huvet och får se det... ... Den nedre bulten till oket har försvunnit...

Med största sannolikhet har jag glömt att dra åt den ordentligt, så när jag bromsar så
lyfter skivan upp oket en liten bit tills den skrapar mot insidan av fälgen.
Det hade kunnat gå riktigt illa om man verkligen hade behövt tvärnita!

/Mindre stolt hemmamekare
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har väl ingen topp fem då mina tabbar för det mesta är små.
Denna gången var det dock en ganska rejält dum grej.

Jag låg på landsvägen i ca 50 på väg ut för att meka med dirtbiken.
Några km från garaget så smällde det till rejält nånstans vid höger
framhjul. Jag tänkte väl inte så mycket på det då eftersom det är mycket
snö och is på vägen som jag kanske körde på.
När jag däremot kom fram till avfarten och började bromsa så skrapade det
som fan från höger fram och hela bilen vibrerade! Jag stannade till vid vägkanten
och försökte kolla in lite grann bakom mina rostiga plåtfälgar men ser ingenting
konstigt, inget som ligger mot eller ivägen. Konstigt...
När jag väl kom ut på vägen igen så prövade jag att bromsa lite lätt igen
men det började skrapa direkt. Jaha, nånting med bromsen då...
Kom fram till garaget och började direkt ta fram domkraften ut i de 10 minusgraderna.
Trycker in huvet och får se det... ... Den nedre bulten till oket har försvunnit...

Med största sannolikhet har jag glömt att dra åt den ordentligt, så när jag bromsar så
lyfter skivan upp oket en liten bit tills den skrapar mot insidan av fälgen.
Det hade kunnat gå riktigt illa om man verkligen hade behövt tvärnita!

/Mindre stolt hemmamekare

Äääh, jag va iväg te motardbanan o rejsa runt lite i somras, tog sista varvet, hoppar över platåhoppet på gruspartiet o är påväg ut på asfalten med en kurva kvar innan depåavfarten då ja märker de bara slår när ja bromsar.
Har alltså hänt precis samma sak som för dig fast på motarden. :gnissla
Jag hade i nåt smart genidrag tänkt att det räcker med att loctita ena bulten till bromsoket och skita i att naja överhuvudtaget o sen bara kolla till de litegrann under dan så det inte vibrerat loss.
Supersmart :tummenupp
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Man skall inte lida av grov autism när man skall meka:rolleyes:

Skulle mäta ventilspelet och då jag aldrig någonsin gjort detta och bland annat lider av en kraftig släng kontrollbehov gjordes en del grävande i ämnet innan verktygen skulle sättas i motorn. Haynes fanns redan så den plöjdes igenom, läste diverse obskyra trådar här och på andra form, kollade ett gäng youtube-länkar för att toppas med flertalet samtal med kunniga personer. Hade nu skapat mig en klar bild att det borde vara lika enkelt som att byta däck ungefär :D.
Sagt och gjort så börjades jobbet med att plocka ur motorn ur ramen (vilket förövrigt är helt onödigt om man inte har armar som en betongarbetare och fingrar som falukorvar) I ett lyckorus över att det flöt på så kan det hända att jag även plockade bort bakram, sving, framgaffel, elsystem, kylsystem och annat som råkade komma ivägen för mina verktyg :näsblod.
Motorn lyftes försiktigt upp på ett bord och plats gjordes på båda sidorna om motorn för verktyg och diverse saker som säkerligen behövdes plockas ur motorn för uppdraget. Sedan placerades Haynes på ett snillrikt sätt uppe på motorn och jag slog upp det magiska kapitlet om ventilspelsmätning (trodde jag:va). Det är ungefär här som autismen slår in med full kraft, hjärnan säger bara till resten av kroppen att följa Haynes punkt för punkt utan att överhuvudtaget ta något ansvar. Så med början på punkt 1 påbörjas demontering av ventilkåpan (här kunde man stannat om man bara skall mäta spelet), sedan demonteras kamkedjespännare, kamkedja, kamaxlar och slutligen de käcka små kopparna som innehåller schimsen. Allt har naturligtvis märkts upp enligt konstens alla regler och ligger snyggt placerade på ett vitt lakan i en grymt fin ordning.
Nu tar jag så fram bladmåttet och lutar mig över den nu enligt min hjärna rätt demonterade motorn. Kan meddela att det är jävligt svårt att mäta ventilspel om man inte har kamaxlar eller schims kvar i motorn:huvet. Hjärnan kopplar äntligen in lite sunt förnuft i ryggraden och då är det bara att inse att man kanske skall:
1. Läsa rätt kapitel (inte det om hur man plockar ner kamaxlarna)
2. Tänker logiskt (jag kan ju detta egentligen utantill och tummarna sitter faktiskt på rätt ställe)
3. Tänk enkelt, det är inte så jävla svårt
4. Det suger att montera allt igen, för att mäta och sedan demontera igen

Men gör man inget korkat så lär man sig inte :)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tog mig lite vatten över huvet igår när jag bestämde mig för att byta kolv och kamkedja på min nya hoj, pratade med halvards motor(eskilstuna husqvarnaåterförsäljare) första han säger är att orginalkolven är smidd så den behöver du nog inte byta och kamkedjan brukar inte heller behöva bytas, men dum som jag är så tycker jag att det kommer nog att göra skillnad med ny kolv och kamkedja...

Tabbe Nr.1
lyckades ha sönder min lilla skruvmejsel med hylsa på när jag skulle använda den som spärrskaft med en polygrip, flög plastbitar överallt och jag fick sitta och pilla i totalt 1h för att få bort 4 avgasskruvar, var det ända smala verktyget jag hade i 8mm.

Nr.2
skulla tappa ut kylarvätskan ur ett litet hål på cylinderfoten, lossar muttern med en spilldunk under, kommer enbart droppar så jag fattade att jag måste öppna så undertrycket försvinner, står med cykeln lutad mot mig och lossar på kylarlocket, spilldunken var fel ute under hojjen skulle snarare varit på min fot ca 50cm bort för det var en stråle som jag inte räknade med.

Nr.3
Råkade pilla på dekompen och fick den i handen och en sprint hoppade ner i hålet där dekompen satt, var till många affärer och letade efter magnetpenna, slutade med att jag köpte en köksmagnet på 10kronorsaffären, den var för klen så jag satt med ficklampa i munnen och pillade upp sprinden med 2 små insexnycklar när den hade lyft ungefär 5mm orkade magneten ta tag i den, tog runt 1h för det lilla skitjobbet

Nr.4
har totalt lagt ner runt 6h med att skruva bort att så jag kommer in i motorn inser jag att jag har tagit mig vatten över huvet som ska lyckas få ihop alla dom här småprylarna utan verkstadshandbok..

Nr.5
inser hur dum jag är och som inte lyssnade på halvards när jag lossade spännaren och ser att den är på 5:e hacket.. 4-5:e hacket brukar det vara när det är nytt vilket menas med att det finns ca 30hack kvar, behöver nog inte bytas på länge igentligen.

Plockade ihop allt igen och det blev ca. 8h för en vanlig service och lite översyn:död

har iaf en ny wössner kolv och kamkedja liggande så byte blir det nångång men då med verkstadshandbok
 
Last edited:

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
Min nummer 1 är kanske ingen mektabbe direckt men ändå en jävla tabbe!
1. Körde till Tjeckien för att kolla på motogp, vid det tillfället hade jag två hojar en banhoj och en gsx750r -93:a. Men för att de va roligare att köra en piggare och roligare hoj så tog jag banhojen :tummenupp hade man tänkt till lite så va de ju inte jättesmart.! Banhoj med större kyl, utan hastighetsmätare, bensinmätare, blinkers, ingen kylar fläckt, men de värsta va ju att jag glömde byta ut alu bakdrevet (som jag hade kört rätt mycket med redan) mot ståldrev! Kan säga att 300mil blev tufft med det. Redan innan vi kom till Tjeckien va det utslitet, och i tyskland på vägen hem så kunde man inte kalla det drev fattades en 3-4 kugg och resten va bra slitna. Men både hojen och jag överlevde :)

2. Är kanske heller ingen mektabbe, men ändå en tabbe som jag aldrig gör om. Jag köpte en kines motard 250cc för att ha och leka med och pendla till jobbet med tänkte jag. Men vilken skit! Allt va helt värdelöst Fjädringen gjorde mer skada än nytta. Allt vibrerade loss efter 1km.
Den gick inte att få å gå rent. Plus att den kostade 15000kr

3. Kanske fler än jag som gjort denna tabbe! När jag bytte olja på hojen för några år sen så släppte jag olje pluggen lät de rinna ut medans jag gjorde lite andra prylar. När jag kom tillbaks så började jag helt enkelt att fylla på den nya oljan, de tog ett tag innan jag märkte att den nya dyra oljan rann rakt ner i spilloljan! Fyyyy fan va sur jag blev :)
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
3. Kanske fler än jag som gjort denna tabbe! När jag bytte olja på hojen för några år sen så släppte jag olje pluggen lät de rinna ut medans jag gjorde lite andra prylar. När jag kom tillbaks så började jag helt enkelt att fylla på den nya oljan, de tog ett tag innan jag märkte att den nya dyra oljan rann rakt ner i spilloljan! Fyyyy fan va sur jag blev :)



Men egentligen kanske det inte är en så dum ide´att hålla i lite fin fräsch olja som spolar ur det allra sista av den gamla oljan? Inte 3 liter kanske men några deciliter?
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
1. Dragit av en pinnbult som höll avgassystemet mot toppen på 125an

2. Monterat dit höger motorkåpa på XRn utan packning...

3. ...kom på att jag glömt packningen så fick ta bort kåpan igen och lägga dit pakning sen montera kåpan igen...

4. ... tyckte något såg jävligt fel ut... Hade glömt kickaxeln... Fick skruva isär allt och dit med den....

5. ... Kicken fungera inge bra... Hade glömt drevet... Ni fattar nog vad som fick göras

Fy fan va man va på dåligt humör då! :huvet :tungan
 

jonas4125

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2011
Ort
tråvad
Hoj
ninja-95
Hahaha..!! kompisen hade samma problem på sin gamla Husqvarna 250, håll på att dö av skratt när han skulle öva starten och crossen for iväg baklänges :D detta hände ett antal gånger och det var lika kul (att se på) varje gång.

Själv köpte jag en FJ 1100 i somras som kedjan smällt av på och slått sönder block och kedjekåpa. Jag svetsa i en heldag för att bygga upp dom ca 4 x 15cm som fattades i blocket tillverkade nya fästen för hydralkopplingen, slipa, målade och resultatet blev som nytt.
Skruva dit motorn i ramen men när jag tillslut hitta starmotor i en låda förstog jag att nått var fel,VAR SKA DEN SITTA? finns ju inga fästen till startmotorn :rodnar Var bara till att ta ur motorn och börja om från början, jättekul!

köpte du den av Ove Eng i Vedum
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
För en mängd år sedan skulle det byggas ett utloppsmunstycke till en vattenpumpprestandamätningsanläggning som automatiskt skickade vattnet i rätt mätbassäng (vi talar om vattenpumpar upp mot 500L/s).

Sagt och gjort en person gjorde grunderna och caddade munstycket. i 2D (3D var inte att tänka på vid denna tidpunkt) personen och paPs gick igenom underlaget och gjorde lite justeringar.

Med förenade krafter gjordes plåtutbredningen så vi fick mallar till alla plåtbitarna.

Sen lades det många timmar på att klippa, handsåga, slipa och fila ut bitarna i 2,5 mm rostfri plåt.

Sen riggades det hela upp med fixture och svetsades ihop. Sen ägnades några timmar på efterputs (ingen polering).

Glada i hågen efter ett lyckat arbete försökte vi montera munstycket för provkörning, men.............. det var typ spegelvänt fast ändå inte.:huvet

Bara att hiva skrotet i metallåtervinningen och börja om.:gnissla

Av det lärde jag mig

Bättre kolla en gång mer än tro att lyckan ler.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
ja de kanske är sant :) men som sagt inte olja för typ 5-600kr hehe

Standard oljebyte på min Skyline är!

Töm ur olja.
Skruva tillbaka pluggen och fyll på med biltemas billigaste olja 119 kr för 4 liter.
Kör en dag eller 2, sist gång blev det 20 mil.
Sen gör jag ett komplett oljebyte med ny olja och filter :tummenupp
Oljan som gått 20 mil brukar vara kolsvart.
Sist jag kollade när bilen gått 500 mil så var oljan fortfarande gul.
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Jag hade en Opel Calibra turbo för 10 år sedan.

När jag köpte den så var toppen trasig och den kokade hela tiden och läckte olja in i kylvattnet. Bestämde jag mig för att förstärka de trasiga oljekanalerna i toppen, vilket jag gjorde och det var inga problem. Fick ihop allting lagom till hösten. Fyllde på med kylarvatten men hade ingen glykol så jag struntade i det för tillfället, tänkte komplettera med det men glömde helt bort det.

Gick ut för att starta bilen en morgon, det var väl 3-4 plusgrader ute, men under natten så hade det varit x antal minusgrader.

Satte mig i bilen, vred om nyckeln, vattenpumpen fastfrusen, kamremspännaren i PLAST (Opelkvalitét) brister och kamremmen kuggar över, jag totalskrotar toppen då kolvarna mosar alla ventiler.

Jag köper en ny topp och lämnar in allting till Opelverkstad för att dom ska plocka ihop det sista och se till att jag inte missat något väsentligt, jag var ganska nojig efter min första tabbe.

Opelmekanikern monterar på remskivan med ÖD-märkena åt rätt håll TROR HAN, men det är tydligen en liten repa på remskivan som han får för sig är ÖD-märket. Det riktiga ÖD-märket är i själva verket på motsatta sidan den lilla repan, och när han skall starta bilen så händer samma sak igen som första gången, kolvarna slår sönder ventilerna.

Verkstaden stod självklart för renovering av toppen, men lager och kolvar har vid det här laget tagit så mycket stryk att den aldrig gick bra igen. Sålde den billigt.
 

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
Standard oljebyte på min Skyline är!

Töm ur olja.
Skruva tillbaka pluggen och fyll på med biltemas billigaste olja 119 kr för 4 liter.
Kör en dag eller 2, sist gång blev det 20 mil.
Sen gör jag ett komplett oljebyte med ny olja och filter :tummenupp
Oljan som gått 20 mil brukar vara kolsvart.
Sist jag kollade när bilen gått 500 mil så var oljan fortfarande gul.

bra tips faktiskt de ska jag fan börja köra på med:tummenupp
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det är nåt fel i det här! Jag är 38 och har givetvis hunnit göra en och annan tabbe. I rimlighetens namn måste väl antalet tabbar divideras med åldern för att man inte ska framstå som ett riksars**el?
Då har vi ett ämne till en "bitråd" i tråden.
Hur många misstag/år är tillåtna?
Är ålder en ingående faktor i felformeln? Antalet konsumerade burkar?
Temperatur i lokalen? Fru/GF närvarande vid mek?
Skall moderatorerna vara oberoende granskare när det gäller nivån och poängsätta "misstaget"?

F ö INSEX-bits passar alldeles utmärkt i TORX-skallar. EN gång. Sen är den skruvskallen pajad för gott...
( Är det mörkt i lokalen och man inte ser vad det för hål i skallen så händer.. "misstag")
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top