Medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?

Är du medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?


  • Antal röstningar
    0

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
SMC är viktig för oss alla hojåkare

:fakta
Självklart medlem, tycker nog att det är den enda organisation som arbetar för oss motorcyklister när våra politiker försöker få bort hojåkare från landsvägen.

Även ni som inte kör gata skulle förlora på att gatåkningen minskade......importen skulle minska, publikintresse minskar på tävlingar, massmedia skulle ha noll intresse för våra mc-sporter, sponsorerna försvinner.......
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Gickmed 26 kr + på försäkringen genom att vara med i SMC.Sen är där lite rabatter jag tidigare utnyttjat.
Dock ser det ut som försäkringen ska höjas och då hjälper inte ens SMC rabatten för att täcka den,men visst det är ändå nån krona rabatt på rätt väg och utan SMC hade det varit dyrare.

Sen får man ju blaskan som är perfekt sängläsning :D
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Jag skällde ut någon i Gävletråden tror jag det var för att han tyckte SMC bara var skit och inget gjorde. Ett halvår eller så senare fick jag ett väldigt positivt PM där han beskrev att han gått med i lokala styrelsen och börjat med utbildningar på gokartbanor mm. Tyvärr har jag inte kvar PM:et så jag kommer inte ihåg vem det var men en kul vändning var det i alla fall.
 

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Ort
nybro
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
jag har varit medlem ett tag men jag betalade 350kr förra månaden för ett års medlemsskap och jag är 29år.
 

Kent@

***************
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Jag är medlem för att jag hoppas och tror att det gör skillnad. :tummenupp
Rabatten på försäkringen är inte anledningen, det är mer en bonusgrej som sparar in några futtiga kronor.

Min anledning:
SMC arbetar (inbillar jag mig iaf ) för att hojåkarens intressen tillvaratas i den allmänna politiska oordningen.
 

Bula76

115hk och 107Nm på hjulet räcker till
Gick med
17 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
XJR 1300 -99
Jag har familjemedlemskap 2vuxna 2 barn (bara jag i familjen som har mc-kort men jag tyckte det skiljde så lite på premien så det var lika bra att ta med familjen, å det visa sig vara lönsamt för förra året vann min 8åriga dotter 2 biobiljetter från SMC. Å som flera nämner i sina inlägg så är det bra att ha någon som kan föra frågor vidare. Sen går det nästan jämnt ut med rabatten på försäkring + att man får ju en iaf i dom flesta fall intressant läsning i tidningen MC-folket. Kanske inte alltid så häftig läsning men till det har jag ju prenumeration på Bike. Så utan tvekan kommer jag å min familj fortsätta vara medlemmar. :)
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
blev medlem häromdagen.
Både för försäkringsskäl samt bkk kurser.

/Martin
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Inne på mitt tredje år som medlem, en självklarhet tycker jag!
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Apropå all kritik mot "Mc-Folket", så fick jag nya numret i lådan igår. Förstår inte all kritik mot den. Tycker den är helt ok läsning!

Jag kanske inte skulle skaffa en prenumeration, men som medlemstidning för en såpass bred publik måste jag ge den mer än godkänt!
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
men som medlemstidning för en såpass bred publik måste jag ge den mer än godkänt!
Jag håller med. Avståndet till de etablerade kommersiella hojtidningarna har krympt allteftersom MC-folket har lyft sig i kragen och de övriga tidningarna saggat ihop... :p
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Har varit, men får så dåligt samvete å sunka ner SMC:s rykte då ja har så otroligt dålig moral att hålla fartgränderna. Men å andra sidan så borde det inte vara straffbart att "lida" av en "fortkörnings-gen" som istället borde vårdas i form av någon slags terapi... Gälleråsen, Andestorp, Sviestad kanske...:D :D :D
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top