Medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?

Är du medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?


  • Antal röstningar
    0

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
varit medlem, försökte hitta några fördelar men hittade inga.

edit: röstade fel

Nej, alla kan ju inte tycka/anse att allt som andra anser är en fördel verkligen är det! Det är ju upp till var och en att göra sin egna bedömning utifrån vilken livssituation man befinner isg i och utifrån vilken inställning man har till sitt mc-liv!

Någon argumentation (hmm, stavning?) för vad JAG anser är fördelarna med ett medlemsskap i SMC är i ett sådant här läge irrelevant för du infomerar ju bara alla läsarna i tråden att just DU inte hittar (utifrån hur DU tolkar informationen) några fördelar (och här antar jag att du menar fördelar för DIG som privatperson. Eller menar du att du inte hittar NÅGRA fördelar för mc-kollektivet alt. för motorcyklister i allmänhet?

Mvh!
// Niklas
 

xst

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Ort
Västra Utmarkerna
Hoj
S 1000 RR
Ser inget skäl att inte vara medlem... Kostar "sex bärs"/ år, verkligt bra kurser,
billigare försäkring, rabatt på däck.

Kan bara säga till dom som inte är med...väx upp & gå några SHK!
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Fick inbetalningskortet för 2009 här i dagarna, får väl klura några veckor till om man skall betala in det eller icke.
:va
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Tycker du ska va med i gänget även nästa år :tummenupp

Finns troligtvis någon rabatt du kan ha nytta av, om inte annat roligt som SHK
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Tycker du ska va med i gänget även nästa år :tummenupp

Finns troligtvis någon rabatt du kan ha nytta av, om inte annat roligt som SHK


Jag var faktiskt på en restaurang/grill i Harads och käkade pizza för nån vecka sedan, när jag betalat och satt mig ner och smuttat på drickan, så kom jag på att dom var ju listade i den lilla SMC-boken över ställen man får olika rabatter på, det var 10% på detta. Bah. Hade ju blitt 30:- nästan.

Nästa gång så......

:tummenupp
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Fick inbetalningskortet för 2009 här i dagarna, får väl klura några veckor till om man skall betala in det eller icke.
:va

För mig är det rätt självklart att fortsätta vara medlem, bara att betala! Jag menar, vi har organiserat vårt samhälle så att alla särintressen har sin egen organisation. Utan SMC skulle det inte finnas någon part som förde fram motorcyklisters frågor och intressen. SMC är remissinstans i frågor som rör motorcyklar. Därför är jag är melem i SMC.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fick inbetalningskortet för 2009 här i dagarna, får väl klura några veckor till om man skall betala in det eller icke.
:va

99% av sporthojsägarna tjänar mer på försäkringsrabatten än vad medlemsskapet kostar, ändå är det färre sporthojsåkare procentuellt sett än "andra" motorcyklister som är medlemmar i SMC????:va

Kör man sporthoj är det ju nästan tjänstefel att inte vara med...:)
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Självklart är man medlem i den organisation som jobbar för mitt älskade intresse. Efter att haft nöjet att få träffa alla kunniga och passionerade SMC:are på Kemora 2008 med självaste generalsekreteraren i spetsen är jag än mer övertygad om nyttan med SMC :bow Kan dock hålla med om att tidningen MC-Folket "suger hästpung" som tonåringar i min närhet brukar uttrycka sig när något inte tilltalar dem.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Självklart är man medlem i den organisation som jobbar för mitt älskade intresse. Efter att haft nöjet att få träffa alla kunniga och passionerade SMC:are på Kemora 2008 med självaste generalsekreteraren i spetsen är jag än mer övertygad om nyttan med SMC :bow Kan dock hålla med om att tidningen MC-Folket "suger hästpung" som tonåringar i min närhet brukar uttrycka sig när något inte tilltalar dem.

I princip så håller jag med dig men jag skulle bara vilja veta varför den suger hästpung?:)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag som har läst MC-folket länge (20 år?) tycker den har blivit mycket bättre. Det är inte påkostade och djupa tester av hojarna men för att vara den breda tidning den måste vara så täcker den upp det mesta på ett bra sätt. På resor är de dessutom mycket svårslagna. Fast det är ju inte så mycket reportage om hur man kör på bakhjulet utanför McD. :D

Ni får ju tänka på att för varje extra sida vi vill ha med sporthojar så vill custom-folket ha en också och då blir det ju fler att bläddra förbi. ;)
 
Last edited:

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Kör sporthoj, ända anledning till att jag gick med var för en lägre försäkringspremie.
 
Gick med
4 Oct 2004
Ort
torpet
Hoj
jodå
Medlem (sen många år) mest för försäkringen.
Tidningen läses mest bara för sture stellben.Reportage och tester gör andra så mycke bättre oftast.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
I princip så håller jag med dig men jag skulle bara vilja veta varför den suger hästpung?:)

Jag skriver under på hästpung utan att ha smakat själv.

Tidningen är väl utformad för att appellera till en stor skara människor gissar jag? Det gör samtidigt tidningen ganska ointressant för mej. Jag gillar street/sporthojar och cirkusen runt dessa. Med cirkus menar jag allt från rr, bandagar, kurser, hojtester, test/ny utrustning, etc. Mao, det jag finner intressant i tidningen är ganska snabbläst. Oftast har jag redan hunnit läsa om det i något annat media innan blaska landar i lådan. SMC-relaterad information förstår jag har en given plats, men likväl hittar jag den infon på nätet när jag behöver (t.ex. relevant kursinformation, etc). Summan blir en ganska urvattnad läsning för mej när tidningen väl kommer. Har dock inga konkreta tips utan att göra tidningen ointressant för många andra. Tror inte man kan attrahera alla läsare.

Med det sagt tycker jag ändå att medlemskapet i SMC är givet! Bara det faktum att det är en remissinstans som för "vår" talan är skäl nog. Men även kurserna och volontärarbetet kring dessa, försäkringsrabatter, etc :tummenupp
 
Last edited:

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
I princip så håller jag med dig men jag skulle bara vilja veta varför den suger hästpung?:)

Vet inte hur jag enklast ska kunna förklara...men för mig känns det som att den nämnda passionen för hojåkning inte finns i tidningen. Känns lite fackföreningstidning eller Trafikmagasinet = Korrekt men ack så tråkigt.
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Jag är endast medlem för försäkringspremien. Vad har man SMC till annars? Håller med Hoppe om tidningen. Fackförenings tidning och Mc folket direkt till tidnings insamlingen...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top