Medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?

Är du medlem i SMC- Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation?


  • Antal röstningar
    0
varit medlem, försökte hitta några fördelar men hittade inga.

edit: röstade fel

Nej, alla kan ju inte tycka/anse att allt som andra anser är en fördel verkligen är det! Det är ju upp till var och en att göra sin egna bedömning utifrån vilken livssituation man befinner isg i och utifrån vilken inställning man har till sitt mc-liv!

Någon argumentation (hmm, stavning?) för vad JAG anser är fördelarna med ett medlemsskap i SMC är i ett sådant här läge irrelevant för du infomerar ju bara alla läsarna i tråden att just DU inte hittar (utifrån hur DU tolkar informationen) några fördelar (och här antar jag att du menar fördelar för DIG som privatperson. Eller menar du att du inte hittar NÅGRA fördelar för mc-kollektivet alt. för motorcyklister i allmänhet?

Mvh!
// Niklas
 
Ser inget skäl att inte vara medlem... Kostar "sex bärs"/ år, verkligt bra kurser,
billigare försäkring, rabatt på däck.

Kan bara säga till dom som inte är med...väx upp & gå några SHK!
 
Fick inbetalningskortet för 2009 här i dagarna, får väl klura några veckor till om man skall betala in det eller icke.
:va
 
Tycker du ska va med i gänget även nästa år :tummenupp

Finns troligtvis någon rabatt du kan ha nytta av, om inte annat roligt som SHK
 
Tycker du ska va med i gänget även nästa år :tummenupp

Finns troligtvis någon rabatt du kan ha nytta av, om inte annat roligt som SHK


Jag var faktiskt på en restaurang/grill i Harads och käkade pizza för nån vecka sedan, när jag betalat och satt mig ner och smuttat på drickan, så kom jag på att dom var ju listade i den lilla SMC-boken över ställen man får olika rabatter på, det var 10% på detta. Bah. Hade ju blitt 30:- nästan.

Nästa gång så......

:tummenupp
 
Fick inbetalningskortet för 2009 här i dagarna, får väl klura några veckor till om man skall betala in det eller icke.
:va

För mig är det rätt självklart att fortsätta vara medlem, bara att betala! Jag menar, vi har organiserat vårt samhälle så att alla särintressen har sin egen organisation. Utan SMC skulle det inte finnas någon part som förde fram motorcyklisters frågor och intressen. SMC är remissinstans i frågor som rör motorcyklar. Därför är jag är melem i SMC.
 
Fick inbetalningskortet för 2009 här i dagarna, får väl klura några veckor till om man skall betala in det eller icke.
:va

99% av sporthojsägarna tjänar mer på försäkringsrabatten än vad medlemsskapet kostar, ändå är det färre sporthojsåkare procentuellt sett än "andra" motorcyklister som är medlemmar i SMC????:va

Kör man sporthoj är det ju nästan tjänstefel att inte vara med...:)
 
Självklart är man medlem i den organisation som jobbar för mitt älskade intresse. Efter att haft nöjet att få träffa alla kunniga och passionerade SMC:are på Kemora 2008 med självaste generalsekreteraren i spetsen är jag än mer övertygad om nyttan med SMC :bow Kan dock hålla med om att tidningen MC-Folket "suger hästpung" som tonåringar i min närhet brukar uttrycka sig när något inte tilltalar dem.
 
Självklart är man medlem i den organisation som jobbar för mitt älskade intresse. Efter att haft nöjet att få träffa alla kunniga och passionerade SMC:are på Kemora 2008 med självaste generalsekreteraren i spetsen är jag än mer övertygad om nyttan med SMC :bow Kan dock hålla med om att tidningen MC-Folket "suger hästpung" som tonåringar i min närhet brukar uttrycka sig när något inte tilltalar dem.

I princip så håller jag med dig men jag skulle bara vilja veta varför den suger hästpung?:)
 
Jag som har läst MC-folket länge (20 år?) tycker den har blivit mycket bättre. Det är inte påkostade och djupa tester av hojarna men för att vara den breda tidning den måste vara så täcker den upp det mesta på ett bra sätt. På resor är de dessutom mycket svårslagna. Fast det är ju inte så mycket reportage om hur man kör på bakhjulet utanför McD. :D

Ni får ju tänka på att för varje extra sida vi vill ha med sporthojar så vill custom-folket ha en också och då blir det ju fler att bläddra förbi. ;)
 
Last edited:
Kör sporthoj, ända anledning till att jag gick med var för en lägre försäkringspremie.
 
Medlem (sen många år) mest för försäkringen.
Tidningen läses mest bara för sture stellben.Reportage och tester gör andra så mycke bättre oftast.
 
I princip så håller jag med dig men jag skulle bara vilja veta varför den suger hästpung?:)

Jag skriver under på hästpung utan att ha smakat själv.

Tidningen är väl utformad för att appellera till en stor skara människor gissar jag? Det gör samtidigt tidningen ganska ointressant för mej. Jag gillar street/sporthojar och cirkusen runt dessa. Med cirkus menar jag allt från rr, bandagar, kurser, hojtester, test/ny utrustning, etc. Mao, det jag finner intressant i tidningen är ganska snabbläst. Oftast har jag redan hunnit läsa om det i något annat media innan blaska landar i lådan. SMC-relaterad information förstår jag har en given plats, men likväl hittar jag den infon på nätet när jag behöver (t.ex. relevant kursinformation, etc). Summan blir en ganska urvattnad läsning för mej när tidningen väl kommer. Har dock inga konkreta tips utan att göra tidningen ointressant för många andra. Tror inte man kan attrahera alla läsare.

Med det sagt tycker jag ändå att medlemskapet i SMC är givet! Bara det faktum att det är en remissinstans som för "vår" talan är skäl nog. Men även kurserna och volontärarbetet kring dessa, försäkringsrabatter, etc :tummenupp
 
Last edited:
I princip så håller jag med dig men jag skulle bara vilja veta varför den suger hästpung?:)

Vet inte hur jag enklast ska kunna förklara...men för mig känns det som att den nämnda passionen för hojåkning inte finns i tidningen. Känns lite fackföreningstidning eller Trafikmagasinet = Korrekt men ack så tråkigt.
 
Jag är endast medlem för försäkringspremien. Vad har man SMC till annars? Håller med Hoppe om tidningen. Fackförenings tidning och Mc folket direkt till tidnings insamlingen...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top